آیدانیتو > ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98





ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته های مختلف یکی از سوالات همیشگی شرکت کنندگان کنکور سراسری است. این روزها که دانشگاه آزاد هم به اندازه دانشگاه سراسری متقاضی دارد و تعداد قابل توجهی از داوطلبان به طور خاص برای قبولی در دانشگاه آزاد برنامه ریزی می کنند، اطلاع از ظرفیت رشته های این دانشگاه برایشان اهمیت خاصی دارد. همان طور که اطلاع دارید تعداد زیادی از رشته های در مقاطع و دوره های مختلف دانشگاه آزاد در سال های اخیر بدون کنکور دانشجو می پذیرند و رشته عمران در مقطع کارشناسی هم یکی از رشته هایی است که داوطلبان می توانند بدون شرکت در آزمون سراسری برای تحصیل در این رشته پذیرش بگیرند. در مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 ، ظرفیت پذیرش این رشته پرطرفدار و همین طور دانشگاه های پذیرنده و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته عمران را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته عمران

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دوره های گوناگون براساس سوابق تحصیلی انجام می شود. بنابراین برای متقاضیان پذیرش در کارشناسی رشته عمران داشتن دپیلم نظام قدیم متوسطه، گواهی پایان پیش دانشگاهی و گواهی اشتغال به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی ضروری است. افرادی که فقط دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش دارند و دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده اند نمی توانند در این دوره ثبت نام کنند ولی فارغ التحصیلان مقطع کاردانی چه پیوسته و چه ناپیوسته مجاز به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور عمران 98 هستند.

پذیرش بدون کنکور در رشته عمران آزاد

در بخش قبلی مطلب ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 اشاره کردیم که پذیرش در مقطع کارشناسی بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی داوطلبان است به این معنا که اگر دو داوطلب هر دو رشته عمران در یک واحد دانشگاهی خاص به عنوان انتخاب اول برگزیده باشند، داوطلبی که معدل بالاتری داشته باشد در اولویت پذیرش در آن کد رشته محل خاص است.  

نحوه ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران آزاد 98

ثبت نام دوره های بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و در سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه انجام می شود. اگر متقاضی ثبت نام بدون کنکور کارناسی عمران آزاد 98 هستید در بازه زمانی که از طرف این دانشگاه اعلام می شود، باید به این سایت مراجعه کنید و کارت اعتباری خریداری کنید و ثبت نام و انتخاب رشته کنید. شما مجازید تا 20 کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته‌تان وارد کنید و حتما اولویت بندی علاقه را در انتخاب رشته رعایت کنید یعنی کد رشته ای که قبولی در بیشترین اهمیت را برای شما دارد به عنوان اولین رشته در فرم وارد کنید و رشته هایی که در اولویت دوم و سوم و چهارم و ….علاقه‌تان هستند به ترتیب پس از آن در فرم ثبت شوند. پس از پایان مراحل ثبت نام رسید ثبت نامی دریافت می کنید که می بایست آن را تا زمان ثبت نام در دانشگاه نزد خود نگه دارید و هنگام ثبت نام به واحد دانشگاهی مربوطه ارائه دهید.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد مرداد ماه برای ورودی مهر و دی ماه برای ورودی بدون کنکور بهمن این دانشگاه فراخوان می دهد. داوطلبان در این زمان می بایست برای ثبت نام اقدام کنند.

واحدهای پذیرنده مهندسی عمران بدون آزمون دانشگاه آزاد

در تمام استان های کشور واحدهای پذیرنده بدون کنکور در رشته عمران وجود دارد. البته لزوما همیشه واحدهای مرکز استان ها نیستند که بدون کنکور دانشجو می پذیرند و بیشتر واحدهای شهرستان های کوچک تر اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته مهندسی عمران می کنند.

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران

به طور کلی ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد هر سال افزایش پیدا کرده است و ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 هم از این قاعده مستثنا نیست. اما دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش رشته های مختلف خود را به طور دقیق اعلام نمی کند ولی براساس ظرفیت پذیرش رشته عمران آزاد در سال گذشته می توان گفت واحدهای ارائه دهنده کارشناسی بدون کنکور عمران ظرفیت پذیرش 30 تا 40 دانشجو را دارند. داوطلبان گرامی علاوه بر مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 می توانند از نکات کاربردی مطرح شده در ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98 هم استفاده کنند. اگر هر گونه سوالی درباره ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته عمران دارید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *