انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد

دانشگاه آزاد در رشته مهندسی عمران از طریق کنکور سراسری هم دانشجو می پذیرد و برای ورود به واحدهای ممتاز دانشگاه آزاد در رشته عمران رقابت زیاد و فشرده ای بین داوطلبان وجود دارد. در مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد ،اطلاعاتی را درباره دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد و تراز لازم برای قبولی در هر واحد در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد

در شروع مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد نکاتی را درباره رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد یادآور می شویم. رشته مهندسی عمران زیر مجموعه گروه آزمایشی ریاضی و فنی است و در زیر گروه 1 گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد. ضریب درس های تخصصی زیر گروه 1 به این شرح است:

عنوانضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2

 

دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد

در رشته عمران 25 واحد دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری پذیرنده داوطلبان هستند. در ادامه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد می توانید در جدول، لیست دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد را مشاهده کنید:

دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد
واحد علوم و تحقیقاتواحد کرمانشاه
واحد تهران مرکزواحد نجف آباد
واحد تهران جنوبواحد رودهن
واحد تهران شمالواحد خمینی شهر
واحد تهران غربواحد صبا شهر
واحد تبریزواحد اسلام شهر
واحد خوراسگان اصفهانواحد پردیس
واحد کرجواحد ایران شهر(سیستان و بلوچستان)
واحد قزوینواحد ورامین
واحد شیرازواحد پرند
واحد اهوازواحد شهر قدس
واحد مشهدواحد ملارد
                واحد یادگار امام خمینی شهر ری

 

تراز قبولی عمران دانشگاه آزاد

بخش سوم مطلب محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد به توضیح نقش تراز و رتبه در قبولی دانشگاه آزاد می پردازیم.  چون در دانشگاه آزاد، سهمیه بندی مناطق وجود ندارد پس رتبه در سهمیه منطقه هم در نظر گرفته نمی شود و در دانشگاه آزاد فقط رتبه کشوری و تراز در زیر گروه اهمیت دارند. برای بررسی قبولی اول باید به تراز زیر گروه توجه کرد، در اینجا تراز زیر گروه یک که رشته عمران در این زیر گروه قرار دارد. البته حداقل تراز قبولی دانشگاه آزاد هر سال تا 5% ممکن است افزایش پیدا کند.

آخرین تراز قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد
واحدهای تراز یک7000-6000
واحدهای تراز دو5000-4500

 

محل قبولی عمران آزاد

در آخرین بخش مطلب محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد ، محل قبولی شیمی آزاد یا به عبارت دقیق تر آخرین تراز قبولی در واحدهای ارائه دهنده رشته عمران را مرور می کنیم

نام واحد دانشگاهیآخرین تراز قبولی
علوم و تحقیقات7500
تهران مرکز7500-7000
تهران جنوب7000
تهران شمال7000-6500
خوراسگان6700-6500
تبریز6700-6500
مشهد6700-6500
اهواز6700-6500
شیراز6700-6500
کرج6700-6500
رودهن5500
نجف آباد5000
ورامین4500
پرند4500

 

به داوطلبان عزیز که قصد دارند رشته عمران را در دانشگاه آزاد انتخاب کنند پیشنهاد می کنیم علاوه بر مطالعه دقیق مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده عمران آزاد مقاله کارنامه و رتبه قبولی عمران آزاد 97 را هم با دقت مطالعه و بررسی نمایند.

مشاوران و کارشناسان مجرب آیدانیتو آماده اند تا در اسرع وقت به تمام سوالات شما در خصوص رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد پاسخ دهند. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشاوران حرفه ای آیدانیتو مشورت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *