آیدانیتو > عفو رهبری سربازی
عفو رهبری

عفو رهبری سربازی

عفو رهبری سربازی

همانطور که می دانید نظام وظیفه از موضوعاتی است که پسران را از 18 سالگی درگیر خود می کند ، با ورود به سن مشمولیت ، سربازی بر پسران واجب می شود و این تکلیف تا 50 سالگی بر عهده ی انها خواهد بود ؛ مشمولانی که خدمت سربازی را انجام نمی دهند و وارد دوران غیبت می شوند با محدودیت های زیادی روبه رو می شوند که تا زمان مشخص شدن تکلیف نظام وظیفه آنها همراه آنها خواهد بود، اما نظام وظیفه قوانین سخت و غیرقابل تغییر نیست، در بسیاری از موارد مشمولانی که با مشکلات موجه و سختی روبه رو هستند که توان خدمت به کشور را از آنها می گیرد میتوانند از قوانین مختلف کسری و یا معافیت استفاده کنند.
یکی از راه های معافیت و رهایی از محدودیت های گفته شده عفو رهبری سربازی است.
در این مقاله جزئیات دقیق تری از عفو رهبری سربازی خدمت شما گفته می شود که شاید بتواند راهی برای خلاصی از محدودیت های ایجاد شده شما هم باشد.


عفو رهبری

در برخی از مواقع با خبر خوشی مواجه می شویم که عفو رهبری شامل حال سربازان دارای غیبت و اضافه خدمت شده است ، این مواقع فرصت مناسبی است که مشمولان خدمت، تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند. عفو رهبری معمولاً در ایام دهه مبارکه بهمن، عید سعید فطر، عید غدیر، ماه مبارک رمضان و … انجام می شود. در حال حاضر بسیاری از مشمولین غیبت با نگرانی و دغدغه اضافه خدمت و جریمه نقدی مواجه هستند که بخشودگی و عفو رهبری سربازی خبر بسیار خوشی برای آنها است.

عفو رهبری می تواند بسیاری از مشکلات مشمولین نظام وظیفه را حل نماید. در صورت نیاز به کسب اطلاع از این موضوع با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید

 برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه عفو رهبری سربازی و مسائل مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

 

عفو رهبری خدمت سربازی “همان طور که گفته شد افرادی شامل غیبت هستند هم از تنبیهات نظام وظیفه و هم محدودیت هایی نظیرر عدم بررسی کسری و یا معافیت و یا عدم موافقت و پذیرش در نیروهای مسلح و … رو به رو هستند. افرادی که شامل عفو رهبری خدمت سربازی می شوند توجه کنند که تنها از نظر اضافه خدمت و جریمه نقدی بخشیده خواهد شد و امتیازات آنها برگردانده نخواهد شد. یعنی حتی بعد از عفو رهبری خدمت سربازی در ایام مختلف سال مشمولان نمی توانند از برخی محدودیت ها عبور کنند. اما اضافه خدمت و جریمه نقدی که در برخی از موارد بسیار سنگین و نگران کننده است، بخشیده خواهد شد. در سال گذشته عفو رهبری اضافه خدمت در عید سعید غدیر خم نیز انجام شد که فرصت مناسبی برای افرادی بود که اقدام به اعزام خدمت نکرده بودند. با توجه به اینکه غیبت در سربازی شامل جریمه است، لازم می دانیم ابتدا به طور تقریبی از میزان جریمه به ازای هر ماه غیبت را مورد بررسی قرار دهیم. مشمولانی که بین 1 ماه تا 3 ماه غیبت دارند؛ 3 ماه اضافه خدمت خواهند داشت و مشمولانی که از 3 تا 1 سال غیبت دارند ، 6 ماه اضافه خدمت خواهند داشت. مشمولانی که بیش از یک سال غیبت دارند ، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، جریمه نقدی هم خواهند شد.
همچنین می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه غیبت های بیش از 8 سال به مقاله معافیت عفو رهبری مراجعه کنید.
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عفو رهبری سربازی و جرایم غیبت و زمان اعلام عفو رهبری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

12 دیدگاه در “عفو رهبری سربازی

  1. حسین گفت:

    با عرض سلام خسته نباشید
    من 4 ماه غیبت کردم یعنی 6ماه اضافه و الان در حال حاضر سربازم حالا میخواهم در کنکور سراسری 98 شرکت کنم بعد اگر من تا قبل از مهر ماه 98 از عفو بهره مند بشوم میتونم ایست بزنم ودانشگاه ثبت نام کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ با عفو رهبری سربازی ، اضافه خدمت شما بخشیده خواهد شد ولی خود غیبت در پرونده شما ثبت است و با توجه به آن نميتوانيد برای ایست خدمتی اقدام کنید.

  2. بهراد گفت:

    سلام.
    من هم شرایطی مثل دوست قبل که سوال پرسید دارم.
    ولی اگر عفو رهبری بخورم گفتند که می توانید ادامه تحصیل بدهید.
    ایا از جواب سوال مطمئن هستید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ شما بایستی برای ثبت نام به منظور توجیه غیبت اقدام کنید.

  3. علیرضا گفت:

    سلام .میخواستم بدونم رهبر سال ۹۷دستور عفو برای سربازان داد.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر عفو سراسری نبوده و تنها برای سربازانی که پدرانشان ایثارگر بودند بخشش اضافه خدمت صورت گرفت.

  4. سینا عبادالهی گفت:

    سلام خسته نباشی من سرباز عزامی ۹۷/۱/۱۹هستم که ۶ماه اضاف خدمت خوردم ولی ۳ ماهشو تونستم پاک کنم ولی الان ۱ ماه که تو اضافم میخواستم ببینم تو ۲۲ بهمن ماه سال ۹۸ بخشش عفو رهبری میخورم یا نه نمیخورم؟

  5. SAMAN گفت:

    سلام
    مايي ك اضافه خدمت دفترچه اي داريم ٢٢بهمن امسال(٩٨) عفو رهبري ميخوره يان؟؟؟

  6. نریمان گفت:

    سلام. ببخشید من الان هفت ماهه سربازم. اما غیبت سنوات دارم‌. ۴ ماه غیبت و شش ماه اصافه خدمت. سوالم اینه آیا اگه عفو رهبری بیاد امکانش هست از کسری خدمت استفاده کنم یا ن؟؟ اخه گفتن بعضی مواقع عفو رهبری علاوه بر خود اصافه خدمت اثار غیبت رو هم از بین میبره

  7. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید من 6روز دیر تر از تاریخ معافیت تحصیلیم خودمو به نظام وظیفه معرفی کردم و گفتند برا این 6 روز 90 روز غیبت برات میخوره و من در این

    صورت نمیتونم از کسری ایثارگری پدرم استفاده کنم اگر عفو رهبری بخوره به اضافه خدمتام میتونم برا کسری های ایثارگری پدرم اقدام کنم و بگیرم؟؟؟

    1. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      بهترین راه برای شما این هست که از قانون توجیه غیبت سربازی استفاده کنید برای این 6 روز غیبت.
      عفو رهبری فقط اضافه خدمت را پاک میکند و کاری با غیبت قبل اعزام ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *