انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد

رشته هوشبری از جمله زیرشاخه های رشته پیراپزشکی به شمار می آید. تا چند سال پیش فقط مقطع کاردانی این رشته در دانشگاه ارائه می شد. اما اکنون شاهد تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی این رشته نیز هستیم.

باید بدانید که دانشجویان رشته هوشبری در طول سال های تحصیلی در این رشته تمامی واحدهای درسی لازم از جمله کارآموزی عملی و تئوری را جهت استخدام و فعالیت در مراکز درمانی را پاس می کنند. در واقع هدف اصلی از راه اندازی این رشته در دانشگاه تربیت و آموزش افرادی است که در آینده مسئولیت دستیاری یک مخصص بیهوشی را عهده دار شوند. علاوه بر این، نحوه استفاده از دستگاه های بیهوشی، داشتن مهارت در شناخت دستگاه هایی مانند اندازه گیری گازهای موجود در خون انسان و همین طور شیوه استریل کردن آن ها را به درستی یاد می گیرد.

لازم به ذکر است که دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته هوشبری با بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه و همین طور وسایل کاربردی در عمل جراحی جهت مراقبت از افراد بیمار آشنایی لازم را پیدا می کنند. گفتنی است کهدر صورت اتمام دوران کارشناسی این رشته می توانید در یکی از گرایش های مقطع ارشد این رشته شامل پرستاری، فیزیولوژی و آناتومی و سایر رشته ها تحصیلات خود را ادامه دهید. در این مقاله محبث محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد را مطرح می کنیم. علاوه بر این، ذکر دروس تخصصی در این رشته در کنار موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد نیز خالی از لطف نیست.

لیست درس های رشته هوشبری

در این بخش از مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد آوردن لیست درس های گنجانده شده در این رشته می تواند راهنمای خوبی برای شما در شناخت بیشتر این رشته تحصیلی باشد.

ایمونولوژی، واژه شناسی پزشکی، آمار زیستی و روش تحقیق، اصول پایه داروشناسی، اصول پرستاری و کار در اتاق عمل، خون شناسی و انتقال خون، زبان تخصصی، اصول بیهوشی- روش بیهوشی، مراقبت های پس از بیهوشی – اصول و روش های اداره درد، داروشناسی اختصاصی، کارآموزی پرستاری، کارآموزی 2، آناتومی 1، فیزیولوژی 1، فیزیک هوشبری، بیوشیمی، روانشناسی، کاربرد رایانه شناسی و معاینات بالینی، اصول کمک های اولیه، فیزیوپاتولوژی، فوریت های پزشکی، مدیریت در بیهوشی، روش بیهوشی 1، روش بیهوشی 3، اخلاق حرفه ای در هوشبری، اصول مراقبت های ویژه، آشنایی با بیماری های داخلی و جراحی.

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری دانشگاه آزاد:

به دلیل اهمیت شناخت مراکز دانشگاهی پیش از انتخاب رشته کنکور، در این بخش محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد را ذکر می نماییم.

                                                                               دانشگاه های آزاد پذیرنده هوشبری
1استان آذربایجان شرقی – واحد تبریز
2استان خراسان رضوی – واحد مشهد
3استان گلستان –  واحد علی آباد کتول
4استان یزد – واحد شهر
5استان سمنان –  واحد شاهرود – ظرفیت خودگردان
6استان سمنان –  واحد شاهرود
7واحد سراب – ظرفیت خودگردان
8علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران – ظرفیت خودگردان
9ظرفیت خودگردان
10استان تهران- دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

 

رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد

پس از عنوان کردن اسامی دانشگاه پذیرنده رشته هوشبری، اکنون به تحلیل رتبه قبولی این رشته می پردازیم.

                                                   رتبه آخرین داوطلب قبولی هوشبری دانشگاه آزاد در کنکور 96 -95
نام دانشگاهرتبه کشوری آخرین فرد قبولیرتبه آخرین فرد قبولی( منطقه یک)رتبه آخرین فرد قبولی (منطقه دو)رتبه آخرین فرد قبولی(منطقه سه )
واحد مشهد46662124522128212042
واحد علي آبادكتول55727144512517814958
واحد تبريز3987410888183159944
واحد پزشكي تهران295278379137086925

 

                                           رتبه آخرین داوطلب قبولی هوشبری ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد در کنکور 96 – 95
نام دانشگاهرتبه آخرین فرد قبولیرتبه آخرین فرد قبولی (منطقه یک)رتبه آخرین نفر قبولی (منطقه دو)رتبه آخرین فرد قبولی (منطقه 3 )
واحد شاهرود-ظرفيت مازاد خودگردان59007151522657416048
واحد مشهد-ظرفيت مازاد خودگردان56328145812543715159
واحد پزشكي تهران-ظرفيت مازاد خودگردان43846118122005611162

 

در این مقاله جامع، مروری بر مبحث محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوشبری آزاد که سعی در توضیح آن به بهترین شکل ممکن را داشتیم. علاوه بر این، مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی هوشبری آزاد 97 نیز خالی از لطف نیست.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های آزاد ارائه دهنده رشته هوشبری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *