بدون کنکور, شرایط و زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی علمی کاربردی, کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98





کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98

پذیرش دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی در مقطع کاردانی بدون کنکور صورت می گیرد و این پذیرش بدون کنکور باعث استقبال زیادی مخصوصاً در بین شاغلین شده است. ما در اینجا می خواهیم نحوه ی پذیرش و ثبت نام کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98 را برایتان توضیح دهیم.

تعریف مقطع کاردانی

مقطع کاردانی پایه ای ترین و اولین مقطع تحصیلی آموزش عالی است. داوطلبینی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش را دارند می توانند اقدام به ثبت نام و تحصیل در دوره کاردانی علمی کاربردی کنند. بعد از اتمام تحصیل در دوره کاردانی که حدوداً دو سال طول می کشد، مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم به فارغ التحصیلان داده می شود.

معرفی دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه در سال 1370 تأسیس و تصویب شد. پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور است. مدرک این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم است. البته اعتبارم درک واحد دانشگاهی مختلف متفاوت است و برخی از واحدها از اعتبار بالاتری برخوردارند. اما به صورت کلی این مدارک معتبر و قابل ترجمه هستند و اعتبار بین المللی دارند.

ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی

برای ثبت نام کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98، داوطلبین لازم است دفترچه راهنمای پذیرش را مطالعه کنند. ما در اینجا نکات مهم را برایتان توضیح می دهیم.

شرایط پذیرش

پذیرش در کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98، دارای شرایطی است که در ادامه به آن می پردازیم. 1- اعتقاد به یکی از ادیان رسمی اعلام شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 2- نداشتن عناد با جمهوری اسلامی ایران 3- داشتن دیپلم:
  • سه سال نظام جدید فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا نظری
  • نظام قدیم چهار یا شش ساله نظری یا فنی و حرفه ای
4- داشتن شرایط خاص هر واحد آموزشی که در جدول شماره 5 دفترچه آمده است. 5- دارا بودن توانایی جسمی مناسب با رشته مورد نظر 6- داوطلبین مرد از نظر نظام وظیفه که وضعیتی مناسب داشته باشند. 7- اتباع خارجی در صورت داشتن مجوز اقامت قانونی می توانند در این دوره تحصیل کنند.

نکاتی که باید بدانید

1- کارمندان دولت باید موافقت نامه وزارت یا سازمان محل کار خود را داشته باشند. 2- تحصیل همزمان در رشته در یک یا  دو مقطع مجاز نیست. 3- تغییر رشته، مرخصی، انتقالی در نیمسال اول امکان پذیر نیست.

تاریخ ثبت نام کاردانی علمی کاربردی 98

ثبت نام در دوره کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98 در دو نیمسال اول و دوم صورت می گیرد. علاوه بر تفاوت زمان ورود به دانشگاه علمی کاربردی، رشته های پذیرنده و ظرفیت پذیرش در دو نیمسال متفاوت است. ثبت نام نیمسال اول در اوایل مرداد ماه و ثبت نام نیمسال دوم در نیمه دوم بهمن ماه انجام می شود.

نحوه ثبت نام کاردانی علمی کاربردی 98

برای ثبت نام کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98، داوطلبین باید در زمان مشخص شده به سایت سنجش مراجعه کنند. پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنما با پرداخت هزینه ثبت نام که مبلغ 20.000 تومان است، اقدام به ثبت نام کنند. در پایان ثبت نام کد رهگیری به شما داده می شود. اگر کد رهگیری توسط سیستم به شما داده نشود، یعنی ثبت نام به اتمام نرسیده است.

نحوه انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی

در انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی به شما توصیه می کنیم بیش از 15 انتخاب رشته داشته باشید. نحوه ترتیب انتخاب رشته های شما باید بر اساس اولویت های شما باشد. اولویت رشته و واحد موردنظرتان. شما می توانید 30 انتخاب کد رشته محل داشته باشید. توجه کنید که فقط می توانید از یک گروه آموزشی انتخاب رشته کنید. گروه های آموزشی شامل: گروه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی است.

سهمیه در کاردانی علمی کاربردی

رزمندگان، ایثارگران و خانواده ی شهدا دارای سهمیه در پذیرش کاردانی علمی کاربردی هستند. در صورتی که دارای یکی از این سهمیه ها هستند آن را در بند مربوط وارد کنید. در این مقاله نحوه ثبت نام کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98 را بررسی کردیم. در صورت تمایل به تحصیل در رشته کاردانی می توانید کاردانی بدون کنکور سراسری 98 را نیز مطالعه کنید. برای اطلاع از پذیرش و ثبت نام کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98  و انتخاب رشته علمی کاربردی و همچنین افزایش احتمال قبولیتان بهتر است از مشاوران با تجربه کمک بگیرید. مشاوران تلفنی آیدانیتو آماده ارایه راهنمایی به شما است. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *