زودانزالی

مشکل زود انزالی در مردان





 

زود انزالی

زود انزالی یکی از شایع‌ترین مشکلات جنسی در میان مردان است که می‌تواند تأثیر منفی عمیقی بر روح و روان فردی که به آن مبتلا است بگذارد و منجر به آسیب‌های روانی جدی شود.

 زود انزالی یعنی انزال قبل از شروع عمل جنسی یا بلافاصله بعد از شروع آن. این مشکل جنسی بر کیفیت رابطه جنسی تأثیر می‌گذارد و موجب عدم رضایت زوجین از رابطه و کاهش اعتماد به نفس مرد می‌شود. البته گاهی زود انزالی به این دلیل اتفاق می‌افتد که مدت‌ها از آخرین رابطه جنسی فرد گذشته و در این شرایط انزال زودهنگام امری غیر طبیعی نیست.

این اختلال در بعضی از مردان دائمی و در بعضی در اثر علل مختلف و گه‌گاه ایجاد می‌شود.

علت زود انزالی

دلیل واضح و مشخصی برای زود انزالی وجود ندارد اما می‌تواند ریشه در مسائل و مشکلات روانی داشته باشد. همچنین ممکن است علتش ژنتیکی باشد.

مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و عوارض جانبی برخی داروها می‌توانند منجر به زود انزالی شوند. اضطراب، افسردگی و مشکلات عاطفی و بین فردی زوجین هم عوامل مهمی در ابتلا به زود انزالی هستند. غذاهای ناسالم مثل انواع فست فود و بی‌خوابی و اختلالات خواب هم ممکن است علت زود انزالی باشند.

درمان زود انزالی

درمان‌های دارویی که شامل داروهای ضد افسردگی و داروهای مهار کننده‌ی باز جذب سرتونین هستند در درمان زود انزالی مؤثرند. البته مصرف این داروها باید حتماً بعد از تجویز پزشک باشد.

کنترل هیجانات

کنترل هیجان و حفظ آرامش و آسودگی در رابطه جنسی بسیار مهم است. مردها باید یاد بگیرند که قبل از عمل جنسی، هیجانات خود را کنترل کنند و با انجام پیش نوازی‌های عاشقانه خود و همسرشان را برای انجام رابطه جنسی آماده کنند.

با یادگیری روش‌هایی برای کنترل احساسات و تمرکز بیشتر در رابطه جنسی می‌توان از زودانزالی جلوگیری کرد.

درمان‌های گیاهی

گیاهان دارویی مثل هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی بهترین گیاهان دارویی در درمان زودانزالی هستند.

همچنین دمنوش‌هایی مثل دمنوش گل میخک و دمنوش زنجبیل و عسل هم پیشنهاد می‌شوند. مصرف روزانه سیر نیز برای درمان زود انزالی مفید است. بهتر است مردانی که مبتلا به زود انزالی هستند، از مصرف خوراکی های ترش پرهیز کنند.

 

افزایش تعداد رابطه جنسی

زیاد کردن دفعات نزدیکی می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند. بهتر است کسانی که مبتلا به این مشکل هستند هر تعداد رابطه جنسی که به طور معمول در طول هفته انجام می‌دهند را افزیش دهند.

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افزایش تعداد رابطه جنسی همسران به درمان زودانزالی کمک می‌کند.

تغییر رژیم غذایی

خوراکی‌هایی مثل زنجبیل، میگو، آب انار، جو، اسفناج، آووکادو، انجیر، بادام، لیموترش، زغال اخته، تخم مرغ، ریحان، موز، کرفس، ماهی چرب و جگر می‌توانند به درمان زود انزالی کمک کنند. بهتر است مردان به قرار دادن این مواد غذایی در رژیم غذایی شان توجه کنند.

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی میزان تحریک جنسی را در مردان کاهش می‌دهد و زمان انزال را افزایش می‌دهد.

بی حسی موضعی

کِرِم های بی‌حس‌کننده مثل ژل لیدوکائین 2% و اسپری‌های بی‌حس‌کننده در بهبود انزال زودرس مؤثر هستند.

مشاوره جنسی

گاهی اوقات ریشه‌ی انزال زودرس یک اختلال روانی است که خدمات مشاوره ای می‌توانند به برطرف کردن آن معضل روانی کمک کنند و در نتیجه زود انزالی هم درمان شود.

گاهی هم تعارضات و مشکلات عاطفی میان زوجین خودش را به شکل مشکلات جنسی نشان می‌دهد. زود انزالی مشکلی است که می‌تواند هم مرد و هم زن را از لذت جنسی محروم کند و کیفیت زندگی مشترک را کاهش دهد. زود انزالی یک بیماری نیست. یک مشکل است و با کسب آگاهی و استفاده از یک یا چند روش درمانی که در این مقاله ذکر شد، قابل درمان است.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی مشکلات جنسی، مطالعه‌ی مقاله انواع مشکلات جنسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مبتلا به مشکل زود انزالی هستید؟ مشکل زود انزالی همسرتان بر کیفیت زناشویی شما تاثیر گذاشته؟ برای اطلاع از ریشه های این مشکل جنسی و روش های درمان آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *