آیدانیتو > فرایند اقدام معافیت کفالت 97
معافیت کفالت

فرایند اقدام معافیت کفالت 97

فرایند اقدام برای معافیت کفالت 97

 

در این مقاله قصد داریم تا درباره اقدام برای معافیت برای شما نکاتب را ذکر کنیم . خدمت سربازی امر مقدسی است که از سال 1304 در ایران به تصویب رسید و تاکنون شاهد تغییرات گسترده ای در مفاد و قانون خدمت سربازی بوده ایم. سن مشمولیت در ایران از سن 18 سالگی تمام تا 50 سالگی تمام است، سربازان به مدت 21 ماه به دوره سربازی مشغول می شوند و خدمت عمومی به همه ی افراد که به سن قانونی رسیده اند، اجباری می شود. مگر برخی از افراد با شرایط خاص که می توانند معافیت و یا کسری خدمت دریافت کنند. در آیدانیتو می توانید از مفاد و قوانین، شرایط و انواع معافیت ها و کسری خدمت ها با آخرین تغییرات مطلع شوید. در مقالات پیشین راجع به معافیت کفالت صحبت کردیم و از شرایط و انواع معافیت ها به طور مجزا و مفصل آگاه شدید. در این مقاله به فرایند اقدام معافیت کفالت 97 خواهیم پرداخت تا با مراحلی که قرار است در صورت استفاده انجام دهید آشنا شوید. به مشمولان خدمت توصیه می کنیم برای اطلاع از فرایند اقدام معافیت کفالت 97، در این مقاله با ما همراه باشند. 

مراحل رسیدگی به درخواست معافیت کفالت

  • باید تمای این مراحل را با دقت جلو بروید و با خیال راحت این کار را به پایان برسانید . در مرحله ابتدایی نیاز است شناسه دفترچه راهنمای الکترونیکی خدمت وظیفه عمومی را از اینترنت دریافت نمایید و فرم های مشخص شده جهت شرایط معافیت خود را پر نمایید و مدارک خواسته شده را جمع آوری کنید. مدارک مورد نیاز جهت کفالت به دو دسته تقسیم می شود، مدارک عمومی و مدارک اختصاصی که با توجه به شرایط کفالت دارد، می توانید از مدارک معافیت هر یک از انواع کفالت ها که در آیدانیتو ثبت شده است، مطلع شوید.
  • مرحله بعدی مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) است، مشمولان خدمت در این مرحله به دفاتر پلیس + 10 مراجعه می کنند و مدارک جمع آوری شده را تحویل می دهند و درخواست معافیت کفالت در سامانه دفاتر پلیس +10 ثبت می شود و به تأییدیه ثبت درخواست و ارسال پرونده از طریق رابطین به وظیفه عمومی رسیدگی کننده ارسال می شود.
  • در مرحله بعد استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول (و یا سایر مکفولین) انجام می شود تا صحت مدارک و مدارک شناسایی تأیید شود، استعلام از سوی وظیفه عمومی رسیدگی کننده و یا دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی گرفته می شود.
  • در مرحله بعد از استعلام بررسی نهایی پرونده توسط وظیفه عمومی انجام می شود و ارسال دعوت نامه برای مشمولین جهت حضور در هیئت رسیدگی به درخواست از طریق پست و یا پیامک در صورت احراز شرایط معافیت انجام می شود. 
  • بعد از بررسی های اولیه در صورتی که شرایط معافیت برای مشمولین تشخیص داده شود، جلسه هیئت جهت رسیدگی برگزار می شود.
  • مشمولان خدمت سربازی که قصد دارند از معافیت کفالت استفاده نمایند، می بایست مراحل گفته شده جهت تأیید معافیت را سپری کنند و در صورتی که شامل شرایط معافیت شوند، با آن موافقت می شود و اما در صورتی که تأیید نشود، در مدت زمان مشخص شده می بایست خود را معرفی کنند.

به مشمولان خدمت سربازی پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه فرایند اقدام معافیت کفالت 97 برای اطلاعات بیشتر به مقاله بیماری های قابل بررسی کفالت 97 مراجعه نمایند.  
در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به نظام وظیفه و معافیت ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *