آیدانیتو > لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98
کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور پیام نور, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور پیام نور

لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98





لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98

رشته ی مهندسی پلیمر، از جدیدترین رشته های مهندسی در زیرگروه ریاضی به شمار می رود. رشته ای که در دوران پس از جنگ جهانی دوم به اوج شکوفایی خود رسیده است. به علت کاربرد فراوان پلیمر در صنایع متعدد، این رشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و در حال حاضر در ردیف مهم ترین رشته ها در جوامع صنعتی پیشرفته به حساب می آید. امروزه، شاهد تدریس رشته مهندسی پلیمر در بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور هستیم. حتی خوشبختانه این دانشگاه یکی از مجریان طرح بدون کنکور در این رشته تحصیلی به شمار می رود. در این مقاله، شما را با لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98 آشنا می کنیم. علاوه بر مطلب لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98 آشنایی مختصر با این رشته تحصیلی و دو گرایش آن، لیست کامل درسهای این رشته دانشگاهی و مهارت ها و توانمندی های ضروری برای فعالیت در بازار کار این رشته را نیز ذکر می نماییم.

آشنایی مختصر با رشته مهندسی پلیمر

رشته مهندسی پلیمر، از جمله پرکاربردترین رشته های ارائه شده در گروه ریاضی فنی محسوب می شود. در حقیقت، هدف اساسی از ورود این رشته به دانشگاه های سراسر ایران، تهیه پلاستیک، چسب ها، رنگ، لاستیک، الاستومر و رزین بوده که جزء محصولات پلیمری محسوب می شوند. بنابراین، تولید انواع الیاف مخصوص شیشه های فایبرگلاس در کامپوزیت، لوله های پلی اتیلن در صنعت پلاستیک و انواع مختلف تایر ماشین به وسیله مهندسین پلیمر صورت می گیرد. رشته مهندسی پلیمر در دو گرایش تکنولوژی و علوم رنگ و صنایع پلیمر در دانشگاه ها ارائه می شود که در زیر به بیان توضیحاتی هر چند کوتاه در مورد هر کدام می پردازیم.

معرفی گرایش تکنولوژی و علوم رنگ در رشته مهندسی پلیمر

شاید باور نکنید اما در حال حاضر شاهد صرف 4 تا 5 درصد از درآمد دولت های مختلف جهت خوردگی فلزاتی همچون لوله ها و مخازن هستیم. تنها کسانی که می توانند این مشکل را به میزان زیادی حل کنند، مهندسان پلیمر هستند. در کل، آن ها در طول دوران تحصیلات دانشگاهی نیز دروس مربوط به پوشش دهی را به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با خوردگی مطالعه می نمایند.

معرفی گرایش صنایع پلیمر در رشته مهندسی پلیمر

در گرایش صنایع پلیمر افراد با تهیه و تولید محصولات پلیمری همچون پلاستیک، رزین، الاستومر و لاستیک آشنا می شوند. جالب است بدانید که گرایش صنایع پلیر در زمینه پزشکی نیز کاربرد داشته و لنزهای چشمی و دندان های مصنوعی همگی ساخته شده از مواد پلیمری هستند. در مجموع می توان گفت که به عمده فعالیت افراد در گرایش صنایع پلیمر آنالیز، طراحی، بررسی و شناخت ویژگی های مکانیکی و فیزیکی انواع کامپوزیت، پلاستیک و لاستیک است.

لیست کامل درس های رشته مهندسی پلیمر

بیان لیست کامل درس های رشته مهندسی پلیمر در مطلب مرتبط با لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور 98 جهت آشنایی بیشتر شما با این رشته تحصیلی ضروری به نظر می رسد. پس با ما همراه باشید.
                                             دروس پایه مهندسی پلیمر
1ریاضی 1
2ریاضی 2
3برنامه نویسی کامپیوتر
4معادلات  دیفرانسیل
5محاسبات عددی
6فیزیک 1
7فیزیک 2
8آز فیزیک 1
9شیمی عمومی
10آز شیمی عمومی
11شیمی آلی 1
12آز شیمی آلی 1
13شیمی آلی 2

 

                                             دروس اختصاصی پلیمر
شیمی و فیزیک پلیمرهاخواص فیزیک و مکانیکی پلیمرها
آزشیمی و فیزیک پلیمرهاآز خواص فیزیک و مکانیکی پلیمرها
شیمی و سنتیک پلیمریزاسیونتکنولوژی و خواص فیزیک الیاف
آزشیمی و سنیتیک پلیمریزاسیونمهندسی الاستومر
وسائل اندازه گیری مشخصات مولکولی پلیمرهاکارگاه الاستومر
آز روشهای اندازه گیری مشخصات پلیمرهاتکنولوژی کامپوزیستها
آز روش های اندازه گیری مشخصات پلیمرهاکارگاه کامپوزیت ها
مهندسی پلاستیکخواص و کاربرد پلیمرهای طبیعی
کارگاه پلاستیککارگاه
رئولوژی پلیمرهاپروژه
اصول مهندسی پلیمریزاسیون

 

                                    دروس اختیاری مهندسی پلیمر
1مدیریت صنعتی
2زبان تخصصی
3مطالب ویژه
4پلیمرها و محیط زیست
5آمار و احتمالات
6شیمی تجزیه
7آاز شیمی تجزیه
8آز تکنولوژی و خواص الیاف
  یکی از اصلی ترین مهارت های لازم جهت تحصیل و کار در رشته مهندسی کامپیوتر، داشتن پشتکار و روحیه تیمی بالا است. زیرا دانشجوی این رشته باید توانایی کار در آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سر و کار داشتن با مواد پلیمری را داشته باشند. علاوه بر این، حساس نبودن به سوی رنگ و مواد شیمیایی، نداشتن کوررنگی و بیماری خاص از دیگر موارد مهم در انتخاب و تحصیل در این رشته است. از طرف دیگر، تسلط به علومی همچون زبان انگلیسی، شیمی، کامپیوتر، ریاضیات جهت ورود به رشته پلیمر ضروری به نظر می رسد.

لیست دانشگاه های پیام نور ارائه دهنده رشته مهندسی پلیمر بدون کنکور

قسمت آخر مقاله حاضر به ارائه لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98 می پردازد. باشد که با آشنایی با این لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98 انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید.
                         لیست دانشگاه های پیام نور پلیمر بدون آزمون
1دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی – مرکز تبریز
2دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز ارومیه
3دانشگاه پیام نور استان تهران – تهران شمال
4دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی – مرکز مشهد
5دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی – مرکز بجنورد
6دانشگاه پیام نور استان کرمان – مرکز کرمان
7دانشگاه پیام نور استان گلستان – مرکز گرگان
8دانشگاه پیام نور استان گیلان – مرکز رشت
  در این مطلب، به ذکر لیست دانشگاه های بدون کنکور پیام نور پلیمر 98 برای شما دوستان گرامی پرداختیم. علاوه بر این، مقاله بدون کنکور پیام نور 98 را نیز می توانید مورد مطالعه قرار دهید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه لیست دانشگاه های پیام نور بدون آزمون رشه مهندسی پلیمر دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *