آیدانیتو > مترجمی انگلیسی بدون کنکور
بدون کنکور

مترجمی انگلیسی بدون کنکور






مترجمی انگلیسی بدون کنکور

رشته مترجمی زبان انگلیسی، از جمله مورد توجه ترین و بهترین رشته های معرفی شده در دانشگاه های ایران است. رشته ای که با دروسی متنوع نحوه ترجمه از زبان انگلیسی به فارسی و بالعکس را به دانشجویان مشغول به تحصیل در آن آموزش می دهد. تدریس در رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقاطع مختلفی اعم از دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در دانشگاه های سرتاسر ایران جریان دارد. جهت اطلاع باید بگوییم که دروس این رشته تحصیلی محبوب در سه گروه تخصصی اصلی، تخصصی پایه و عمومی قرار می گیرند. دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی با مطالعه دروس مربوط به ترجمه همچون اصول و روش ترجمه، ترجمه متون ادبی، ترجمه پیشرفته و انفرادی آشنایی زیادی با مهارت های مربوط به ترجمه پیدا می کنند. همان گونه که در جریان هستید این رشته تحصیلی به صورت بدون آزمون نیز در دانشگاه های دایر در کشور از جمله غیرانتفاعی، روزانه، پیام نور، شبانه و همین طور دانشگاه آزاد پذیرش دارد. در این مقاله، بحث مترجمی انگلیسی بدون کنکور را مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با مترجمی انگلیسی بدون کنکور به دست آورید.

شرایط ثبت نام مترجمی انگلیسی بدون کنکور سراسری

در رابطه با موضوع شرایط ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور باید این نکته را ذکر کنیم که گزینش دانشجو مترجمی انگلیسی به شکل بدون آزمون و در دانشگاه روزانه دایر در کشور تنها بر طبق معدل سال سوم متوسطه فرد در خواست دهنده و یا همان سوابق تحصیلی وی انجام می پذیرد. از دیگر شرایط بسیار مهم و مورد توجه در زمان ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور  داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی است. در نتیجه، بایستی قبل از هر اقدامی در جهت ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور از دارا بودن این دو گواهی نامه مهم مطمئن گردید.

زمان ثبت نام مترجمی انگلیسی بدون کنکور سراسری

مطابق سال های گذشته، ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور سراسری در مرداد ماه و هم زمان با ثبت نام در دوره های با کنکور دانشگاه های سراسری شروع می شود. در سال 1397، ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون طی ده روز یعنی از 15 تا 24 مرداد ماه انجام شد.

نحوه ثبت نام مترجمی انگلیسی بدون کنکور سراسری

تمامی داوطلبان و متقاضیان شرکت در مترجمی انگلیسی بدون کنکور باید در تاریخ مشخص شده برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور وارد شده و نسبت به انتخاب رشته در این دوره رشته تحصیلی اقدام کنند. هر فرد، به راحتی و فقط با پر کردن فرم مخصوص درخواست اینترنتی و انتخاب مترجمی انگلیسی بدون کنکور و در پایان دریافت شماره پرونده و همچنین کد رهگیری می تواند ثبت نام خود را به انجام برساند.

زمان ثبت نام مترجمی انگلیسی بدون کنکور

فرصت ثبت نام جهت پذیرش در مترجمی انگلیسی بدون کنکور دو بار در هر سال توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای تمامی متقاضیان فراهم گردیده است. نخستین مرحله شرکت در مترجمی انگلیسی بدون کنکور در ماه مرداد و شهریور هر ساله بوده و دومین مرتبه ثبت نام در آذر ماه یا دی انجام می شود.

نحوه ثبت نام مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور آزاد

تمامی عملیات ثبت نام و انتخاب رشته مترجمی انگلیسی بدون کنکور آزاد به صورت اینترنتی و با وارد شدن به قسمت ثبت نام سایت دانشگاه آزاد و پر کردن کامل فرم تقاضانامه اینترنتی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که خرید کارت اعتباری به مبلغ چهل هزار تومان نیز برای تمامی داوطلبان شرکت در مترجمی انگلیسی بدون کنکور ضروری است.

شرایط ثبت نام مترجمی انگلیسی بدون کنکور آزاد

از جمله اصلی ترین شروط ثبت نام در مترجمی انگلیسی بدون کنکور می توان از برخورداری از مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم نام برد. به علاوه، تمامی آقایان باید تا قبل از فرارسیدن زمان ثبت نام در مترجمی زبان بدون کنکور مشکل نظم وظیفه خود را حل نمایند.

دانشگاه های پذیرنده مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور سراسری و آزاد

در بخش پایانی این مقاله به ذکر اسامی دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های روزانه پذیرنده مترجمی انگلیسی بدون کنکور ( روزانه)

1

دانشگاه  بیرجند

2

دانشگاه  زابل

3

دانشگاه  سیستان و بلوچستان- زاهدان

4

دانشگاه  ولایت- ایرانشهر

5

دانشکده  علوم انسانی حضرت نرجس(س)- رفسنجان ( ویژه خواهران)

6

مجتمع آموزش عالی بم

7

مرکز آموزش عالی کاشمر

 

ردیف

دانشگاه های آزاد پذیرنده مترجمی زبان انگلیسی

1

استان آذربایجان شرقی واحد عجب شیر

2

استان آذربایجان شرقی واحد مرند

3

استان آذربایجان غربی واحد ارومیه

4

استان آذربایجان غربی واحد سلماس

5

استان اصفهان واحد اصفهان- خراسگان

6

استان اصفهان واحد شهرضا

7

استان البرز واحد کرج

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در مترجمی انگلیسی بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 97 بزنید.

اگر سوالی در زمینه مترجمی انگلیسی بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *