آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده برق آزاد 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده برق آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده برق آزاد 98

در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده برق آزاد 98 خواهیم پرداخت. داوطلبانی که قصد دارند در رشته مهندسی برق انتخاب رشته انجام دهند، ابتدا باید در محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده برق آزاد 98 اطلاع داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با دانشگاه های پذیرنده برق (دانشگاه آزاد) و محل قبولی داوطلبان سال های گذشته آشنا کنیم.

معرفی رشته مهندسی برق

رشته برق یکی از رشته های پر طرفدار در بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی است که اصولاً انتخاب اول داوطلبان را شامل می شود. رشته مهندسی برق از رشته های زیر گروه 1 ریاضی و فنی است که در ادامه با مواد و ضرایب دروس آشنا خواهید شد:
دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
عربی2
معارف3
زبان های خارجی2

 

دروس تخصصی
نام درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
  در جدول فوق با ضرایب دروس عمومی و تخصصی آشنا شدید. اما آیا اهمیت درسی زبان و ادبیات فارسی و درس ریاضی در رشته مهندسی برق به یک اندازه است؟ قطعاً جواب منفی است. ضرایب دروس تخصصی در عدد 3 ضرب خواهد شد که میزان تأثیرگذاری دروس تخصصی 3 برابر و منطقی تر خواهد شد. بنابراین داوطلبی که قصد دارد در رشته مهندسی برق شرکت کند، باید در دروسی مانند ریاضی و فیزیک مهارت کسب کند و درصدهای این دروس را بالا بزند، همان طور که می دانید سطح علمی داوطلبان در سال 98 افزایش داشته است و بنابراین افرادی که قصد دارند در رشته برق دانشگاه آزاد شرکت کنند. باید سطح علمی بالاتری نسبت به داوطلبانی که سال گذشته پذیرفته شده اند، داشته باشند.

استان های ارائه دهنده رشته برق آزاد

داوطلبان عزیز، همان طور که مطلع هستید، در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته آزاد 98 منتشر نشده است و این مبحث بر اساس دفترچه سال گذشته تکمیل خواهد شد. با توجه به اینکه رشته برق از رشته هایی است که اکثر داوطلبان تمایل به شرکت در آن را دارند، در این قسمت استان هایی را که رشته برق را در دانشگاه آزاد ارائه می کنند، معرفی خواهیم کرد. آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس از استان هایی هستند که داوطلبان در واحدهای مختلف می توانند در رشته برق به تحصیل بپردازند، همانطور که مشاهده میکنید تعداد استان هایی که رشته یرق را ارائه میکنند انگشت شمار است بنابراین داوطلبان برای قبولی در این رشته در دانشگاه آزاد به تراز بالایی نیاز خواهند داشت.

دانشگاه های پذیرنده برق آزاد

نام دانشگاه
واحد تبریزواحد فیروزکوه
واحد اصفهان (خوراسگان)واحد فیروز کوه
واحد نجف آبادواحد مشهد
واحد کرجواحد اهواز
واحد تهران جنوبواحد شیراز
واحد تهران شمالواحد علوم تحقیقات
واحد تهران غربواحد تهران مرکزی

 

محل قبولی برق آزاد

در این مبحث به رتبه های قابل قبول برخی از دانشگاه های ارائه دهنده برق پرداخته ایم.
نام دانشگاهرتبه کشوری
واحد تهران – مرکزی55100
واحد تهران جنوب38300
واحد نجف آباد98000
واحد کرج115000
اصفهان – واحد خوراسگان125100
 

  به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده برق آزاد 98 مقاله نحوه انتخاب رشته آزاد 98 را مطالعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *