مهاجرت به ترکیه

مدارک مهاجرت کاری به ترکیه






مدارک مهاجرت کاری به ترکیه

کشور متمدن ترکیه از چندین سال پیش تاکنون به عنوان کشوری با بهترین امکانات برای تحصیل و یا اشتغال مطرح است. بنابراین، هر ساله با آمار بالایی از مهاجرت افراد به این کشور روبرو هستیم. یکی از بهترین و در عین حال متداول ترین روش ها برای مهاجرت به ترکیه از طریق دریافت ویزای کار و مهاجرت کاری است. دلیل این مسئله را می توان امکان اخذ اقامت دائم علاوه بر کسب درآمد و برآمدن از پس هزینه های زندگی در نظر گرفت. باید بگوییم که اخذ ویزای مهاجرت کاری به ترکیه نیاز به آماده کردن و ارائه مدارکی دارد. در این مقاله،  مدارک مهاجرت کاری به ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی لازم را در رابطه با مدارک مهاجرت کاری به ترکیه به دست آورید.

وضعیت اشتغال به کار در ترکیه

همان گونه که مطلع هستید، گردشگری نقش بسیار مهم و اساسی در اقتصاد کشور ترکیه دارد و رفت و آمد گردشگران به این کشور بستری بسیار مناسب و مطلوب را برای ایجاد انواع شغل ها در آن ایجاد کرده است. بازار استخدام و جذب نیرو در پست های مختلف شغلی در ترکیه بسیار گرم است و میزان استخدام در این کشور حتی از کشورهایی همانند انگلستان، کانادا و فرانسه نیز بالاتر می باشد. یکی از شروط مهم جهت اقدام به اشتغال در کشور ترکیه دریافت ویزای کاری این کشور است که در صورت عدم وجود زندگی به قصد کار و فعالیت در ترکیه، ممکن نیست.

در صورتی که در این کشور سکونت دارید، هیچ نیازی به اخذ ویزا ندارید و فقط باید دو کار را انجام دهید. اولین راه مراجعه به سایت رسمی وزارت امور خارجه ترکیه و دومین روش تحویل قرارداد کاری امضاء شده از طرف شرکتی فعال در ترکیه است. اما در غیر این صورت از طریق یکی از دو روش زیر می توانید نسبت به اخذ ویزای مهاجرت کاری ترکیه اقدام نمایید.

در اولین روش، امکان اخذ ویزای کاری به واسطه ی شخص کارفرمایی در ترکیه را دارید. به این معنا که این فرد باید متقاضی دریافت ویزا را در وزارت کار و امور اجتماعی تأیید کند. در روش دوم، هر فرد می تواند به وسیله سفارت ترکیه و یا حتی کنسولگری این کشور برای اخذ مهاجرت کاری به ترکیه و اخذ ویزای کاری اقدام کند. فرایند مذکور در حدود یک ماه طول می کشد و پس از آن دریافت ویزای کاری برایتان مقدور می شود. لازم به ذکر است که ویزای کاری کشور ترکیه تنها تا یک سال اعتبار دارد و امکان تمدید جهت استفاده بیشتر از آن تا سه سال بعد نیز برایتان وجود دارد.

شرایط اشتغال در ترکیه

مردم کشور ترکیه ساعت های زیادی (45 ساعت) در طول هفته را درگیر کار هستند. تمامی کارمندان مشغول به کار در اداره جات مختلف این کشور مجموعاً 14 روز در سال را می توانند به تعطیلات با حقوق بروند. البته ارائه این توضیح لازم است که تعداد این روزها با توجه به بالا بودن ساعت های کاری فرد افزایش پیدا می کند.

مدارک اخذ ویزای کاری ترکیه

درآخرین بخش از مطلب حاضر، لیست مدارک مهاجرت کاری به ترکیه را خدمت شما دوستان ارائه می دهیم.

  • ارائه برگه درخواست الکترونیکی به مسئولین صدور ویزا
  • ارائه کد ملی جمهوری ترکیه که به طور معمول به وسیله اداره امنیت این کشور صادر می گردد. ذکر کد مذکور فقط مختص اتباع خارجی است.
  • تحویل عکسی از فرد درخواست کننده (یک قطعه عکس)
  • تحویل دفترچه اقامت شخص متقاضی در خواست ویزای کاری
  • تحویل کد رمز دولتی شخص کار فرمای مورد نظر
  • ارائه پست الکترونیکی یا ایمیل کارفرما
  • تحویل مدارک نشان دهنده تأیید درخواست شما جهت اخذ ویزای کاری به وسیله یک کمپانی در کشور ترکیه
  • تحویل برگه درخواست اینترنتی برای دریافت ویزای کاری ترکیه
  • ارائه برگه اقامت فرد متقاضی اخذ ویزا و همین طور پاسپورت این فرد

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مدارک مهاجرت کاری به ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مهاجرت کاری به ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مدارک مهاجرت کاری به ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *