مهاجرت به انگلیس

هزینه تحصیل در انگلستان






هزینه تحصیل در انگلستان

تحصیل در کشور انگلستان به عنوان کشوری دارای فرهنگی غنی و دانشگاه هایی برتر در کل دنیا می تواند نقطه عطفی در زندگی شما محسوب شود. در صورت داشتن موقعیت مناسب برای زندگی و تحصیل در این کشور می توانید از مزایای آن یعنی هزینه کمتر، کسب در آمد بیشتر و صرف زمان کمتر جهت آموزش و یادگیری دروس بهره مند شوید. اما به طور قطع به یقین موضوعی که پیش از عزیمت و ادامه تحصیل در انگلستان باید به آن توجه کرد، هزینه تحصیل در انگلستان است. در این مقاله، تمامی نکات و جزئیات لازم در رابطه با هزینه تحصیل در انگلستان را خدمت شما دوستان عنوان می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا به تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه هزینه تحصیل در انگلستان دست یابید.

هزینه تحصیل دانشجویان در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی از حدود 10 هزار پوند ( حدوداً برابر با 14 هزار دلار) برای دروسی که مبنای آن ها سخنرانی و ارائه است شروع و تا 38 هزار دلار نیز ادامه دارد. اما برای تحصیل در رشته پزشکی باید مبلغی برابر با 38000 پوند را در هر ترم بپردازید. از طرف دیگر، هر دانشجو جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکتری ( تحصیلات تکمیلی ) که مبنای آن ها بر پایه حضور در کلاس است باید مبلغی معادل 11000 تا 32000 پوند را بپردازند. اما شهریه دروس آزمایشگاهی دانشگاه های انگلیس به طور میانگین هزینه ای برابر با 12000 تا 27000 دلار است.

هزینه زندگی در انگلستان

باید بگوییم که هزینه زندگی در انگلستان بسته به میزان بودجه و روش زندگی آن ها متفاوت بوده و نمی توان میزان مشخصی را برای آن ها تعیین کرد. اما در زیر سعی شده است تا هزینه های زندگی در انگلستان به صورت تقریبی خدمت شما دوستان ذکر گردد.

هزینه اسکان دانشجویی در انگلستان

همه دانشجویان مشغول به تحصیل در انگلستان، علاوه بر هزینه های تحصیل در انگلستان ، ملزم به پرداخت شهریه بابت اسکان در اقامتگاه های دانشجویی نیز هستند. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بین المللی، در اولین سال اقامت و تحصیل خود در انگلیس و پیش از اقدام برای اجاره واحد مسکونی مستقل، ملزم به سکونت در خوابگاه های دانشجویی هستند. بیشتر دانشگاه ها هر دو نوع خوابگاه خودگردان و دولتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. البته هر دو نوع این خوابگاه ها موظف به تهیه غذا برای دانشجویان بوده و در مقابل از آن ها شهریه دریافت می کنند. هزینه اقامت در این خوابگاه ها به طور معمول برابر 8073 دلار 114001 دلار در هر سال تحصیلی است. اگر چه، ممکن است بتوانید خوابگاه دانشجویی با قیمت مناسب را نیز بیابید.

هزینه های معمول زندگی در انگلستان

باید اشاره کنیم که خرید مواد غذایی مورد نیاز در انگلستان به صورت هفتگی معادل 30 تا 42 دلار برایتان هزینه دارد. در صورتی که اهل صرف غذا در رستوران ها هستید، باید در هفته چیزی برابر با 12 یا 17 دلار را برای این کار هزینه نمایید. علاوه بر این، بسته به مقطع تحصیلی خود، باید حداقل 30 دلار را در هر ماه جهت خرید کتاب و سایر لوازم مورد نیاز برای تحصیل بپردازید. هزینه پرداختی برای قبض موبایل شما نیز در حدود 15 تا 22 دلار در هر ماه است. اگر اهل ورزش و باشگاه رفتین هستید، باید در هر ماه مبلغی برابر 45 دلار را بابت شهریه این کلاس ها بپردازید. البته بعضی از باشگاه های ورزشی به شما تخفیف دانشجویی نیز می دهند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هزینه تحصیل در انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه زندگی در انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه هزینه تحصیل در انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *