آیدانیتو > مدارک کسری خدمت بسیج
کسری بسیج

مدارک کسری خدمت بسیج

مدارک کسری خدمت بسیج

در این مقاله قصد داریم تا تاثیرات بسیجی بودن را در اخذ کسری دوران سربازی برای شما شرح دهیم. یکی از راه ها برای کاهش دوران سربازی، استفاده از کسری بسیج است. ابتدا نیاز است با مفهوم مشمول به خدمت سربازی آشنا شوید، مشمول به کسی گفته می شود که قانون خدمت وظیفه شامل حال او شود. طبق قوانین ایران، سن مشمولیت به خدمت سربازی از سن 18 سالگی تمام تا 50 سالگی تمام می باشد. در ایران خدمت سربازی برای پسرانی که به مشمولیت خدمت می رسند، اجباری است. قبل از سال 91 مدت سربازی 24 ماه بود که با کاهش 3 ماهه از دوره سربازی از سال 91 به بعد، دوره سربازی 21 ماه شد (مدت خدمت سربازی در مناطق عملیاتی و امنیتی 18 ماه، سربازان مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه و در سایر مناطق و برای نیروهای مسلح 21 ماه و در سازمان های دولتی که به صورت تخصصی و امریه مشغول به کار هستند، 24 ماه در نظر گرفته می شود). بسیجیانی که به صورت فعال در سپاه کار می کنند و در رزمایش ها و برنامه های بسیج به طور فعال شرکت دارند، می توانند از حداکثر 6 ماه کسر از خدمت استفاده کنند. تمامی افرادی که به مشمولیت خدمت سربازی می رسند، موظف هستند 21 ماه کامل به کشور جمهوری اسلامی خدمت کنند. مگر افرادی با شرایط خاص که می توانند مدت زمان سربازی را کاهش دهند. در ادامه با مدارک کسری خدمت بسیج آشنا خواهید شد. لازم است افراد مدارک را به طور کامل تهیه کنند تا با نقص مدارک و به تعویق افتادن روند بررسی درخواست مواجه نشوند. برای این که اطلاعات کافی را بدست بیاورید ما به شما مشاوره تلفنی را پیشنهاد می کنیم.

مدارک مورد نیاز کسری خدمت بسیج

مشمولان خدمت که قصد کسری خدمت بسیج دارند، می بایست دوره آموزشی را طی نمایند و بعد از آن برای کسری خدمت به یگان مراجعه کنند.

  • شناسنامه و کپی تمامی صفحات شناسنامه
  • کارت ملی و کپی کارت ملی
  • کارت بسیج فعال
  • فرم کسری بسیج (تکمیل شده و مشخص کردن فعالیت های انجام شده)

مشمولان خدمت سربازی که بیش از یک سال سابقه بسیج دارند، می بایست در حین خدمت درخواست خود را ثبت نمایند و در صورتی که مدارک و سوابق وی به تأیید برسد، با توجه به امتیازات کسب شده، کسری از خدمت خواهند داشت. لازم به ذکر است در غیبت در سربازی مانع از بررسی کسری خدمت بسیج نخواهد شد.
اگر سوالی راجع به نظام وظیفه و مقررات کسری خدمت بسیج دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

حداکثر میزان تاثیر خدمت بسیج در خدمت سربازی به چه میزان است؟

با توجه به قوانین نظام وظیفه، میزان تاثیر خدمت بسیج به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار، میزان سابقه بسیج است که حداکثر سابقه برابر با 6 ماه کسری خدمت در نظر گرفته می شود. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان تاثیر خدمت بسیج در کسری خدمت خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از میزان کسری خدمت خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

سوالاتی پیرامون کارت بسیج فعال

باید مدارکی را برای این کار آماده بفرمایید. یکی از مدارک لازم برای کسری خدمت بسیج، کارت بسیج فعال است. برای دریافت کارت بسیج فعال باید شرایطی دارا باشید که این شرایط در پایگاه های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال بسیج کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد، میزان فعالیت را برابر 6 ساعت در هفته در نظر گرفته است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط و ضوابط دریافت کارت بسیج فعال با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از چگونگی دریافت کارت بسیج فعال با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
به مشمولان خدمت که قصد دارند که از این نوع کسری خدمت (بسیج) استفاده نمایند پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مدارک کسری خدمت بسیج مقاله شرایط کسری بسیج را نیز مطالعه کنند، تا در صورت برخورداری از شرایط، درخواست خود را ثبت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *