آیدانیتو > مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98
مصاحبه دکتری مهندسی برق-الکترونیک

مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98






مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98

رشته مهندسی برق از جمله رشته های پر طرفدار و قدیمی است که دانشجویان زیادی را سمت خود جذب میکند. همانطور که میدانید مهندسی برق از جمله رشته هایی است که در اولویت اکثر دانشجویان برای ورود به دانشگاه میباشد. در این مقاله به بررسی موضوع مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 می پردازیم.

تغییرات مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 

با ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه های آزاد ، تغییراتی در روند ورود به دانشگاه ایجاد شد و طبق این امر ، بعد از مرحله ی قبولی در کنکور به مرحله ی مصاحبه دکتری مهندسی برق میرسیم که اهمیت آن به میزان کنکور میباشد . بنا بر مطالب گفته شده داوطلبان دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 باید مصاحبه ی موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارند . در این مقاله راه های موفقیت در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 ، نکات قابل توجه در مصاحبه ، مدارک مورد نیاز برای مصاحبه سراسری 98 ، گفته میشود و داوطلبان دکتری مهندسی برق – الکترونیک با مطالعه ی این مقاله نتیجه ی مطلوب مورد نظر را به دست خواهند آورد . طبق جدول زیر ، سهم آزمون و مصاحبه را به خوبی مشاهده میکنید :
مصاحبه علمیرزومه علمیسهم آزمون متمرکز
30%20%50%
  در دانشگاه سراسری مصاحبه نقش اساسی ایفا میکند و 50% ورود داوطلب به دانشگاه مورد نظر خود به موفقیت وی و نظرات اساتید مصاحبه کننده بستگی دارد ، رزومه علمی که توسط اساتید بررسی میشود بهتر است  بنا بر این برای داشتن رزومه عالی ، نکاتی در ادامه مقاله خواهید دید. داوطلب ممکن است از چند دانشگاه سراسری و  آزاد دعوت به مصاحبه شود، زمانبندی مصاحبه و مدارک مورد نیاز دانشگاه های مورد نظر، اعلام خواهد شد.
گذراندن مقطع دکتری به معنای کسب مدرک نهایی و بالاترین مقطع تحصیلی در ایران میباشد و بهتر است با درک این موضوع افراد واجد شرایط برای ادامهی تحصیل در مقطع دکتری شرکت کنند . سخت گیری ها در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 نیز امری طبیعی است ، و طبق مطالب گفته شده دانشجویان دکتری شرایط علمی و دانش زیادی را خواهند داشت.

مصاحبه دکتری برق – الکترونیک سراسری 98 

تحصیلات دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری ، از اهمیت و افتخارات بزرگی به شمار میرود ، و داوطلبان باید برای رسیدن به این هدف ، از لحاظ علمی خود را تقویت کنند و نظر اساتید را به خود جلب کنند. در اتاق مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 چند نفر از اساتید همان دانشگاه مورد نظر، مسئول مصاحبه با داوطلبان میباشند و سوالاتی را خواهند پرسید ،سوالات مصاحبه مشخص نمیباشد و سوالات داوطلبان با هم کمی متفاوت است اما سوالات مشترک که پرسیده خواهد شد در این مقاله آماده است.

نکاتی و سوالات مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 که باید بدانید:

  • 5 دقیقه اول مصاحبه را با قدرت بگذرانید ، تا ذهنیت خوبی از خود بر روی اساتید ایجاد کنید.
  • ممکن است سوالاتی از شما پرسیده شود که نقاط ضعف شما بازگو شود ، آرامش و خونسردی خود را از دست ندهید و با فروتنی و متانت پاسخگو باشید.
  • سطح زبان انگلیسی خود را بالا ببرید و به طور مسلط مکالمه کنید ، سوال اول مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری، معرفی و خود و جزئیات تحصیلات پیشین خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و همینطور دلیل پایین بودن نمرات این دو دوره تحصیلی که همه ی این جواب ها به زبان انگلیسی از شما خواسته میشود .
  • در صورتی که به خوبی از عهده ی پاسخ اول بر نیامدید فرصت مهمی را برای جلب نظر اساتید از دست داده اید ، اما تمام فرصت را از دست نداده اید پس بهتر است با غلبه بر استرس ایجاد شده به بقیه سوالات پاسخ مناسب دهید.
  • قبل از ورود به جلسه تمام مدارک خواسته شده را آماده و ارائه دهید. از جمله مدارک آزمون تافل ، آیتلس و…
  • برای قبولی در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98، باید مقالات علمی مربوط به رشته ثبت شده داشته باشید و تعداد بالای مقالات نشان دهنده ی لیاقت بیشتر است .
  • تالیف و ترجمه ی کتاب های علمی در حوزه ی تحصیلی و رشته دانشجو مفید است.
  • گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان های پژوهشی علمی تاثیر زیادی یر نظر اساتید خواهد داشت.
  • کیفیت پایان نامه برای مصاحبه کنندگان مقطع دکتری در دانشگاه سراسری بسیار مهم است و ازجمله سوالات مصاحبه از پایان نامه است بنابر این تسلط بر روی پایان نامه خود داشته باشید .
  • از نظر اساتید دانشجوی دکتری موظف هستند تمام وقت و تمرکز خود را بر روی رساله و مباحث علمی کنند ، از این رو شاغل بودن داوطلب نقطه ی ضعفی برای او میباشد مگر اینکه شغل او تدریس در دانشگاهها و تدریس در حوزه ی رشته ی خود باشد که این امر نقطه ی مثبتی برای داوطلب به حساب می آید.
  • تسلط و مهارت صحبت کردن در مصاحبه و تسلط استرس بسیار مهم است زیرا داوطلب در آینده قرار است به عنوان استاد وارد کلاس شود و نباید ضعف در بیان داشته باشد ، این امر از دید مصاحبه کنندگان دور نمیماند .
  • یکی دیگر از سوالات مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 ، هدف از تحصیل در مقطع دکتری میباشد .
  • از سوالات مهم دیگر میتوان به موضوع رساله و توضیح مختصر در مورد آن است ، بهتر است موضوعی را انتخاب کرده اما تعصب بر روی آن موضوع نداشته باشید و خود را منعطف و علاقمند به شنیدن و بررسی موضوعات جدید علمی نشان دهید.

مدارک مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98

همانطور که در نکات بالا گفته شد، وقتی در مصاحبه دعوت شدید مدارک خود را ابتدا آماده کنید تا با کسری مدارک در مصاحبه مواجه نشوید. مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 چیست؟
  • اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • مدارک تحصیل گذشته (لیسانس و فوق لیسانس)
  • کارنامه و ریز نمرات در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • توصیه نامه از اساتید کارشناسی ارشد
  • رزومه تحصیلی
  • مدارک علمی ، مدارک زبان و….

مؤفقیت خود در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 با مشاوران آیدانیتو!!!!

همان طور که در جریان هستید نتایج انتخاب رشته کنکور دکتری مهندسی برق- الکترونیک سراسری 98 به اطلاع داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در این آزمون مهم رسیده است و این افراد در مرحله آخر این مارتن سخت و طاقت فرسا یعنی مصاحبه دکتری قرار دارند. اما برای قبولی قطعی در مصاحبه دکتری مهندسی برق-الکترونیک سراسری 98 چه کاری باید انجام داد و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ برای آشنایی با نکات کلیدی مؤفقیت در مصاحبه دکتری مهندسی برق-الکترونیک سراسری 98 با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

در این مقاله به بررسی موضوع مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری سراسری 98 بزنید. 

اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *