آیدانیتو > مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98
مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98






مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98

رشته مهندسی فناوری اطلاعات از جمله رشته های پر طرفدار و در عین حال پرکاربرد در عصر کنونی است. این رشته حوزه های گسترده ای همچون پردازش و مدیریت اطلاعات، دسترسی به موقع و راحت کاربران، طراحی و نگه داری سفت افزار ها و نرم افزار ها و نیز سیستم های رایانه ای را در بر می گیرد. شمار قابل توجه متقاضیان دکتری مهندسی فناوری اطلاعات بعد از اعلام نتایج کنکور دکتری مهندسی فناوری اطلاعات بعد از اعلام نتایج کنکور دکتری در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و حد نصاب هر یک از دانشگاه های سراسری شامل: روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی را کسب کرده اند، می توانند برای مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98 آماده شوند. مصاحبه مرحله دوم و آخر از روند پذیرش متقاضیان دوره دکتری است و کسانی که در این مرحله موفق به کسب امتیازات مشخص شده شوند، وارد مقطع دکتری خواهند شد.

کدام داوطلبان می توانند در مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98 شرکت کنند؟

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و در کارنامه کتبی و اینترنتی آنها مجاز شدگی آنها درج شده است، مطابق جدول زیر دعوت به مصاحبه می شوند و دارای ضابطه مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98 هستند.
مجاز روزانهمجاز سایر دوره ها (نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان)
می باشیدمی باشید
  اگر در هر یک از دوره های بالا، داوطلب مجاز شده باشد، می تواند در دانشگاه های مربوط به آنها انتخاب رشته کند و در نهایت به مصاحبه دعوت شود. بدیهی است کسی که مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه نشده است، نمی تواند در دانشگاه های روزانه مهندسی فناوری اطلاعات انتخاب رشته نماید و انتظار دعوت به مصاحبه داشته باشد.

مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98 چگونه امتیازبندی می شود؟

مصاحبه در دانشگاه های سراسری دارای 50 امتیاز از کل امتیاز پذیرش در مقطع دکتری است. در واقع قبولی در آزمون کتبی تنها کسب نصف امتیازات لازم برای ورود به دوره دکتری است و خود مصاحبه نیز به دو بخش: 1- سوابق پژوهشی و 2- مصاحبه حضوری و سنجش علمی تقسیم می شود که سهم سوابق پژوهشی 20 درصد و سنجش علمی 30 درصد است. بعضی از دانشگاه ها به هر کدام از امتیازات بالا اهمیت متفاوتی می دهند و ممکن است برای دانشگاهی سنجش علمی مهم تر از سوابق پژوهشی باشد یا اینکه به رتبه داوطلب اهمیت بیشتری بدهند.

در مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98 چه فاکتورهایی اهمیت دارد؟

مصاحبه مرحله حساس و سرنوشت ساز برای متقاضیان دکتری است. بنابراین توجه و اهمیت دادن به فاکتورهای زیر لازم است: 1- ارائه رزومه پژوهشی مرتبط با رشته که در مجلات داخلی یا خارجی منتشر شده اند. 2- داشتن پایان نامه با کیفیت و نمره قابل قبول 3- داشتن و پرورش ویژگی های شخصیتی همچون پشتکار، تواضع و علاقه به علم در کنار این نکات اصلی، از پذیرفته شدگان سالهای گذشته پرس و جو کنید تا شناخت درست و کافی از فضای دانشگاه مربوطه بدست آورید. همچنین خود شخصاً حضوری به دانشگاه مربوطه بروید و از نزدیک با اساتید و اعضای گروه آموزشی رشته مهندسی فناوری اطلاعات آن دانشگاه آشنا شوید. به دانشگاه محل تحصیل کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود بها دهید و آن را بر اولویت انتخاب رشته خود قرار دهید. چرا که در زمان مصاحبه شما بیشتر از بقیه مورد توجه قرار می گیرد. چون فارغ التحصیلان آن دانشگاه هستید و اساتید با شما آشنایی دارند، به ظرفیت ها نیز اهمیت دهید و دانشگاه های دارای ظرفیت محدود را در اولویت های بعدی قرار دهید. چون در صورتی که دعوت به مصاحبه شوید، از طرف اساتید دانشگاه دعوت کننده علت این رد شدن یا قرار ندادن آن دانشگاه در اولویت های نخست را باید پاسخ دهید آن هم پاسخ قابل قبول و منطقی! با توجه به همه این معیارها و نکات قابل تأمل، خود را برای مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری 98 آماده کنید و ایمان داشته باشید که موفق خواهید شد.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *