مصاحبه دکتری تاریخ اسلام

مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98






مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد 98

بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد فهرست کسانی که دعوت به مصاحبه شده اند را در سایت خود قرار می دهد و متقاضیان لازم است با مراجعه به آن و اطلاع از واحدهای دانشگاهی که دعوت به مصاحبه دشه اند، خود را برای مصاحبه دکتری تاریخ اسلام دانشگاه آزاد آماده نمایند. در ادامه به نحوه مصاحبه دکتری تاریخ اسلام دانشگاه آزاد و شرایط مصاحبه دکتری تاریخ اسلام آزاد می پردازیم.

نحوه مصاحبه دکتری تاریخ اسلام دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری تاریخ اسلام دانشگاه آزاد در مراکز استان ها انجام می شود و دعوت شدگان می بایست در واحد دانشگاهی که برای آنها تعیین می شود، جهت مصاحبه حضور یابند. امتیاز مصاحبه دکتری تاریخ اسلام آزاد 50 درصد است و آزمون کتبی نیز دارای همین امتیاز می باشد. خود مصاحبه نیز به دو بخش رزومه علمی و سوابق پژوهشی و مصاحبه حضوری و سنجش دانشجو تقسیم می شود که رزومه علمی 20 درصد و سنجش علمی 30 امتیاز دارند. در جلسه مصاحبه اساتید هیئت علمی ابتدا سوابق پزوهشی و سپس توانایی و اهداف و انگیزه داوطلب را بررسی می کنند. بنابراین کسانی که تألیف، ترجمه یا تحقیق علمی و منتشر شده در مجلات معتبر علمی دارند، شانس بیشتری برای قبولی در مصاحبه دکتری تاریخ اسلام دارند. همچنین ویژگی های فردی و شخصیتی متقاضی نیز در نتیجه نهایی و تغییر نظر اساتید اهمیت دارد. ویژگی های فردی مانند داشتن اراده، تلاش و پشتکار قطعاً مورد توجه اساتیدی که شما را سنجش خواهند کرد، قرار می گیرد.

شرایط مصاحبه دکتری تاریخ اسلام آزاد

شرایط مصاحبه دکتری تاریخ اسلام در زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته دکتری مشخص می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند و حد نصاب لازم را کسب کرده باشند، برای مصاحبه دعوت می شوند. نتیجه نهایی مصاحبه بستگی به دو معیار و فاکتور مورد نظر در دانشگاه آزاد در رشته تاریخ اسلام دارد که همان رزومه و سنجش علمی متقاضی است. رشته تاریخ اسلام از جمله رشته های تحلیلی و تفسیری گروه علوم انسانی است که طبیعتاً برای پختگی و درک این رشته علمی انجام پژوهش و تحقیق لازم است. از این رو قطعاً دانشگاه های پذیرنده دکتری رشته تاریخ اسلام برای قبول دانشجویان مقطع دکتری این رشته به توانایی و فعالیت های تحقیقی او توجه خواهند کرد و داوطلبان با دارا بودن میانگین دو مقاله علمی پژوهشی معتبر، امتیاز لازم جهت پذیرش را در غالب موارد خواهند داشت.
البته نوع دوره ی آموزشی که دانشجو در آن قرار است پذیرفته شود نیزی مؤثر است. در دوره ی دکتری دو شیوه ی آموزش محور و پژوهشی محور وجود دارد که در شیوه ی پژوهش محور، توجه به روزمه علمی با اهمیت تر است. در کنار همه ی این موارد از تجربیات داوطلبان سالهای گذشته نیز بهره ببرید و با شناخت کافی و درست از اساتید دانشگاه مورد نظر، سیاست های آموزشی آن و نیز نحوه سنجش و نوع سؤالاتی که پرسیده خواهد شد، استفاده کنید. توجه به تمامی این نکات در کنار قدرت و تسلط کافی برخود در روز مصاحبه، نتیجه ای جز موفقیت نخواهد داشت.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *