مشاوره تحصیلی

مشاوره انتخاب رشته آزاد

مشاوره انتخاب رشته آزاد


مشاوره انتخاب رشته آزاد

استفاده از مشاوره انتخاب رشته آزاد جهت تمامی داوطلبانی که مایل به ثبت نام و شرکت در دوره های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه هستند کاملاً ضروری و مهم به نظر می رسد. پیش از این، شاهد ثبت نام در کنکور سراسری و آزاد به شکل جداگانه بودیم. ولی از چند سال اخیر تاکنون این دو کنکور آزاد و سراسری با یکدیگر ترکیب شده اند. در صورتی که شما دوست عزیز نیز از جمله افرادی هستید که تمایل به ادامه تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی چه در رشته های با آزمون و چه در رشته های بدون آزمون را  دارند، پس مسلماً نیاز مبرمی به استفاده از مشاوره انتخاب رشته آزاد دارید. اطلاعات مندرج در نوشته حاضر می تواند پاسخگوی نیازهای شما در رابطه با مشاوره انتخاب رشته آزاد باشد.

بهترین مشاوره انتخاب رشته آزاد چگونه است؟

کامل ترین و بهترین مشاوره انتخاب رشته آزاد برای یک فرد داوطلب آزمون دانشگاه آزاد مشاوره ای است که با توجه به توانایی ها و استعدادهای فردی دانش آموز و همین آگاهی و شناخت کامل از رشته های تحصیلی دانشگاهی صورت بگیرد. البته یک مشاوره انتخاب رشته آزاد خوب و کارآمد باید به بحث موقعیت اجتماعی مناسب در صورت رسیدن فرد  به مؤفقیت شغلی در رشته تحصیلی نیز توجه لازم را مبذول دارد.

چه تفاوتی بین انتخاب رشته آزاد با سراسری وجود دارد؟

از جمله تفاوت های بین انتخاب رشته آزاد و دانشگاه سراسری می توان به مهم بودن تراز داوطلب و عدم اهمیت رتبه در سهمیه اشاره کرد. مورد دیگر این که سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته آزاد نقشی ندارد و جذب دانشجو به شکل کشوری انجام می گیرد. نکته مهم دیگر این که در زمان انتخاب رشته آزاد درست برعکس دانشگاه سراسری امکان انتخاب تعداد زیادی از رشته های دانشگاهی را ندارید و فقط 20 رشته دانشگاهی را می توانید در فرم انتخاب رشته آزاد درج کنید. استفاده از مشاوره انتخاب رشته آزاد جهت کسب اطلاعات بیشتر و شناخت دقیق تر و بهتر تفاوت های موجود بین انتخاب رشته آزاد و سراسری می تواند شما را در داشتن انتخاب رشته ای حرفه ای تر و آگاهانه تر کمک کند.

شناخت رشته های بهتر با مشاوره انتخاب رشته آزاد

مسلماً قبل از شروع به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید از لیست کلیه رشته های با آزمون و بدون آزمون ارائه شده در این دانشگاه آگاه شوید. استفاده از مشاوره انتخاب رشته آزاد می تواند نگرانی های شما را در این باره برطرف کند. به مراتب با شناخت رشته های تحصیلی هر کدام از گروه های آزمایشی از جمله دروس ارائه شده در هر کدام، بازار کار و همین طور دانشگاه های پذیرنده آن ها انتخاب رشته بهتری را در دانشگاه آزاد تجربه می کنید.

شهریه تحصیل در هر یک از رشته های آزاد چقدر است؟

همه می دانیم که درست بر خلاف دوره روزانه ادامه تحصیل در رشته های دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه به صورت ثابت و متغیر همراه است. یکی از راه های پیشنهادی جهت اطلاع دقیق از میزان شهریه پرداختی کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد است. علاوه بر این، مشاوران تحصیلی می توانند اطلاعاتی را در رابطه با مبلغ شهریه خوابگاه ها، امکانات هر دانشگاه و مواردی از این قبیل را در اختیارتان قرار دهند.

آیا از رتبه بندی دانشگاه های آزاد اطلاع دارید؟

همان طور که در جریان هستید در ایران شاهد وجود تعداد زیادی دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف هستیم دانشگاه هایی که از جهت سطح آموزشی و امکانات تفاوت هایی با یکدیگر دارند. از میان دانشگاه های برتر آزاد کشور، دانشگاه علوم تحقیقات از جهاتی از بقیه بهتر و باکیفیت تر است. علت این موضوع را می توان در امکانات و سطح پژوهشی و آموزشی این دانشگاه جستجو کرد. در صورتی که از لیست دقیق برترین دانشگاه های آزاد در زمینه رشته تحصیلی دلخواه خود اطلاعی ندارید به وسیله مشاوره انتخاب رشته آزاد می توانید تمامی اطلاعات مورد نیازتان را در این زمینه کسب نمایید.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

وقتی پای انتخاب رشته در انواع رشته های دانشگاهی و کنکور سراسری ورودی دانشگاه آزاد به میان می آید نیاز فرد به مشاوره واقعاً احساس می شود. دلیل اهمیت این موضوع این است که انتخاب رشته ای متناسب با شخصیت، علایق، استعدادها و همین طور رتبه فرد اثری اساسی و مهم در تعیین مسیر زندگی فرد و آینده شغلی وی ایفا می کند. اما ممکن است بعضی از داوطلبان بنا به دلایلی امکان داشتن مشاوره حضوری با یک مشاور را نداشته باشند. در این زمان، بهترین روش استفاده از مشاوره تلفنی است. این گونه دیگر نیازی به وقت گرفتن ندارید و حتی مجبور به صرف هزینه زیادی برای رفت و آمد نیز نیستید. مهم ترین مزیت استفاده از مشاوره تلفنی انتخاب رشته گرفتن بهترین مشاوره ها بدون داشتن دغدغه ای بابت محدودیت زمانی و مکانی است.
مطلب حاضر اطلاعاتی در مورد مشاوره انتخاب رشته آزاد در اختیارتان قرار می دهد. مطالعه مقاله راهنمای انتخاب رشته آزاد 98 نیز به شما پیشنهاد می شود. 
برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره انتخاب رشته آزاد و جزئیات مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *