آیدانیتو > ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی برق
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی برق

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی برق

رشته مهندسی برق را می توان در گروه پر مخاطب ترین و بهترین رشته های گروه مهندسی دانست. رشته ای جذاب که برای نخستین بار در نیمه دوم قرن 19 میلادی پس از توزیع انرژی برق در دنیا و کاربرد آن ، در جایگاه شناخته شده ترین رشته ها قرار گرفت. مؤسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کرنل از اولین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بودند که رشته مهندسی برق را در میان رشته های دانشگاهی خود گنجانده اند. اما در این بین دانشگاه فنی دارمشتات عنوان نخستین دانشگاه پذیرنده رشته مهندسی برق را با خود یدک می کشد.

از جمله توانایی های مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی برق می توان به داشتن توانایی و استعداد بالا در دروسی مانند کامپیوتر، فیزیک و ریاضی اشاره کرد، چون اساس و پایه رشته مهندسی برق همین علوم ذکر شده هستند. از دیگر توانمندی های لازم برای ورود به رشته مهندسی برق، قدرت تصمیم گیری بالا بوده که باید به آن توجه لازم را مبذول داشت. مورد سوم این که فرد باید از توانایی ضروری جهت اولویت بندی و برنامه ریزی کارها برخوردار بوده و به خوبی از عهده انجام آن ها بر بیاید.

با توجه به اهمیت موضوع انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی برق ، در این مقاله، مبحث مهم ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی برق را مطرح می کنیم.

نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی مهندسی برق

محبوبیت رشته مهندسی برق آنقدر در میان داوطلبان بالاست که به طور معمول جزء انتخاب های اول آن ها در زمان ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی برق به شمار می آید. با درنظر گرفتن این موضوع، نحوه انتخاب رشته شما عزیزان اهمیتی به مراتب بالا پیدا می کند.

حتماً از خود می پرسید که اولین کاری که پیش از ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی مهندسی برق باید انجام داد چیست؟ پاسخ سؤالات شما دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور دانشگاه سراسری – خرید کارت اعتباری و وارد کردن اطلاعات شخصی در  فرم ثبت نامی است. برای انجام این دو مرحله فقط باید به سایت سازمان سنجش یعنی sanjesh.org مراجعه نمایید و به آسانی مراحل ثبت نام را انجام دهید. شما دوستان عزیز می توانید تا سقف 150 انتخاب را از میان شهرها و دانشگاه های غیر انتفاعی ارائه دهنده رشته مهندسی برق داشته باشید. درصورت تمایل شدید به ادامه تحصیل در این دانشگاه نیمه دولتی واحدهای دانشگاه غیر انتفاعی را در اول لیست انتخاب رشته خود درج نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه عنوان ورود به صورت بدون آزمون در مدرک تحصیلی شما قید نمی شود. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

تمامی داوطلبان گرامی باید بدانید که پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی برق ، همان طور که از نامش پیداست، فقط بر طبق سوابق تحصیلی شما دوستان بوده و نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها ندارد. پس در اینجا وارد کردن معدل کتبی درج شده در مدرک دیپلم شما به صورت بسیار دقیق و بدون حتی کوچک ترین اشتباهی در فرم ثبت نام بسیار مهم است. چرا که در صورت پیدا شدن هر گونه مغایرتی بین معدل اصلی و معدل قید شده در فرم از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ثبت نام وی کان لم یکن تلقی می گردد.

شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور مهندسی برق دانشگاه غیر انتفاعی

لازم به ذکر است که اصل پایه و مهم در زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی برق اخذ و گواهی نامه بسیار معتبر دیپلم و پیش دانشگاهی در گروه آزمایشی ریاضی و فنی بوده که نباید از نظر دور داشت.

ظرفیت دانشگاه های پذیرنده غیر انتفاعی مهندسی برق

راجع به ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی برق لازم است چند توضیح کوتاه را بیان کنیم. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بالاترین ظرفیت اختصاص داده شده به این رشته در دانشگاه غیر انتفاعی 90 نفر و کم ترین آن 54 نفر است. به عنوان مثال مؤسسه غیر انتفاعی اسوه معاصر در شهر تبریز 54 نفر گنجایش برای رشته مهندسی دارد، اما از طرف دیگر با ظرفیت 90 نفری در مؤسسه غیر انتفاعی سراج مواجه هستیم.

در انتهای این مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی برق را برای شما دوستان ذکر می نماییم:

رشته دانشگاهی                                         نام واحد دانشگاهیظرفیت
مهندسی برقاستان آذربایان غربی – مؤسسه غیر انتفاعی معراج – سلماس54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان – دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی – اصفهان54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان – دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی – اصفهان54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی پیام – گلپایگان54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی جهاد دانشگاهی – اصفهان54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی راغب اصفهانی – اصفهان54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی صنعتی فولادشهر اصفهان54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی بیان – شاهین شهر اصفهان54 نفر
مهندسی برقاستان اصفهان مؤسسه غیر انتفاعی چهلستون – اصفهان54 نفر
مهندسی برقاستان آذربایجان غربی – مؤسسه غیر انتفاعی علم و فن – ارومیه54 نفر
مهندسی برقاستان آذربایجان غربی – مؤسسه غیر انتفاعی نبی اکرم (ص) – تبریز54 نفر
مهندسی برقاستان آذربایجان غربی – مؤسسه غیر انتفاعی آئین کمال – ارومیه90 نفر
مهندسی برقمؤسسه غیر انتفاعی اسوه معاصر – تبریز54 نفر

 

در نهایت پیشنهاد ما به شما پس از بررسی مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی برق مطالعه مطلب انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی برق 97 نیز هست.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در رشته برق دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *