انتخاب رشته کنکور

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته

برای همه انسان ها در طول زندگی اوقاتی پیش می آید که مجبور به دست زدن به انتخاب های مهمی می شوند. انتخاب هایی که در صورت عدم توجه و سهل انگاری در آن ها می تواند تا آخر عمر برای فرد پشیمانی به بار آورد. انتخاب رشته تحصیلی چه برای دوران دبیرستان و چه کنکور سراسری یکی از مهم ترین تصمیمات در طول زندگی هر دانش آموز است.

با توجه به میزان اهمیت فرایند انتخاب رشته همه والدین باید همراهی لازم را با فرزندانشان در زمینه انتخاب رشته به عمل آورند. حتی در صورت کافی نبودن اطلاعات استفاده از مشاوره تحصیلی تا حد زیادی راهگشا و مؤثر باشد. همان طور که می دانید عصر حاضر به عصر سرعت و پیشرفت معروف است.

در نتیجه، باید به دنبال داشتن انتخاب های کارآمدتر و صحیح تر و کاهش میزان خطای خود بود. در مطلب حاضر بحث درباره مشاوره تحصیلی انتخاب رشته در دوره های مختلف تحصیلی از جمله دبیرستان، پایه نهم تحصیلی و کنکور دانشگاه ها پیش کشیده شده است.

مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

همان طور که همه می دانیم نظام آموزشی کشور شامل سه مقطع مختلف ابتدایی و متوسطه اول و دوم می شود. در این میان، دوران دبیرستان به دلیل لزوم تعیین رشته تحصیلی توسط دانش آموز بسیار دوره مهمی تلقی می شود. شمار زیادی از محصلان مشغول به تحصیل در دوران دبیرستان زمانی که در موقعیت انتخاب رشته قرار می یرند بلاتکلیفی، استرس و سردرگمی وجودشان را فرا می گیرد.

در این میان والدین دانش آموز بر این باور هستند که تنها با تحقیق و پرس و جو از فامیل یا دوستان می توانند تصمیم گیری درستی برای انتخاب رشته تحصیلی نوجوان خود داشته باشد. در صورتی که این طرز فکر به هیچ وجه پذیرفته و قابل قبول نیست. بلکه شرکت در جلسات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته یک مشاور با تجربه می تواند تا حد زیادی نوجوان را از سردرگمی، استرس و بلاتکلیفی نجات دهد.

جلسات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانش آموز را به تحصیل در رشته ای می رساند که بنا به تشخیص مشاور می تواند در آن بسیار موفق باشد. البته در این میان علاقه مندی دانش آموز به رشته های تحصیلی نیز در نظر گرفته می شود.

مشاوره تحصیلی دبیرستان

مشاوره تحصیلی دبیرستان در هر دو مقطع اول و دوم متوسطه از جمله خدمات بسیار مهم و کاربردی است که می توان آن را در جلسات مشاوره حضوری و تلفنی یک مرکز مشاوره دریافت کرد. از آن جایی که دوره دبیرستان از حساس ترین و مهم ترین مقاطع در زندگی هر دانش آموزی به حساب می آید، دقت و توجه زیادی را از جانب پدر و مادرها جهت انتخاب بهترین مشاور برای دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته می طلبد.

اهمیت این مقطع تحصیلی از این روست که دانش آموز پس از اتمام این دوره کنکور سراسری را پیش رو دارد و باید با کلیه روش ها و تکنیک های لازم برای مطالعه و فنون تست زنی آشنایی لازم را پیدا کند.

مشاوره انتخاب رشته نهم

هم زمان با ایجاد تغییراتی در نظام آموزشی ایران مشاوره تحصیلی انتخاب رشته پایه نهم حتی تا اندازه آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها مهم تلقی می شود. انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی اگر به صورت کاملاً حرفه ای انجام شود می تواند اثری شگرف در آینده فرد دانش آموز داشته باشد.

آیا می دانید جهت انتخاب رشته پایه نهم تحصیلی باید به معیارها و شاخص هایی توجه کرد. مهم ترین معیارهایی که می توان برای این انتخاب رشته در نظر گرفت را می توان در بازار کار انواع رشته های تحصیلی، انتخاب رشته بر طبق پتانسیل مراکز دانشگاهی و شناخت فردی دانش آموز از علایق و توانایی های خود خلاصه کرد.

موضوعی که در زمان انتخاب رشته پایه نهم تحصیلی باید مورد توجه قرار بگیرد، شناخت تمامی رشته های تحصیلی است که دانش آموز می تواند جهت ادامه تحصیل آن را برگزیند. بهترین طریق آشنایی با لیست این رشته های ارائه شده استفاده از مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آن هم با برجسته ترین مشاوران است.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته دبیرستان (نهم)

با رشد و پیشرفت احتیاج مردم به دریافت مشاوره تحصیلی در ایران استفاده از مشاوره تحصیلی به صورت تلفنی بیشتر در بین مردم رواج پیدا کرده است. این نوع مشاوره به دلیل ویژگی های خاص و منحصربه فرد خود خواهان بیشتری در میان مردم از جمله افراد ساکن در شهرهای کوچک و شهرستان ها داشته است.

حتی یک دانش آموز مشغول به تحصیل در دوران دبیرستان نیز جهت دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته خود در پایه های مختلف از جمله پایه نهم می تواند از مشاوره تلفنی انتخاب رشته دبیرستان استفاده کند. به این ترتیب هر نوجوان فقط با شماره گیری یک شماره تلفن می تواند بهترین مشاوره ها را دریافت کند.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه

دریافت مشاوره انتخاب رشته برای ورود به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری از جمله مهم ترین مسائل پیش روی هر داوطلب ورود به دانشگاه است که بعد از گذر از اولین مرحله یعنی شرکت در آزمون نوبت به آن می رسد. شاید باور نکنید اما حتی اگر رتبه خوبی هم کسب نکرده باشید دریافت مشاوره کنکور برای ورود به هر یک از مقاطع تحصیلی می تواند به میزان زیادی به قبولی شما در رشته و دانشگاهی خوب کمک کند.

نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با مشاوره تحصیلی انتخاب رشته خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه مشاوره تحصیلی انتخاب رشته ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *