آیدانیتو > معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98
گرایش مدیریت صنعتی

معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98





معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98

در این مقاله با معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98 همراه داوطلبان ارشد علاقمند به رشته مدیریت هستیم. در مقاله معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98، از گرایش های رشته، بازار کار رشته مدیریت صنعتی، دانشگاه های پذیرنده گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98 و … اطلاع خواهید یافت. مدیریت صنعتی به منظور شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی، اعمال ضوابط و روابط در ادارات بازرگانی و صنعتی، رفع اوضاع آشفته مؤسسات و … ارائه گردیده است. رشته مدیریت صنعتی در رشته های گروه علوم اسنانی می باشد که در 6 گرایش ارائه شده است. مجموعه مدیریت شامل 15 رشته می باشد که در این مقاله به یک رشته از آن با عنوان مدیریت صنعتی همراه شما هستیم. در ادامه گرایش های رشته مدیریت صنعتی را مشاهده کنید:
  • تحقیق در عملیات
  • تولید و عملیات
  • مدیریت عملکرد
  • مدیریت زنجیره تأمین
  • مدیریت کیفیت و بهره وری
  • مدیریت پروژه

بررسی بازار کار ارشد مدیریت صنعتی 98

مبحث مدیریت صحیح در سازمان ها و صنعت های مختلف از رکن های اصلی و اساسی آن صنعت می باشد. بنابراین نیاز به رشته مدیریت صنعتی در این راه کمک زیادی به صنعت های مختلف خواهد کرد. فارغ التحصیلان رشته مدیریت صنعتی می توانند در صنایع و کارخانجات مختلف از جمله صنایع الکترونیک، شرکت های دارویی، صنایع چاپ، کارخانه های نساجی، کارخانه خودروسازی، کارخانه تولید مواد پلاستیکی و … مشغول به کار شوند. با توجه به تعداد صنایع و کارخانجات و شرکت های مختلف و نیاز آنها به مدیریت مناسب، بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان مدیریت صنعتی به وجود می آید.

معرفی گرایش های رشته های مدیریت صنعتی 

تحقیق در عملیات

مباحثی که دانشجویان در گرایش تحقیق در عملیات با آن رو به رو خواهند شد، شامل بررسی مسائل نیروهای انسانی در صنعت، مدیریت و تولید پیشرفته، مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته، تحلیل آمار و … می باشد. داوطلبانی که رشته تحقیق در عملیات را در نظر دارند، باید در تحلیل و تجزیه مشکلات مدیریتی توانایی لازم را داشته باشند و به مباحث مدیریتی و صنعتی نیز علاقمند باشند. در ادامه دانشگاه های پذیرنده رشته مدیریت صنعتی – تحقیق در عملیات را مشاهده خواهید کرد:
نام دانشگاهروزانهنوبت دومپردیس خودگردان
دانشگاه اصفهان43
دانشگاه تهران1056
دانشگاه خلیج  فارس – بوشهر93
دانشگاه خوارزمی1212
دانشگاه شهید بهشتی – تهران73
دانشگاه فردوسی مشهد64
دانشگاه قم2010
دانشگاه مازندران – بابلسر44
دانشگاه یزد12812

 

تولید و عملیات

دانشجویان در گرایش تولید و عملیات با مباحثی مانند مدیریت انتقال کیفیت، استراتژیک صنعتی، رفتارهای سازمانی و … آشنا خواهند شد. داوطلبان عزیزی که قصد انتخاب گرایش تولید و عملیات را دارند در مسائلی مانند مهارت های عمومی و تخصصی (زبان و ICDL و …) و تحلیل و حل مشکلات مدیریتی مهارت داشته باشند، در ادامه دانشگاه های پذیرنده گرایش تولید و عملیات و ظرفیت های ارائه شده در سال 96 را مشاهده خواهید کرد:
نام دانشگاهروزانهنوبت دومپردیس خودگردان
دانشگاه اصفهان42
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) – قزوین132
دانشگاه تربیت مدرس656
دانشگاه تهران1056
دانشگاه خوارزمی1212
دانشگاه سمنان42
دانشگاه شهید بهشتی – تهران838
دانشگاه شهید چمران – اهواز42
دانشگاه شیراز8
دانشگاه صنعتی شاهرود168
دانشگاه علامه طباطبایی – تهران76
دانشگاه فردوسی مشهد64
دانشگاه قم2010
دانشگاه گیلان – رشت12612
دانشگاه مازندران – بابلسر43
دانشگاه هرمزگان – بندرعباس102
دانشگاه یزد12812

 

مدیریت عملکرد

دانشجویانی که در رشته مدیریت صنعت گرایش مدیریت عملکرد مشغول به تحصیل هستند، راجع به مسائلی همچون برنامه ریزی منابع عملکردی، مدیریت منابع سازمانی و … تبحر پیدا کرده و در صنایع و مشاغل مربوط به مدیریت مشغول به کار می شوند. داوطلبان در پایان دوره کارشناسی می بایست در تحلیل و حل مسائل و مشکلات مدیریتی و بهبود کیفیت سازمان ها و …. مهارت داشته باشند. دانشگاه های پذیرنده گرایش مدیریت عملکرد در سال 96 دانشجو پذیرفته اند را در ادامه مشاهده خواهید کرد:
نام دانشگاهروزانهنوبت دوم
دانشگاه شاهد – تهران42

 

مدیریت پروژه

فارغ التحصیلان از گرایش مدیریت پروژه در مدیریت اجرایی فعالیت ها جهت رفع مشکلات و نیاز متولیان از پروژه ها، مهارت و دانش کافی را به دست خواهند آورند.

مدیریت زنجیره تأمین

در رشته مدیریت صنعتی – مدیریت زنجیره تأمین در جابه جایی، ذخیره، موجودی محصولات از عوامل قابل بررسی می باشد. مدیریت زنجیره تأمین به مدیریت و هماهنگی چند سازمان را به عهده می گیرد. در ادامه دانشگاه های پذیرنده گرایش مدیریت زنجیره تأمین را به همراه ظرفیت ها مشاهده خواهید کرد:
نام دانشگاهروزانهنوبت دومپردیس خودگردان
دانشگاه تهران105
دانشگاه تهران – پردیس فارابی قم55

 

مدیریت کیفیت و بهره­ وری

کیفیت در محصولات صنعتی از مهم ترین ویژگی ها و مسئولیت افراد در صنایع مختلف می باشد. بنابراین نیاز صنعت های مختلف به مدیریت کیفیت و بهره وری در سال های اخیر افزایش یافته است. در این گرایش سعی می شود کنترل و مدیریت به سیستم کیفیت و بهره وری محصولات انجام شود. در ادامه دانشگاه های پذیرنده گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری را مشاهده خواهید کرد:
نام دانشگاهروزانهنوبت دومپردیس خودگردان
دانشگاه تربیت مدرس656
دانشگاه تهران105
دانشگاه شاهد – تهران42
دانشگاه شهید بهشتی – تهران73
دانشگاه علامه طباطبایی76
مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی7
  به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98 مقاله معرفی گرایش های ارشد 98 را نیز مطالعه کنند.


1 دیدگاه در “معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی 98

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *