آیدانیتو > نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99
ثبت نام کاردانی

نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99

نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99

در این مقاله به موضوع نحوه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 و مسائل پیرامون ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 پرداخته ایم، برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99، شرایط ثبت نام آزمون و زمان توزیع کارت و … در این مقاله همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاردانی فنی حرفه ای به مقالات مربوطه و درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید، هدف از این مقاله آشنایی داوطلبان کاردانی فنی حرفه ای با نحوه ی ثبت نام در تغییراتی است که در سال 98 ایجاد شده است ، با توجه به حذف آزمون ورود به دانشگاه و ثبت نام به چه صورتی انجام میشود؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

زمان و نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99

همانطور که مطلع هستید کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 حذف شده است و با توجه به زمان اعلام شده از جانب سازمان سنجش، زمان ثبت نام  کاردانی فنی و حرفه ای، از هفته اول خرداد شروع می شود و داوطلبان تا روز یک هفته فرصت ثبت نام دارند. ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 به صورت اینترنتی انجام می شود. برای ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99، داوطلبان کاردانی فنی حرفه ای به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی، با وارد شدن به سایت سازمان سنجش مبلغ 22 هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام پرداخت خواهند کرد. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org می توانند وارد مرحله ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99 شوند. در ضمن توصیه می شود دفترچه راهنمای انتخاب رشته که همزمان با مجاز شدن به ثبت نام، منتشر می شود، را به طور کامل مطالعه کنید. نحوه ی پذیرش دانشجو در دانشگاه های کاردانی فنی و حرفه ای 99، بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود. داوطلبان کاردانی فنی حرفه ای 99 با انجام ثبت نام، کد رشته های انتخابی که بر اساس سوابق تحصیلی مجاز به انتخاب هستند را انتخاب می نمایند. برای شرکت در ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99 شرایط خاصی را مورد بررسی قرار می دهند که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد.
  • داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم
  • برخورداری از شرایط جسمی مناسب با رشته انتخابی
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه در آزمون کاردانی نظام جدید 99، امکان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 را نخواهند داشت.
  • در صورتی که تا پایان نیمسال، گواهینامه پایان دوره متوسطه ارائه نشود، می توانند در نیمسال دوم برای ثبت نام اقدام کنند.
در صورت منتشر شدن دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای به طور دقیق تری از شرایط ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای صبحت خواهیم کرد. داوطلبان کاردانی فنی و حرفه ای قبل از ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای دفترچه ای که در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود را مطالعه کنید. در نهایت پینشنهاد ما این است که در مورد ثبت نام کنکور فنی حرفه ای بیشتر بخوانید.

 

0 دیدگاه در “نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99

  1. محمد گفت:

    سلام میشه با دیپلم ریاضی فیزیک کاردانی فنی حرفه ای بدون کنکور ثبت نام کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      با توجه به اینکه پذیرش بدون کنکور فنی حرفه ای بر اساس سوابق تحصیلی است ، شما بایستی در رشته ای که انتخاب خواهید کرد سابقه تحصیل داشته باشید و این بدین معنی است که شما با دیپلم ریاضی فیزیک سابقه تحصیل در رشته های فنی حرفه ای ندارید.البته حتی زمانی که کنکور فنی حرفه ای هم وجود داشت ، فقط داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش داشتند، می توانستند در کنکور شرکت کنند. حتی دانش آموزان فنی حرفه ای نیز تنها مجاز خواهند بود ، رشته ای را که در آن سابقه تحصیلی دارند انتخاب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *