آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98

در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98 پرداختهت ایم. از مواردی که قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه کنید محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98 است. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در گروه ریاضی و فنی را دارند، می توانند راجع به یکی از پر متقاضی ترین رشته های این گروه که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است، اطلاعات مفیدی کسب کنند. داوطلبان عزیز با مطالعه ی مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98، از مباحثی مانند نام واحدهای ارائه دهنده رشته کامپیوتر، رتبه های دانشگاه های پذیرنده، نحوه پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد و … آگاه خواهند شد.

نحوه پذیرش دانشگاه آزاد

اما با توجه به اینکه بومی گزینی در دانشگاه آزاد اهمیتی ندارد و گزینش کشوری (بدون بومی گزینی) است، بنابراین داوطلبان علاقه مند به رشته مهندسی کامپیوتر که در استان هایی غیر از البرز – تهران – خراسان رضوی هستند نگران کاهش احتمال قبولی خود نباشند. داوطلبان همچنین می توانند یکی از سهمیه های زیر را انتخاب کنند:
  • سهمیه عادی
  • سهمیه ایثارگران
  • سهمیه خانواده شهدا
  • سهمیه رزمندگان
  • بسیج فعال

دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد

در این مبحث واحدهای پذیرنده رشته مهندسی کامپیوتر در سال گذشته را ارائه خواهیم کرد.
ردیفنام واحدهای پذیرنده کامپیوتر
1واحد کرج
2واحد تهران جنوب
3واحد تهران غرب
4واحد تهران مرکزی
5واحد علوم و تحقیقات
6واحد فیروزکوه
7واحد مشهد
  همان طور که مشاهده می کنید 7 واحد دانشگاهی آزاد اسلامی ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر استو اما توجه داشته باشید که رشته مهندسی کامپیوتر از رشته های پرطرفدار در بین داوطلبان گروه ریاضی و فنی است. بنابراین داوطلبان زیادی قصد ورود به دانشگاه آزاد در این رشته را خواهند داشت.

استان های پذیرنده کامپیوتر

تنها استان های البرز، تهران و خراسان رضوی در سال 96 مجموعاً در 7 واحد دانشگاهی خود رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه کردند. در این بین 5 واحد ارائه دهنده در استان تهران قرار دارد.

ظرفیت دانشگاه آزاد

ظرفیت های دانشگاه آزاد به طور دقیق مشخص نمی شود. در سال های اخیر علاوه بر ظرفیت های هر دانشگاه، ظرفیت مازاد نیز ارائه می شود که از لحاظ هزینه و رتبه های قبولی کمی با ظرفیت های عادی دانشگاه آزاد متفاوت است.

محل قبولی کامپیوتر آزاد

در این مبحث به محل قبولی دانشگاه های آزاد اسلامی خواهیم پرداخت. اطلاع از محدوده رتبه قبولی و نحوه پذیرش دانشجو در انتخاب رشته اهمیت بسزایی دارد. همان طور که می دانید در دانشگاه های آزاد، تراز داوطلبان اهمیت دارد و داوطلبان می توانند تراز و رتبه کشوری را ملاک پذیرش قرار دهند. در هر واحد ارائه دهنده کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به رتبه بندی دانشگاه ها و سطح دانشگاه رتبه و ترازهای قبولی متفاوت است. به رتبه بندی دانشگاه آزاد ارائه دهنده رشته کامپیوتر توجه کنید.
واحدرتبه
واحد علوم و تحقیقات1
واحد تهران مرکز2
واحد تهران جنوب5
واحد مشهد8
واحد کرج12
واحد تهران غرب35
واحد فیروزکوه73
  رتبه بندی های گفته شده بر اساس مقالات و … انجام شده است.
نام دانشگاهتراز قبولی
واحد علوم و تحقیقات6200-7000
واحد کرج4100-5000
واحد تهران جنوب5100-6013
  در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98 ، سری هم به مقاله رشته های کاردانی بدون کنکور 98 بزنید. برای رفع مشکلات و سؤالات خود در زمینه انتخاب رشته  کامپیوتر آزاد 98 و محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر آزاد 98  با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *