آیدانیتو > نمونه سؤالات کنکور انسانی 98
منابع کنکور رشته علوم انسانی

نمونه سؤالات کنکور انسانی 98

نمونه سؤالات کنکور انسانی 98

نمونه سؤالات کنکور انسانی 98

پس از دوران عید نوروز و در چند ماه باقی مانده تا کنکور 99 بهترین کار برای داوطلبان کنکور انسانی بررسی نمونه سؤالات کنکور انسانی 98 است. شما می توانید سؤالات کنکور سالهای قبل را تهیه و با شبیه سازی کنکور اقدام به تست زنی کنید. در شبیه سازی کنکور حتماً توجه به زمان داشته باشید. برای هر درس به اندازه خودش زمان بگذارید تا بتوانید به سؤالات تمام درس ها پاسخ دهید و هیچ درسی را سفید نگذارید. بعد از اتمام تست زنی با توجه به پاسخنامه شروع به تحلیل و بررسی سؤالات کنید تا نکته ای از نظرتان دور نماند. اگر به دنبال لیست رشته های بدون کنکور هم بودید روی لینک کلیک کنید.

زمان بندی سؤالات کنکور انسانی

در کنکور سراسری دفترچه سؤالات عمومی و اختصاصی جداگانه برای داوطلبان ارائه می شود و زمان پاسخ گویی به آنها نیز متفاوت است. برای اینکه زمان کافی برای پاسخ دهی به سؤالات را داشته باشید، نیاز به برنامه ریزی زمانی دارید. بهتر است در بررسی نمونه سؤالات کنکور انسانی 98 نیز این زمان بندی را رعایت کنید تا روز کنکور با مشکل مواجه نشوید. زمان پاسخ دهی به دفترچه شماره 1 که شامل سؤالات دروس عمومی است 75 دقیقه در نظر گرفته شده است. دفترچه شماره 1 شامل درس زبان و ادبیات فارسی با 25 سؤال، زبان عربی با 25 سؤال، فرهنگ و معارف اسلامی با 25 سؤال و زبان انگلیسی با 25 است که در مجموع شامل 100 سؤال را شامل می شود. مدت زمان لازم برای پاسخ دهی به سؤالات هر درس در جدول زیر آمده است.

درسمدت زمان دقیقه
زبان و ادبیات فارسی18
زبان عربی20
فرهنگ و معارف اسلامی17
زبان انگلیسی20

ما به شما پیشنهاد می کنیم مدت زمان کمتری برای هر درس درنظر بگیرید تا در انتها چند دقیقه ای برای مرور سؤالاتی که شک دارید زمان داشته باشید. پس از جمع آوری دفترچه شماره 1، دفترچه شماره 2 شامل سؤالات دروس اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. دفترچه شماره 2 شامل 180 سؤال است و 165 دقیقه برای پاسخ دهی به سؤالات فرصت دارید. دفترچه شماره 2 برای گروه انسانی شامل دروس ریاضی با 20 سؤال، اقتصاد با 15 سؤال، زبان و ادبیات فارسی با 30 سؤال، زبان عربی با 20 سؤال، تاریخ و جغرافیا با 30 سؤال، علوم اجتماعی با 20 سؤال، فلسفه و منطق با 25 سؤال و روانشناسی با 20 سؤال است. سازمان سنجش زمان های مشخصی را برای پاسخ دهی به هر درس در نظر گرفته است.

درسمدت زمان – دقیقه
ریاضی25
اقتصاد120
زبان و ادبیات فارسی30
زبان عربی20
تاریخ و جغرافیا25
علوم اجتماعی15
فلسفه و منطق25
روانشناسی15

همانند دروس عمومی به شما پیشنهاد می کنیم زمان کمتری برای هر درس بگذارید تا چند دقیقه آخر فرصت بازگشت به سؤالاتی که به آنها شک دارید و یا پاسخ دادن به آنها زمان بر است را داشته باشید.

ضرایب دروس امتحانی کنکور انسانی 98

دروس عمومی و اختصاصی دارای ضرایب اهمیتی هستند و هر چه ضریب بالاتر باشد، میزان تأثیرگذاری آن درس بر رتبه شما بیشتر است. بنابراین بهتر است به ضرایب توجه کنید و برای دروسی که ضریب بالاتری دارند وقت بیشتری بگذارید.

درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجی2

منابع دروس امتحانی کتب درسی است. برای زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان خارجی (انگلیسی) کتاب های سال های دوم، سوم و پیش دانشگاهی و برای زبان عربی کتابهای سالهای دوم و سوم به عنوان منابع امتحان مشخص شده اند. ضریب دروس اختصاصی گروه انسانی برای هر یک از زیرگروهها متفاوت است.

درسزیرگروه 1زیر گروه 2زیر گروه 3زیرگروه 4زیر گروه 5
ریاضی24433
اقتصاد12322
زبان و ادبیات فارسی42222
زبان عربی41111
تاریخ و جغرافیا11131
علوم اجتماعی13223
فلسفه و منطق31122
روان شناسی12133

برای داوطلبانی که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی هستند. علاوه بر دروس فوق درس اصول عقاید و فقه نیز در دروس امتحانی اختصاصی آنها قرار دارد. این درس دارای ضریب 3 است.

دفترچه سؤالات کنکور انسانی در سال های گذشته

اهیمت مطالعه سؤالات کنکور انسانی در طول سال های گذشته برگزاری این آزمون بر هیچ داوطلب کنکوری پوشیده نیست. زیرا شماری از سؤالات کنکور با توجه به سال های قبل طرح می شود.
سؤالات کنکور علوم انسانی
سوالات اختصاصی کنکور سراسری 96 گروه انسانی سوالات اصول و عقاید فقه گروه انسانی سال 96   
پاسخ نامه کنکور گروه انسانی 96 سوالات عمومی کنکور سراسری 96 گروه انسانی
سوالات اصول و عقاید 95 سوالات اصول و عقاید فقه گروه انسانی سال 95
سوالات عمومی گروه انسانی 95سوالات اختصاصی گروه انسانی 95
پاسخ نامه سوالات اختصاصی گروه انسانی95

شما می توانید مقاله نمونه سؤالات کنکور تجربی 98 را نیز بررسی کنید.

اگر سوالی در زمینه نمونه سؤالات کنکور انسانی 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *