آیدانیتو > معافیت کفالت مادر
معافیت کفالت

معافیت کفالت مادر

معافیت کفالت مادر 

 

در مقاله های دیگر به صورت عمده تر از معافیت و انواع آن صحبت کردیم . در این مقاله به جزئیات معافیت کفالت و معافیت کفالت مادر  خواهیم پرداخت، شرایط معافیت کفالت مادر چیست و چه افرادی می توانند بابت این نوع کفالت، معافیت دریافت کنند. توجه داشته باشید که معافیت کفالت می تواند به صورت دائم و یا موقت باشد و در شرایط خاص معافیت موقت تبدیل به معافیت دائم می شود. به مشمولان خدمت توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات لازم با مقاله معافیت کفالت مادر همراه باشند. قبل از بیان موضوع کفالت مادر لازم است به تعریفی از عنوان مشمول بپردازیم. بر اساس قانون نظام وظیفه تمامی افرادی که به سن 18 سالگی می رسند مشمول قانون وظیفه قرار می گیرند و مشخص کردن تکلیف سربازی بر آنان واجب می شود. برخی از مشمولان خدمت که به عنوان سرپرست اعضای درجه ی يك هستند، می توانند در صورت برخورداری از شروط لازم جهت معافیت، معافیت دائم و یا موقت کسب كنند. پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله «انواع معافیت کفالت 97» را مطالعه کنید. در مقاله پیش رو تنها به معافیت کفالت مادر 97 به طور کامل و مفصل خواهیم پرداخت. سوالی در زمینه اخذ معافیت سربازی ذهنتان را به خود مشغول کرده است؟ با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید تا با گرفتن یک مشاوره تلفنی عالی این مسائل را به سادگی حل کنید .

معافیت کفالت مادر

معافیت کفالت مادر تنها در دو صورت به مشمولان خدمت داده خواهد شد.

  • فوت همسر مادر
  • طلاق مادر

در صورتی که مادر فاقد همسر باشد بررسی معافیت کفالت انجام خواهد شد. البته لازم است به شروط دیگری که جهت معافیت کفالت مادر بررسی می شود، اشاره کرد.

  • مشمول فاقد غیبت باشد.
  • مشمول تنها پسر بالای 18 سال باشد.

یکی از مهم ترین شروطی که در معافیت کفالت مادر بررسی می شود، عدم وجود غیبت در خدمت سربازی است، در صورتی که مشمولان شامل غیبت در سربازی شوند، امکان بررسی شرایط کفالت او وجود نخواهد داشت. برای آگاهی از شرایط و نحوه اخذ معافیت کفالت مادر با مشاورین حرفه ای نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

به چند نکته حتما توجه داشته باشید:

  • از طلاق و یا فوت همسر بايد 30 ماه گذشته باشد، در طول این 30 ماه تمام معافیت موقت به مشمولان خدمت داده می شود و بعد از اتمام 30 ماه معافیت دائم را کسب می كنند.
  • اگر مادر تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی باشد، شرط تنها پسر بالای 18 سال حذف می شود و مشمولان خدمت می توانند از طرح معافیت مددجویان استفاده كنند.
  • مشمولان بايد به عنوان یگانه مراقب و نگه دارنده مادر فاقد شوهر باشند.
  • در صورت مطلقه بودن مادر باید تاریخ ثبت طلاق در دفاتر اسناد قبل از ورود به سن 16 سالگی مشمول باشد. در صورتی که تاریخ ثبت طلاق بعد از 16 سالگی و قبل از سن مشمولیت باشد با توجه به تبصره 2 و ماده 1 نظام وظیفه عمومی، توسط شورای پیش بینی وضع خانوادگی مشمول در نظر گرفته می شود و در صورت تأیید شورا، معافیت به مشمول داده می شود.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از انواع معافیت کفالت 97 به مقاله مربوطه مندرج در آیدانیتو مراجعه كنند.
می توانید کلیه سوالات خود را در زمینه نظام وظیفه از مشاورین با تجربه آیدانیتو بپرسید.

0 دیدگاه در “معافیت کفالت مادر

  1. مريم امانيان گفت:

    سلام

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *