انتخاب رشته دکتری, مهندسی عمران-زلزله

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98






ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98

همانطور که می دانید اطلاع از ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری، همچنین دانشگاه های پذیرنده این رشته، می تواند در انتخاب رشته منطقی و موفق به داوطلب کمک کند. از این رو در این مقاله با پرداختن به موضوع ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98 در خدمت شما عزیزان هستیم. از آنجایی که هنوز اطاعاتی راجع به ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98 در اختیار نمی باشد، از دفترچه انتخاب رشته و ظرفیت های مشخص شده در سال 96 استفاده کرده ایم.

تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری 98

تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری 98 حدود 195 هزار و 600 نفر اعلام شده است، که حدود 14 هزار نفر در رشته ها و دانشگاه های مختلف پذیرفته می شوند.

تغییرات ایجاد شده در پذیرش دانشگاه ها

با توجه به تغییراتی که در ثبت نام دانشگاه آزاد و سراسری ایجاد شد و همچنین کاهش ظرفیت های دانشگاه آزاد انجام شد، رقابت بین داوطلبان دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98 افزایش پیدا کرد و از یک جهت دیگر سخت گیری هایی در مصاحبه و پذیرش دکتری ایجاد شد. دلیل این امر کاهش فارغ التحصیلان بیکار می باشد. در ادامه می توانید ظرفیت های پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98 را در دوره های مختلف روزانه – نوبت دوم – پردیس خودگردان مشاهده کنید.

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران زلزله سراسری 98 دوره روزانه

جدول ظرفیت ها و دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله – سراسری 98
دورهنام دانشگاهرشتهگرایشظرفیت
روزانهدانشاگاه تبریزمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه تربیت مدرسمهندسی عمرانمهندسی زلزله4
روزانهدانشگاه تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله2
روزانهدانشگاه سمنانمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه شهید بهشتی – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله3
روزانهدانشگاه صنعتی امیر کبیر – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله2
روزانهدانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله5
روزانهدانشگاه صنعتی شریف تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله2
روزانهدانشگاه صننعتی شیرازمهندسی عمرانمهندسی زلزله4
روزانهدانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه علم و صنعت ایران – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه محقق اردبیلی – اردبیلمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهپژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزلهمهندسی عمرانمهندسی زلزله14
  بیشترین پذیرش مربوط به پژهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با ظرفیت 14 نفر می باشد. همان طور که در جدول فوق مشاهده می کنید، 13 دانشگاه پذیرنده دانشجو در رشته دکتری عمران – زلزله سراسری بوده اند. 41 دانشجو دکتری در رشته مهندسی عمران – زلزله در سال 96 در دانشگاه سراسری و دوره روزانه در شهرهای مختلف مشغول به تحصیل شدند.

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98 – دوره نوبت دوم 

 

دورهنام دانشگاهرشتهگرایشظرفیت
نوبت دومدانشگاه تبریزمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
نوبت دومدانشگاه سمنانمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
نوبت دومدانشگاه شهید بهشتی – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
نوبت دومدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
نوبت دومدانشگاه محقق اردبیلیمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید 5 دانشجو می تواننند در دانشگاه های سراسری نوبت دوم مشغول به تحصیل شوند. در هر دانشگاه نام برده شده 1 ظرفیت برای دکتری مهندسی عمران – زلزله – سراسری – نوبت دوم در نظر گرفته شده است. دانشگاه تبریز علاوه بر اینکه 1 ظرفیت برای نوبت دوم دکتری مهندسی عمران – زلزله اعلام کرده است، 1 دانشجو را نیز در پردیس خودگردان پذیرش کرده است.

شرایط و نکات قبولی در دانشگاه های سراسری 98

با توجه به اینکه رشته عمران در بین دانشجویان از جمله رشته های پرطرفدار می باشد و همچنین با توجه به ظرفیت های اعلام شده در سال 96، می توان حدس زد رقابت سختی در بین داوطلبان دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری 98 می باشد. از بین این تعداد داوطلب تنها 47 نفر قادر خواهند بود در رشته مورد نظر خود در دانشگاه های سراسری مشغول به تحصیل شوند. از این رو اقدامات لازم جهت قبولی در دانشگاه امری ضروری محسوب می شود. در مرحله اول قبولی در آزمون کتبی دکتری می باشد و انتخاب رشته مناسب و منطقی و سپس مصاحبه دکتری عمران که مرحله مهم به شما می رود. با توجه به اهمیت مصاحبه و انتخاب رشته می توانید مطالب مربوط به آن ها را مطالعه کنید.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری عمران بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *