آیدانیتو > هزینه تحصیل در استرالیا
مهاجرت به استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا






هزینه تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد جهت مهاجرت و تحصیل بوده که در سال 2017 بالغ بر 480 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل بودند. این تعداد به میزان 15% از سال قبل از آن یعنی سال 2016 بیشتر بوده است. اگرچه با داشتن هزینه زندگی به مبلغ 19000 پوند اقامت در تحصیل در دانشگاه های استرالیا مستلزم صرف هزینه بسیاری است، در این بین، شهریه دانشگاه های استرالیا به میزان قابل توجهی به شهر و دانشگاه محل تحصیل و مقطع آموزشی شما دارد. در این مقاله، به بحث در مورد هزینه تحصیل در استرالیا برای شما عزیزان می پردازیم پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی مفید را در رابطه با هزینه تحصیل در استرالیا به دست آورید.

شهریه و هزینه دوره های تحصیلی دانش آموزان بین المللی

میانگین متوسط مبلغ شهریه برای دانشجویان مشغول به تحصیل معادل 29235 دلار در هر سال تحصیلی است. مبلغ شهریه معمول و قابل پرداخت برای دانشجویان بین المللی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به شرح زیر است:

دوره کارشناسی ارشد= 16000 تا 29600 دلار

دوره دکتری = 14000 تا 29600 دلار

البته مبالغ ذکر شده شامل تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی و دام پزشکی نمی شود و مسلماً تحصیل در این دو رشته با پرداخت مبلغ بیشتری همراه است. شهریه دانشگاه های استرالیا معمولاً به ازای هر واحد درسی محاسبه شده و هر سال تحصیلی را شامل نمی شود.

هر واحد درسی به یک گروه هزینه ای تعلق داشته و به علت انتخاب دانشجویان از میان واحدهای گروه های مختلف، هزینه های هر کدام از دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. باید بدانید که شماری از دانشگاه های استرالیا به ارائه بر آوردی رسمی از هزینه ها می پردازند. از جمله آن ها می توان به دانشگاه ملی استرالیا اشاره کرد که رتبه سیستم رنکینگ دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. هزینه پرداختی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ملی استرالیا بسته به دوره های متفاوت علوم انسانی و علوم پزشکی از مبلغ 32640 شروع و تا 43632 دلار ادامه دارد. هزینه تحصیل در استرالیا و در مقطع کارشناسی ارشد برای برخی از دوره های تحصیلی از 32640 آغاز و تا سقف 43642 دلار نیز می رسد. اما در مورد شهریه پرداختی برای مقطع دکتری باید بگوییم که شهریه پرداختی برای این دوره تحصیلی نیز مشابه دو دوره قبل بوده و حداکثر ممکن است به 39024 دلار در طول سال برسد. اما تحصیل در دوره های جراحی و پزشکی در حدود 72480 دلار در سال هزینه دارد.

از دیگر هزینه های رایج در طول دوران تحصیل دانش آموزان بین المللی هزینه سرویس های دانشجویی و امکانات بوده که در حدود 294 دلار باید برای آن هزینه کرد.

هزینه های زندگی در کشور استرالیا

مطابق اعلام سازمان DIBP یا اداره مهاجرت و حفاظت از موزه های استرالیا متقاضیان تحصیل در این کشور باید داشتن حداقل 19830 دلار در سال را جهت هزینه زندگی خود و استرالیا را ثبت نمایند.

به غیر از این موضوع، هر فرد باید توانایی پرداخت هزینه مدارس فرزندان 5 تا 18 ساله خود به مبلغ 8000 دلار را داشته باشد. از طرف دیگر، داشتن بلیط رفت و برگشت با هواپیما برای خود و هر کدام از اعضاء خانواده نیز ضرورت دارد. در مورد اقامتگاه های دانشجویی نیز باید گفت که بسته به اقامت در داخل پردیس یا اقامتگاه های خصوصی باید در هر هفته مبلغی بین 85 تا 440 دلار را هزینه کرد. از دیگر هزینه های رایج هفتگی می توان به هزینه گاز و برق که بین 35 تا 140 بوده و همین طور هزینه رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی در حدود 15 تا 55 دلار اشاره کرد. علاوه بر این ها، مبلغ 20 تا 55 دلار جهت اینترنت و تلفن 80 تا 280 دلار را جهت غذا باید در نظر گرفت.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هزینه تحصیل در استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بورسیه تحصیلی استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه هزینه تحصیل در استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *