آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری 98
انتخاب رشته دکتری, دکتری مطالعات زنان

ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری 98

ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری 98

در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری 98 می پردازیم: با توجه به مشخص نبودن ظرفیت ها، از ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری سال های گذشته استفاده می کنیم.


معرفی رشته دکتری مطالعات زنان

بهتر است قبل از بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری 98، ابتدا کمی راجع به رشته مطالعات زنان صحبت کنیم . آشنایی بیشتر با این در سطح بین الملل خالی از لطف نیست. اولین بار رشته مطالعات زنان در کشورهای آمریکا و اروپا در سال 1980 تأسیس گردید و بعد ها به سایر کشورها از جمله ایران وارد شد.
مطالعات زنان یکی از شاخه های میان رشته ای علوم انسانی و علوم اجتماعی است. و تمامی دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی گرایش های مطالعات زنان و خانواده و حقوق، معارف اسلامی، مبانی حقوق اسلامی – فقه و حقوق اسلامی مجاز به شرکت در آزمون دکتری مطالعات زنان می باشند. که البته نام مطالعات زنان در دهه ی اخیر تغییر یافت و به عنوان های “مطالعات جنسیت”، “مطالعات جنسیت و زنان” و … به آن اختصاص پیدا کرد.

هدف از رشته دکتری مطالعات زنان چیست ؟

هدف از این رشته حضور زنان و تجربیاتشان در متدولوژی و نظریه های مختلف – علوم انسانی – اجتماعی است. دلیل نقدهایی که به این رشته می شود، به چالش کشیدن ابعاد جنسیتی، نقد ها و چالش هایی در مورد جنسیت و … است. تا حدودی با رشته مطالعات زنان در سطح بین الملللی آشنا شدید.

ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان به چه صورتی میباشد ؟

ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان در دانشگاه سراسری بسیار پایین می باشد و جالب است بدانید تنها یک دانشگاه، دانشگاه تربیت مدرس این رشته را تدریس می کند. و ظرفیت پذیرش شده در سال 96 در این دانشگاه، 5 دانشجو در دوره های روزانه و نوبت دوم می باشد. که این آمار برای داوطلبان سراسر کشور، آمار ضعیفی محسوب می شود. دانشگاه تربیت مدرس یک دانشجو را برای بورس اعزام به خارج می پذیرد. در دوره های روزانه و نوبت دوم رشته مطالعات زنان در گرایش حقوق زن در اسلام وجود دارد.

تراز قبولی دکتری مطالعات زنان، دانشگاه مدرس

با اطلاع یافتن از تراز قبولی دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در سال گذشته میتوانید تراز حدودی که برای قبولی نیاز دارید را بدانید. در سال گذشته تراز قابل قبول رشته مطالعات زبان دانشگاه مدرس حدود 3878 الی 4000 بوده است. تراز، سطح علمی داوطلب را مشخص می کند. و رتبه به معنی تعداد نفرات شرکت کنندگان آزمون و جایگاه داوطلب در بین این تعداد را مشخص می کند.
به دلیل ظرفیت پایین، رشته دکتری مطالعات زنان، علاقه مندان به این رشته در ابتدا سعی به قبولی در کنکور  به دست آوردن ترازقابل قبول دانشگاه ها ارائه دهنده این رشته داشته باشد و بعد از دعوت به مصاحبه، باید خود را برای مصاحبه موفقیت آمیز آماده کنند. به دلیل ظرفیت های پایین،رقابت بین داوطلبان رشته دکتری مطالعات زنان سراسری 98 زیاد است و برای پذیرش در رشته ی مورد نظر بهتر است به مقالات مربوط به این رشته جهت شرکت در مصاحبه مراجعه کنید.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره اصول صحیح انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مطالعات زنان سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *