آیدانیتو > مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98
مصاحبه دکتری شیمی تجزیه

مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98






مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98

در این مطلب قصد داریم چگونگی مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98 و همچنین شرایط و راهکارهایی را برای قبولی ارائه دهیم. اما قبل از شروع بهتر است به توضیح مختصر در مورد معرفی این رشته بپردازیم.

معرفی رشته شیمی تجزیه

شیمی تجزیه بعنوان یکی از شاخه های شیمی معرفی می شود که به شناسایی و تجزیه کمی و کیفی اجزای سازنده و روش های جداسازی ماده می پردازد و به چهار زیر شاخه تقسیم می شود: جداسازی، الکترو شیمی، اسپکتروسکوپی و کمومتریکس. از کاربردهای شیمی تجزیه هم می توان به موارد زیر اشاره کرد: مطالعات بالینی و پزشکی: مثالی که می توان برای درک بهتر این قسمت ارائه کرد در آزمایشگاه تشخیص پزشکی می باشد که به منظور جداسازی و تشخیص و سپس نشان دادن موارد موجود در برگه آزمایش خون و ادرار مانند قند و … کنترل کیفیت محصول: در تمام صنایع تولیدی نیاز به تولید یکپارچه می باشد که برای تولید محصول نهایی و همچنین مواد اولیه باید تجزیه های شیمیایی وسیعی انجام شود. نمایش و کنترل آلوده کننده ها: تجزیه شیمیایی برای کنترل پساب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و در موارد مختلفی که باعث آلودگی محیط می شوند آنالیزهایی جهت بررسی و کنترل آنها صورت می گیرد. عیارگیری: یک روش قابل اعتماد و دقیق در زمینه بررسی و ارزش مواد قیمتی با عیار بالا دارای غلظت های مختلف  توسط متخصصان شیمی تجزیه انجام می گیرد.

فرصت های شغلی شیمی تجزیه

دانش آموختگان و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مشاغل زیر که مرتبط ترین عنوان شغلی نسبت به رشته درسی شان می باشد مشغول به کار شوند: دانش آموختگان و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مشاغل زیر که مرتبط ترین عناوین شغلی نسبت به رشته درسی شان می باشد مشغول به کار شوند: داروسازی بیمارستان ها آزمایشگاه های تخصصی پزشکی مسئول کنترل کیفی کارخانه ها صنایع غذایی صنایع آرایشی و بهداشتی صنایع نساجی مراکز دانش بنیان مراکز علمی، تحقیقاتی و فناوری

امتیازدهی مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98 

داوطلبان آزمون دکتري تخصصی شیمی تجزیه 98 و همچنین دواطلبان استعداد درخشان که بدون آزمون نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده اند می توانند از سایت (www.Azmoon.com)  پس از مشاهده نتایج اولیه در صورت قبولی و همچنین رعایت موارد ذیل در خصوص شرایط مصاحبه اقدام نمایند. پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، برخلاف دانشگاه های سراسری که باید منتظر ماند تا همه انتخاب ها مورد بررسی قرار گیرد و برای هر دانشگاه نتیجه دعوت به مصاحبه آمده باشد در اینجا مشخص می شود که هر شخص به مصاحبه دعوت شده است یا خیر. این تفاوت در مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه سراسری و آزاد هم به این دلیل است که در دانشگاه آزاد مصاحبه دکتری بصورت متمرکز و در استان های مختلف انجام می پذیرد و در واقع هر یک از دانشگاه های آزاد استان های برگزار کننده مصاحبه،  به عنوان یک حوزه برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد انتخاب می شوند و در واقع دانشگاهی که در هر استان دعوت به مصاحبه می شوید نماینده کلیه واحد های دانشگاه آزاد در آن استان است که در فرم انتخاب رشته وارد کرده بودید. جهت ورود به دوره دکتري تخصصی شیمی تجزیه در دانشگاه آزاد معیارهاي زیر صورت می گیرد:
  • آزمون متمرکز (50 درصد)
  • سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوري (20 درصد)
  • مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)
موارد فوق به ترتیب با میزان درصدهای: 50، 20 و 30 تاثیرگذار می باشند.

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98

هر یک از داوطلبان دعوت شده به مصاحبه دکتری شیمی تجزیه برای مصاحبه هنگام مراجعه به واحد دانشگاهی باید فیش واریز هزینه مصاحبه به مبلغ 700 هزار ریال را به مسئول مربوطه ارائه کنند. داوطلبان باید فرم اطلاعات اولیه را از سایت واحد دانشگاهی محل مصاحبه دریافت کرده و پس از تکمیل، هنگام حضور در جلسه مصاحبه تحویل گـروه مصـاحبه کننـده دهند. داوطلبان دوره بدون آزمون به دلیل اینکه بر اساس معدل و نمره پایان نامه درج شده در زمان ثبت نام دعوت به مصاحبه شده اند لذا این افراد لازم است اصل، تصویر مدرک فارغ التحصـیلی و همچنین ریز نمرات تایید شده خود را در روز مصـاحبه جهت بررسی بـه همـراه داشـته باشـند. همراه داشتن رزومه در روز مصاحبه امری بسیار مهم است.

زمان مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98

دانشگاه آزاد طبق روال سال های گذشته انجام مصاحبه را از نیمه دوم تیر ماه لغایت مردادماه به تفکیک استانهای مورد نیاز تعیین می کند و زمان دقیق در سایت این دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

نکات تخصصی مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد

اگر در روز مصاحبه از شما پرسیده شود چه مبحثی را تدریس می‌کنید، سپس از شما در مورد آن درس با جزئیات بیشتری سوال می نمایند. در مورد نمرات دروس تخصصی در دوره تحصیلی حتما سوال می شود و مهمتر از همه باید کاملا بر پایان نامه خود مسلط باشید چرا که سوالات چالشی در مورد پایان نامه و همچنین نمره پایان نامه تان می پرسند.
یک سوالی که معمولا از شما می پرسند این است که به  چه دلیل دانشگاه ما را انتخاب کردید؟ نقاط ضعف و قوت خود را ذکر کنید. در مورد این مورد شما باید صادق باشید و برای پاسخ دادن مکث نکنید. نکته قابل توجه این است که، سمت و جهت مصاحبه را شما تعیین می‌نمایید نه افراد مصاحبه کننده و به راحتی می توانید کنترل اوضاع را به دست بگیرید.

نکات مورد توجه برای روز مصاحبه

  • داشتن خواب کافی در شب قبل
  • حضور به موقع
  • خاموش کردن تلفن همراه
  • ظاهر آراسته
  • صبر و حوصله
  • دسته بندی کردن مطالب
  • صداقت و حفظ اعتماد به نفس
در نهایت با توکل به خدا و حفظ آرامش به آنچه که می خواهید و برای آن تلاش کرده اید خواهید رسید.

سوالات مصاحبه دکتری شیمی تجزیه آزاد

آیا شما دوست داوطلب کنکور دکتری شیمی تجزیه آزاد از سوالات مصاحبه دکتری تجزیه آزاد اطلاع دارید؟ اطلاع از این موضوع می تواند به میزان زیادی از استرس شما در زمان مصاحبه دکتری شیمی تجزیه آزاد کم کند. برای اطلاع از سوالات مصاحبه دکتری شیمی تجزیه آزاد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی موضوع مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دانشگاه های پذیرنده دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد بزنید. 

اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *