اعلام نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری

نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری





 


نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری

دانشگاه های سراسری با هدف گزینش افرادی مناسب و شایسته و همین طور تربیت افرادی کاردان و متخصص در رشته های مختلف تحصیلی اقدام به جذب و گزینش دانشجو، بدون شرکت در کنکور موسسات و مراکز آموزش عالی می کند. به عبارت دیگر، پذیرش در تعداد زیادی از رشته های موجود در دانشگاه های سراسری بر طبق سوابق تحصیلی افراد بوده و معدل دوران سوم متوسط افراد در این بین از نقشی اساسی برخوردار است. همان طور که مطلع هستید جذب دانشجوی بدون کنکور در مقطع کاردانی دانشگاه انجام می شود. طول مدت تحصیل در دوره کاردانی بدون کنکور سراسری، دو و نهایتاً سه سال تحصیلی بوده و هر دانشجو بسته به رشته تحصیلی خود موظف به گذراندن 72 تا 95 واحد درسی است. در این مقاله، بحث نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری را مطرح می کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری به دست آورید.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی سراسری

 باید بدانید که ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور سراسری هر ساله در ماه مرداد انجام می شود. نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری نیز در نیمه دوم شهریورماه به اطلاع داوطلبان شرکت کننده می رسد.

نحوه اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی سراسری

اعلام نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ( به نشانی sanjesh.org) به اطلاع تمامی متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کاردانی می رسد.

نحوه مشاهده نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری

هر یک از داوطلبان شرکت کننده در کاردانی بدون کنکور سراسری، پس از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور باید بخش کاردانی فنی و حرفه ای را از منوی سمت راست سایت انتخاب و سپس بر روی لینکی به نام اعلام نتایج کاردانی فنی حرفه ای کلیک نماید. لازم به ذکر است که هر کدام از داوطلبان به دو طریق می توانند نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری را مشاهده کنند. در روش نخست، هر داوطلب به کمک شماره پیگیری و شماره پرونده ثبت نام می تواند نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری خود را دریافت و مشاهده نماید. لازم به ذکر است که این دو شماره را می توانید در رسید ثبت نام کاردانی بدون کنکور سراسری خود بیابید. اما در صورت عدم دسترسی به شماره پیگیری، امکان مشاهده نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری به وسیله سال تولد، شماره ملی و شماره پرونده برای شما عزیزان وجود دارد.

زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان کاردانی بدون کنکور سراسری

پس از اعلام نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری برنامه زمان بندی شده ای جهت ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان در سایت سنجش آموزش کشور انتشار می یابد که افراد مطابق آن برنامه باید برای ثبت نام حضوری به دانشگاه محل قبولی مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند. اما به طور معمول ثبت نام پذیرفته شدگان در شهریور ماه انجام می شود.

مدارک ضروری ثبت نام حضوری کاردانی بدون کنکور سراسری

هر کدام از داوطلبان پذیرفته شده در کاردانی بدون کنکور سراسری باید با در دست داشتن مدرک و گواهی نامه نسبت به ثبت نام حضوری اقدام کنند. در ادامه به معرفی برخی از این مدارک می پردازیم:

  • اصل شناسنامه فرد و همین طور ارائه دو فتوکپی از کلیه صفحات آن.
  • ارائه اصل مدرک دیپلم دانشجو و یا گواهی نامه موقت پایان تحصیلات هنرستان.
  • رسید پستی دریافت شده از دفاتر پیش خوان دولت.
  • شش قطعه عکس جدید و تمام رخ در اندازه 4*3
  • ارائه مدرکی دال بر وضعیت نظام وظیفه فرد قبول شده.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی 97 بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با نتایج کاردانی بدون کنکور سراسری با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *