آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری حقوق 98
انتخاب رشته علوم انسانی

محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری حقوق 98

محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری حقوق 98

یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان زیر مجموعه‌های گروه علوم انسانی رشته حقوق بوده که دانش‌آموزان زیادی خواستار ادامه تحصیل و داشتن مدرک دانشگاهی در این زمینه هستند.  از جمله علت‌های این موضوع می‌توان رتبه و جایگاه شغلی رشته حقوق و درآمد عالی یک وکیل را نام برد. باید بگوییم که امکان پذیرش دانشجویان در هر یک از سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ایران وجود دارد.
در این مقاله، بر‌‌آنیم تا شما را با محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری حقوق 98 آشنا کنیم. علاوه بر این، با مطالعه این مطلب با رشته حقوق، توانایی ها و وظایف یک حقوقدان به طور کامل آشنا شده و در جریان آینده شغلی و بازار کار آن قرار می‌گیرید.

معرفی کامل رشته حقوق

رشته حقوق از جمله محبوب‌ترین و بهترین رشته‌های گروه انسانی بوده و وجود افرادی تحصیلکرده در این زمینه در جامعه ضروری است. باید بدانید که علم حقوق به 2 بخش اصلی حقوق خصوصی و عمومی تقسیم‌بندی می‌گردد. همچنین هر کدام از این بخش‌ها خود در دو دسته کوچکتر حقوق بین‌المللی و داخلی قرار می‌گیرد. حقوق خصوصی سعی در پرداختن به روابط مردم جامعه از جمله روابط تجاری را دارد. اما حقوق عمومی حاکمیت، حقوق قوای سه گانه ایران و حاکمیت را دربر می‌‌گیرد.

توانایی و مهارت‌های لازم برای احراز شغل وکالت

باید عرض کنیم که قدرت درک و استنباط بالا، تسلط به زبان‌‌های عربی، فرانسه و انگلیسی، آشنایی با جامعه شناسی و زبان و ادبیات فارسی از موارد ضروری برای تحصیل در رشته حقوق و احراز شغل وکالت است. در کنار این موارد می‌توان به فن بیان عالی و خلاقیت ذهنی فرد اشاره کرد که از اصول اساسی و ابزار کار یک وکیل محسوب می‌شود.

وظایف یک حقوقدان

حاضر شدن در دادگاه‌ها در جایگاه نماینده، دفاع کردن از موکل و تقدیم شواهد و مدارک، نگهداری و جمع‌آوری مدارک مربوط به پرونده مورد نظر جهت تقدیم کردن به دادگاه، حضور در مذاکره‌ها و جلسه‌ها برای تقدیم مدارک و توضیحات لازم و تحقیق و پژوهش بیشتر در مورد پرونده، تنظیم و تهیه نامه‌ها، پیش نویس‌ها و قراردادها جهت پیش‌روی امور قضایی و حقوقی موکل از جمله وظایف یک حقوق دان است.

بازار کار و آینده شغلی رشته حقوق

در مجموع می‌توان بازار کار رشته حقوق را در ایران عالی ارزیابی کرد. امکان اشتغال به کار حقوقدانان درمراکزی اعم از شهرداری‌ها، دفاتر اسناد، بانک‌ها و وزارتخانه‌ها در ایران فراهم است. هر چند در حال حاضر ممکن است به علت پذیرش بالای دانشگاه‌های مختلف ایران در این رشته، بازار کار این رشته کمی با مشکل مواجه شده و دانشجویان مقطع کارشناسی در پیدا کردن شغل مورد نظر خود مجبور به تحمل سختی‌ها و پستی و بلندی‌های فراوانی هستند.

لیست دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته حقوق در سال 98

در این بخش، لیست تمامی دانشگاه‌های دارای رشته حقوق آورده شده است. با مطالعه این بخش اطلاعات مفید و جامعی از محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری حقوق 98 بدست می‌آورید:
نام واحد دانشگاهینام واحد دانشگاهی
دانشگاه الزهرا (س) تهران (ویژه خواهران)دانشگاه شهید چمران – اهواز
دانشگاه آیت الله بروجردی – بروجرددانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریز
دانشگاه آیت الله حایری – میبددانشگاه شیراز
دانشگاه بوعلی سینا – همداندانشگاه علامه طباطبایی – تهران
دانشگاه بیرجنددانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) – قزویندانشگاه قم
دانشگاه تبریزدانشگاه کاشان
دانشگاه تهراندانشگاه کردستان – سنندج
دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)دانشگاه گلستان – گرگان
دانشگاه حکیم سبزواری – سبزواردانشگاه لرستان – خرم آباد
دانشگاه دامغاندانشگاه مازندران – بابلسر
دانشگاه رازی – کرمانشاهدانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل
دانشگاه رشتدانشگاه مراغه
دانشگاه زابلدانشگاه ملایر
دانشگاه زنجاندانشگاه یزد (محل تحصیل شهرستان مهریز)
دانشگاه سمنانمجتمع آموزش عالی گناباد
دانشگاه شاهد – سمناندانشکده علوم انسانی حضرت معصومه (س) – قم (ویژه خواهران)
دانشگاه شهید بهشتی – تهران
دانشگاه اصفهاندانشگاه شهر کرد
  در این مطلب، به ارزیابی و تحلیل محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری حقوق 98 پرداختیم. در صورت علاقه و تمایل می‌توانید نگاهی به مقاله محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری داروسازی نیز بیاندازید.
اگر در زمینه محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری حقوق 98 سوالی برایتان مطرح است با مشاوران و کارشناسان آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *