مصاحبه دکتری مهندسی صنایع

مصاحبه دکتری آزاد مهندسی صنایع 98





مصاحبه دکتری آزاد مهندسی صنایع 98

مصاحبه دوره دکتری با مصاحبه های شغلی و مصاحبه های عقیدتی کاملا متفاوت است. مصاحبه دوره دکتری کاملا علمی است و زبان و قدرت بیان علمی در آن حرف اول را می زند. برای داوطلبان مهندسی مواردی دیگر نظیر قدرت رهبری پروژه، کارگروهی وآشنایی با فن آوری و منابع نیز مهم تلقی می شود. بنابراین در مقطع دکتری شما باید اطلاعات مناسبی داشته باشید. در رشته مهندسی صنایع (به اقتضاء کاربردی بودن این رشته) محل کارورزی شما مهم تلقی می شود. اینکه محیط کارورزی شما و همچنین سابقه کاری شما تا چه حدی در شما ایده جدید ایجاد کرده است. با توجه به اهمیت مصاحبه در قبولی، این مقاله را به بررسی مصاحبه دکتری آزاد مهندسی صنایع 98 می پردازیم.

مصاحبه دکتری آزاد صنایع 98

رشته مهندسی صنایع برخلاف دیگر گروه های ازمایشی تماس مستقیمی با اینترنت و سیستم دارد. بنابراین به اقتضاء این رشته لازم است که شما تا حدودی با نرم افزارهای مرتبط آشنا باشید، چرا که ممکن است مورد سوال قرار گیرد. از نکات کاربردی در این رشته می تواند پاسخ به این سوال باشد که “عوامل ضایعه، ارتقاء ،پیشرفت و کنترل پروژه در یک مجموعه شامل چه مواردی خواهد شد؟ “.
در زمینه نگهداری و تعمیرات منابع و صنایع و حتی آنالیز ارزشی و شناسایی پتانسیل منابع و هر نوع صنعت با توجه به محیط جغرافیای مشخص و یا تفاوت میان نگهداری و یا ساخت و کنترل در پروژه چه می تواند باشد. برای کم کردن استهلاک صنایع چه ایدهای دارید و بهترین روش تسطیح منابع و صنعت چه مواردی است؟ و در انتها از هدف و ایده تان که چه هدفی را دنبال می کنید. موارد اشاره شده یکسری مسائل مربوط به رشته تخصصی صنایع به شمار می رود. اما طبق تجربه ای که بنده در زمینه مصاحبه دوره دکتری دارم خیلی این اصل مهم است که شما قبل از مصاحبه شناختی نسبت به اعضاء هیئت علمی دانشگاه موردنظر داشته باشید. برای رسیدن به این مهم ابتدا وارد سایت دانشگاه مربوطه شوید و نسبت به استادید گروه اطلاعاتی را کسب کنید. با این عمل ذهنیت و پیش زمینه ذهنی پیدا می کنید نسبت به تخصص اساتید و حیطه سوالات احتمالی که ممکن است بپرسند. بحث دیگر رزومه پژوهشی هر داوطلب است: رزومه پژوهشی طبق جدول تعیین شده از سوی وزارت علوم شامل متغیرهای زیادی می باشد. در درجه اول دانش و اطلاعات شما سنجیده خواهد شد. این سنجش شامل دانشگاه فارغ التحصیلی شما نیز هست. یعنی میزان اعتبار و رنکینگ دانشگاه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شما سنجیده می شود.

مصاحبه دکتری آزاد صنایع 

بعد طول تحصیل شما نیز سنجیده خواهد شد که شما چه مدت وقفه تحصیلی داشته اید و برای هریک بند به بند درصدگذاری و امتیازدهی اقدام خواهد شد. یکی دیگر از متغیرهای مهم و تاثیرگذار رساله یا رساله های شماست که دارای چه درجه علمی و چه سطحی از نمره کمی و کیفی می باشند. باید متمرکز شویم که سوالاتی نیز بعضا از رساله مطرح می شود و میزان تسلط شما به موضوع رساله و منابع لاتین استفاده شده مورد بررسی قرار می گیرد. یکی دیگر از موارد مهم تاثیر گزار افتخارات و اختراعات ثبت شده شماست که تا چه میزان شما در این زمینه فعالیت داشته اید و چه مواردی را به ثبت رسانده اید. اما مقالات شما و سطح مقالات شما براساس نمایه مجله و ژورنال پذیرش شده یکی از پرامتیازترین موارد در مصاحبه دکتری همه گروهها است. اینکه مجله مورد نظر شما مورد تایید وزارت علوم باشد نیز باید قبل از ارسال مقاله مورد بررسی و بازیابی قرار گیرد.
مقالات و یا اختراعات شما نیز می تواند یکی از موارد مورد سوال در روز مصاحبه باشد. خوشبختانه و یا متاسفانه مقالات یکی از مهم ترین عوامل انتخاب و پذیرش در دوره دکتری محسوب می شود. متغیر مهم دیگر مدرک زبان است که بر اساس اینکه شما تافل دارید یا ایلتس و یا MSRT می تواند میزان امتیاز آن فرق کند. سوابق آموزشی و تدریس نیز می تواند از عوامل مهمی باشد که اساتید به آن اهمیت می دهند. بنابراین سعی کنید سابقه تدریس ثبت شده ای از خود بجای گذاشته باشید. داشتن کتاب و یا ترجمه و تالیف نیز از عوامل تاثیرگذار محسوب می شود. اما باید متذکر شویم که کلیه موارد ذکر شده یک ذهنیت کلی است از مصاجبه دوره دکتری در اکثر دانشگاه ها چراکه هر دانشگاه و استادی برای جذب دانشجوی دکتری می تواند معیارهای خاص و متنوع و در عین حال منحصر به فردی داشته باشد. ممکن است استادی از شما اصلا سوال علمی نپرسد و صرفا مقالات شما را بررسی کنید در حالی که برخی اساتید صرفا قدرت بیان و میزان سطح دانش دانشجو برایش معیار است. 

در این مقاله به بررسی موضوع مصاحبه دکتری آزاد مهندسی صنایع 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری آزاد مهندسی صنایع 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *