کارشناسی بدون کنکور سراسری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری






پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری

قبولی در رشته برق آن هم دانشگاه سراسری ارزش بسیار بالایی دارد. اما قبولی در آن تنها از طریق قبولی در کنکور نیست، بلکه شما می توانید مورد پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری قرار بگیرید. به این منظور لازم است در پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری شرکت کنید و به انتخاب رشته و محل بپردازید.

البته تمامی واحدهای پذیرنده رشته برق، پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری را ندارند و تنها برخی از واحدها پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری را دارا هستند. از این رو در این مقاله نه تنها شما را با نحوه پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری آشنا می کنیم، بلکه برخی از واحدهای پذیرنده بدون کنکور کارشناسی برق سراسری را نیز معرفی می کنیم.

نحوه پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا گرفتن پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری دارای شرایطی است ؟! در جواب باید بگوییم بله. ورود به هر دانشگاهی شرایط خاص خود را دارد، اما این به معنای غیر ممکن بودن آن نیست. شرایط گرفتن پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری شامل شرایط عمومی ورود به دانشگاه است که به طور کلی می توان اینگونه گفت که داوطلبین نباید منعی برای تحصیل بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته باشند. از جمله شرایط دیگر دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است، که آن نیز جز شرایط اختصاصی است. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که حتماً افراد خاص می توانند پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری را دریافت کنند؟ در جواب باید بگویم این طور نیست. تمامی افراد، چه کسانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، چه افرادی که در کنکور سراسری  ثبت نام کرده اما شرکت نکرده اند و حتی افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند هم می توانند اقدام به پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری کنند.

برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری بایستی در بازه زمانی در نظر گرفته شده توسط سازمان سنجش برای ثبت نام و انتخاب رشته، اقدام به ثبت نام کنید.

به این منظور به سایت سنجش مراجعه کنید و وارد قسمت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی شوید. سپس انتخاب رشته خود را انجام دهید. انتخاب رشته نیز به مانند ثبت نام اولیه به صورت اینترنتی انجام می شود و تنها مرحله ای که نیاز به مراجعه حضوری دارد، ثبت نام نهایی است.

زمان پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری

پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری در مرداد ماه آغاز و در اواخر شهریور ماه به اتمام رسیده است. در حال حاضر تنها راه برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت است. پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری در مرحله تکمیل ظرفیت به این صورت است که شما به سایت سنجش مراجعه کرده و وارد قسمت تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیل می شوید، سپس دفترچه راهنما را مطالعه می کنید و واحدهای مورد نظر خود را انتخاب می کنید. سپس به ثبت نام می پردازید. ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری در آبان ماه صورت می گیرد. البته در صورتی  که مایل به پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی هستید، باید به صورت دیگری عمل کنید. به این منظور بعد از مراجعه به سایت و انتخاب واحد مورد نظرتان باید کارت اعتباری تهیه کنید و با مراجعه حضوری به دانشگاه ثبت نام خود را کامل کنید. اما برای دوره های نوبت دوم، پردیس خودگردان و مجازی دولتی نیاز به انتخاب واحد و انتظار تا زمان اعلام نتایج است. در حقیقت بعد از اعلام نتایج در صورتی که قبول شده اید، با مراجعه حضوری به دانشگاه بایستی ثبت نام خود را کامل کنید.

در هنگام انتخاب رشته و گرفتن پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق سراسری دقت کنید، زیر امکان گرفتن انتقالی وجود ندارد و شما باید از زمان آغاز یا پایان تحصیل خود در دانشگاه پذیرفته شده بمانید.
شما میتوانید مقاله تکمیل ظرفیت بدون کنکور را نیز مطالعه کنید.

به منظور اطلاع از دانشگاه های پذیرنده کارشناسی برق بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین شما می توانید ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی برق بدون کنکور خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *