خرید سربازی

قانون خرید سربازی






قانون خرید سربازی

سربازی، دغدغه اصلی جوانان و غایبان خدمت است که در سال های اخیر شاهد تغییرات بزرگی در قوانین آن بوده ایم، با توجه به این که سربازی از سن 18 سالگی به پسران اجبار می شود و دوران ورود به اجتماع، کار، تحصیل افراد نیز در این سن آغاز می شود، بسیاری از مشمولان تمایلی به اعزام به خدمت سربازی نشان نمی دهند و نتیجه ی آن محدودیت هایی است که در آینده شغلی و تحصیلی آنان به وجود می آید. همان طور که می دانید قانون خرید خدمت موضوعی است که مشمولان را گوش به زنگ شرایط و جزئیات خرید می کند، قانون خرید خدمت چه افرادی را شامل می شود؟ هزینه و قیمت خرید سربازی چقدر است؟ خرید سربازی در چه سنی مجاز است؟ و سؤالات دیگر که ذهن مشمولان و یا حتی پسران قبل از رسیدگی به سن مشمولیت را درگیر خود می کند، در مقاله پیش رو به موضوع قانون خرید سربازی پرداخته ایم تا سؤالات و جزئیات لازم مشمولین را پاسخ دهیم، همراه ما باشید.

قانون خرید خدمت

با توجه به قانون خرید سربازی طرح خرید سربازی علاوه بر همراه داشتن جریمه و هزینه با شرایطی نیز همراه است گرچه اکثریت مشمولین سعی دارند با خرید سربازی از رفتن به خدمت پرهیز کنند اما قانون خرید سربازی تنها برای داوطلبانی است که شامل غیبت از سربازی هستند، بنابراین تنها مشمولانی که هشت سال غیبت در سربازی دارند و یا از زمان فرار از پادگان آنان هشت سال گذشته است شامل قانون خرید سربازی هستند. اما در سال 97 شاهد تصویب قانون خرید سربازی ایثارگران هم بودیم در ادامه قانون جدید خرید سربازی را مشاهده می کنید.

قانون جدید خرید خدمت سربازی

چند ماهی است قانونی که بسیاری از ایثارگران و فرزندان آن ها در انتظار آن بوند تصویب شده است، طبق این قانون فرزندان ایثارگر که از شرایط مندرج در قانون خرید خدمت سربازی که در مقاله ی خرید سربازی ایثارگران نیز ذکر شده است، برخوردار باشند می توانند سربازی خود را بخرند.
یکی از مهم ترین نکات راجع به تصویب قانون خرید سربازی نداشتن غیبت ( حتی یک روز ) برای فرزندان ایثارگر است.

بنابراین تصویب قانون خرید خدمت دو گروه از مشمولان می توانند از این طرح استفاده کنند.

  • مشمولان غایب که هشت سال تمام تا انتهای سال 94 در غیبت به سر برده اند
  • مشمولانی که سابقه ایثارگری خود یا پدرانشان به درجه ی خرید خدمت رسیده باشد، مدت زمان خدمت ایثارگران در جبهه و مدت مورد نیاز برای خرید خدمت در مقاله ی مربوطه به طول کامل شرح داده شده است.

بنابراین سایر داوطلبانی مجاز به خرید خدمت نیستند، توجه داشته باشید که معافیت تحصیلی غیبت در سربازی را ایجاد نمی کند که بنابراین از زمانی که فرصت معافیت تحصیلی و…. به اتمام رسیده باشد دوران غیبت آغاز می شود لازم است از قانون خرید سربازی به طور کامل مطلع باشید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله قانون خرید سربازی مقاله ی خرید سربازی بدون غیبت را مطالعه کنید تا از جزئیات بیشتری مطلع شوید.

همچنین پیشنهاد می کنیم اگر سؤالی راجع به قانون خرید سربازی و قانون جدید خرید سربازی دارید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید. تا اگر شامل یکی از این گروه ها شدید فرصت خرید خدمت خود را از دست ندهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *