بدون کنکور

هنر بدون کنکور






هنر بدون کنکور

گروه هنر از جمله گروه های خاص در کنکور ورودی دانشگاه ها است که علاقه مندان و داوطلبان خاص خودش را در میان دانش آموزان دارد. لازم به ذکر است که قبولی و پذیرش در شماری از رشته های گروه هنر به شرکت در کنکور و قبولی نیاز دارد. اما در مقابل، در تعدادی از رشته های هنر به صورت بدون آزمون نیز می توان دانشجو جذب کرد. امکان ادامه تحصیل در رشته های هنر بدون کنکور مانند صنایع دستی، باستان شناسی، مرمت بناهای تاریخی، هنر اسلامی، طراحی لباس، ارتباط تصویری و سایر رشته های موجود در این گروه چه در دانشگاه های سراسری (پیام نور، غیرانتفاعی، روزانه و شبانه) و همین طور دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته وجود دارد. در این مقاله، به بحث در مورد هنر بدون کنکور برای شما دوستان عزیز می پردازیم، پس همراه ما باشید تا اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با هنر بدون کنکور کسب نمایید.

شرایط ثبت نام هنر بدون کنکور سراسری

پذیرش و جذب دانشجو در هنر بدون کنکور در هر دو دانشگاه آزاد و سراسری تنها بر طبق سوابق تحصیلی افراد صورت می گیرد. از دیگر شرایط مهم و قابل توجه در ثبت نام و جذب دانشجو در هنر بدون کنکور برخورداری از گواهی نامه پیش دانشگاهی و همین طور دیپلم است. در واقع، امکان ثبت نام در هنر بدون کنکور بدون داشتن این دو مدرک تحصیلی برای داوطلبان میسر نیست.

زمان ثبت نام هنر بدون کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته و ثبت نام هنر بدون کنکور دانشگاه سراسری در پنجمین ماه سال یعنی مرداد ماه و هم زمان با انجام انتخاب رشته دوره با آزمون هنر در دانشگاه سراسری است. باید خاطر نشان کنیم که انتخاب رشته و ثبت نام داوطلبان شرکت کننده در هنر بدون کنکور 97 از 15 مرداد شروع شد و تا ده روز بعد یعنی 24 مرداد به طول انجامید. البته در صورتی که موفق به ثبت نام در این تاریخ نشده اید، به هیچ وجه نگران نباشید، زیرا مهلت دیگری در آذرماه برای داوطلبان جا مانده از ثبت نام در نظر گرفته خواهد شد.

نحوه ثبت نام هنر بدون کنکور سراسری

جهت ثبت نام و انتخاب رشته هنر بدون کنکور سراسری تنها سایت شناخته شده سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. هر کدام از داوطلبان پس از وارد شدن به سایت ذکر شده باید فرم تقاضا نامه اینترنتی را با وارد کردن اطلاعات شخصی پر نمایند. پس از آن امکان انتخاب رشته هنر بدون کنکور از میان لیست زیادی از این گروه آزمایشی برای آن ها وجود دارد. تأیید ثبت نام و یادداشت شماره پرونده و کد پیگیری از جمله کارهایی است که در پایان عملیات ثبت نام باید انجام داد.

زمان ثبت نام هنر بدون کنکور آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دو مرحله در هر سال تحصیلی صورت می گیرد. مرحله اول ثبت نام هنر بدون کنکور در مرداد ماه و مرحله دوم در آذر و یا دی انجام می پذیرد. انتخاب رشته و ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی در هنر بدون کنکور از تاریخ بیستم مرداد ماه شروع شد و تا روزهای اول ماه مهر ادامه یافت.

نحوه ثبت نام هنر بدون کنکور آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته هنر بدون کنکور طی فرآیندی چند صورت می گیرد. خرید اینترنتی کارت اعتباری به مبلغ چهل هزار تومان، تکمیل فرم مخصوص تقاضانامه، آپلود مدارک ضروری خواسته شده و در نهایت انتخاب کد رشته محل های هنر، مراحل ثبت نام و انتخاب رشته هنر بدون کنکور را شامل می شوند. هر یک از متقاضیان به آسانی مجاز به انتخاب 20 کد رشته در میان رشته های هنر بدون کنکور هستند.

شرایط ثبت نام هنر بدون کنکور آزاد

دقت کنید که بدون داشتن دو گواهی نامه دیپلم و پیش دانشگاهی نمی توانید در هنر بدون کنکور شرکت نمایید. علاوه بر این مورد، عدم وجود هیچ گونه مشکلی در نظام وظیفه نیز در زمان ثبت نام در هنر بدون کنکور برای آقایان الزامی است.

دانشگاه های پذیرنده هنر بدون کنکور سراسری و آزاد

در پایان این مطلب، لیست دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرنده هنر بدون کنکور را برای شما ذکر می کنیم.

ردیف

دانشگاه های روزانه پذیرنده هنر ( کارشناسی)

1

دانشگاه اراک

2

دانشگاه بیرجند

3

دانشگاه شهرکرد (محل تحصیل دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان)

4

دانشگاه شهید باهنر-کرمان (محل تحصیل مرکز آموزش عالی فرش راور)

5

دانشگاه صنعتی خبری شاپور- دزفول

6

دانشگاه مازندران -بابلسر (محل تحصیل دانشکده میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نوشهر)

7

دانشگاه محقق اردبیلی

8

دانشگاه هنر اسلامی تبریز

9

دانشگاه ولایت

 

ردیف

دانشگاه های روزانه پذیرنده هنر ( کارشناسی پیوسته)

1

استان اصفهان مرکز زواره

2

استان اصفهان واحد نجف آباد

3

استان اصفهان واحد نطنز

4

استان آذربایجان شرقی واحد تبریز

5

استان آذربایجان شرقی واحد شبستر

6

استان آذربایجان شرقی واحد هریس

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هنر بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 97 بزنید.

اگر سوالی در زمینه هنر بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *