اعتماد به نفس

مشاوره اعتماد به نفس

 

مشاوره اعتماد به نفس

به طور کلی آدم های با اعتماد به نفس خودشان را دوست دارند، به خطرپذیری برای رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای علاقه مند هستند و در مورد آینده مثبت اندیش اند. بر خلاف این افراد، کسانی که دچار کمبود اعتماد به نفس هستند فکر می کنند که نمی توانند به آنچه می خواهند دست پیدا کنند و معمولاً نسبت به خودشان و دستاوردهایشان دیدگاهی منفی دارند.

اگر کسی از کمبود اعتماد به نفس رنج ببرد، حتماً به وضوح در زندگی اش حس می کند که این ویژگی مانع حضور او در بسیاری از شرایط و موقعیت هایی می شود که در موفقیت او تأثیرگذارند. آدم های دارای اعتماد به نفس پایین معمولاً خواهان افزایش اعتماد به نفسشان هستند اما نمی دانند که باید چطور و از کجا شروع کنند.

مشاوره اعتماد به نفس می تواند راهگشای کسانی باشد که قدر استعدادها و توانایی های خودشان را نمی دانند.

چرا مشاوره اعتماد به نفس اهمیت دارد؟

خوشبختانه آدم ها این توانایی را دارند که اعتماد به نفس شان را ارتقا بدهند. برای تقویت اعتماد به نفس باید صاحب دیدگاهی مثبت درباره خودمان و تعاملات اجتماعی مان بشویم و همچنین یاد بگیریم که از عهده احساسات منفی مان بر بیاییم و از خودمان مراقبت کنیم.

اگر کسی واقعاً بخواهد اعتماد به نفسش را افزایش بدهد، باید اهدافش را مشخص کند و خطر کند. بدون مواجهه با چالش ها نمی توان اعتماد به نفس را ارتقا داد.

معمولاً شروع کارهای پرچالش برای کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، آسان نیست. به همین دلیل ممکن است آن ها از آغاز یک تغییر بترسند و ندانند که باید از کجا شروع کنند. مشاوران متخصص و با تجربه این توانایی را دارند که بهترین راهکارها را به افرادی اراسه بدهند که به رشد و توسعه فردی اهمیت می دهند و می خواهند یک ویژگی مثبت را در خودشان افزایش یا ویژگی منفی را در خودشان کاهش بدهند.

آدمی که از اعتماد به نفس پایین رنج می کشد با استفاده از خدمات مشاوره اعتماد به نفس این توانایی را پیدا می کند که هم گام با مشاور پیش برود و تبدیل به  فردی با اعتماد به نفس بالا بشود.

مشاوره اعتماد به نفس در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلف به مخاطبان مشاوره بدهند. امروزه یکی از مهم ترین مباحث مورد توجه در علم روانشناسی، مبحث رشد و توسعه فردی است و یکی از ویژگی هایی که ارتقا آن به رشد و توسعه فردی می انجامد، اعتماد به نفس است.

مخاطبان می توانند به واسطه تماس با مشاوران آیدانیتو و استفاده از خدمات مشاوره اعتماد به نفس ، با بهترین راهکارها برای افزایش اعتماد به نفس آشنا بشوند.

در ادامه مطالعه مقاله «مشاوره افسردگی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر از اعتماد به نفس پایین رنج می کشید و می خواهید یک تغییر اساسی در خودتان ایجاد کنید، در تماس با مشاوران آیدانیتو تعلل نکنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *