آیدانیتو > ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری, بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98





ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98

امکان پذیرش کارشناسی اقتصاد بدون کنکور در دانشگاه های آزاد و سراسری وجود دارد. در این مقاله می خواهیم ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98 را برای علاقه مندان به این رشته مورد بررسی قرارر می دهیم تا بتوانند با انتخاب رشته درست، شانس خود را برای قبولی در آن افزایش دهند. ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98 را به تفکیک دانشگاه آزاد و سراسری و دوره ها برایتان بیان خواهیم کرد.

نحوه پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد

پذیرش بدون کنکور در سالهای اخیر توجه علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. هر دو دانشگاه آزاد و سراسری در کارشناسی اقتصاد پذیرش دارند، آن هم پذیرش بدون کنکور! برای پذیرش در دانشگاه سراسری در اواسط مردادماه باید به سایت سنجش مراجعه کنید و منتظر اطلاعیه پذیرش بدون کنکور باشید. نام این پذیرش، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است و همان طور که از اسمش پیداست پذیرش بر اساس معدل دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان انجام می شود. ثبت نام این مرحله به صورت اینترنتی است و انتخاب رشته نیز همزمان با ثبت نام است. داوطلبین صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی امکان انتخاب 150 کد رشته محل را دارند. بعد از انتخاب رشته، اطلاعات مورد بررسی سازمان سنجش قرار می گیرد و در شهریورماه نتایج اعلام می شود. اما برای دانشگاه آزاد کمی متفاوت است. ثبت نام و انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد نیز همزمان و به صورت اینترنتی انجام می شود. اما ثبت نام و انتخاب رشته برای هر دو نیمسال امکان پذیر است. اطلاعیه و فراخوان ثبت نام در سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود و ثبت نام و انتخاب واحد نیز همان جا انجام می شود. در دانشگاه آزاد داوطلبین امکان انتخاب 20 کد رشته محل را دارند که باید متناسب با اولویت های خود آن ها ترتیب بندی کنند. پذیرش در دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی و ظرفیت دانشگاه است.

دوره های پذیرنده اقتصاد

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98، بسته به دوره های پذیرنده متفاوت است. اقتصاد در دوره های روزانه، نوبت دوم و غیر انتفاعی و آزاد پذیرش بدون کنکور دارد. از چه گروه آزمایشی امکان انتخاب رشته اقتصاد وجود دارد؟ رشته اقتصاد یک رشته شناور است و تمام گروه های آزمایشی اصلی که شامل گروه ریاضی، گروه تجربیو علوم انسانی است، امکان انتخاب آن را دارند.

ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده کارشناسی اقتصاد و بدون کنکور

بسیاری از دانشگاه های پیام نور پذیرنده دانشجوی اقتصاد، بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی هستند. لیست دقیقی از این دانشگاه ها در دفترچه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سال 98 منتشر خواهد شد. در جدول زیر تنها برخی از دانشگاه های پیام نور را آورده ایم. در ادامه نام برخی شهرهایی که پذیرنده کارشناسی اقتصاد هستنند را می آوریم. بیشترین ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98 مربوط به مؤسسات عالی و پیام نور است.
 دانشگاهظرفیتدوره
گروه ریاضیمجتمع آموزش عالی سراوان5روزانه
مجتمع آموزش عالی سراوان2نوبت دوم
گروه تجربیمجتمع آموزش عالی سراوان6روزانه
 25نوبت دوم
گروه انسانیمجتمع آموزش عالی سراوان11روزانه
مجتمع آموزش عالی سراوان10نوبت دوم
مؤسسه غیر انتفاعیچابهار60غیر انتفاعی
علامه محدث نوری60غیر انتفاعی
کار – رفسنجان6غیر انتفاعی
مفید – قم5غیر انتفاعی
رجا – قزوین6غیر انتفاعی
نور هدایت – شهر کرد6غیر انتفاعی
پیام نورآذربایجان شرقی – مرکز شبستر5پیام نور
آذربایجان شرقی – اسکو5پیام نور
آذربایجان شرقی – میانه5پیام نور
آذربایجان شرقی – هشترود5پیام نور

 

نام شهرهای پذیرنده اقتصاد – دانشگاه پیام نور بدون کنکور

آذربایجان شرقی: میانه، اسکو، هشتگرد، ملکان، کودکان آذربایجان غربی: مهاباد، سیه چشمه اردبیل: خلخال، اردبیل، مشکین شهر اصفهان: اردستان، زرین شهر، سمیرم، دولت آباد، تیران، کوهپایه، نایین، نطنز ایلام: ایلام، دره شهر بوشهر: خورموج، شبانکاره تهران: حسن آباد، دماوند، ملارد، ورامین چهار محال و بختیاری: شهر کرد، فارسان، بیرجند بسیاری از شهرهای دیگر هم پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی اقتصاد را دارند. شما می توانید بسته به محل سکونت خود و اولویت های خود 150 انتخاب خود را انجام دهید و منتظر اعلام نتایج باشید. در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98 همراه شما بودیم. شما میتوانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98 را نیز مطالعه کنید. برای بررسی دقیق ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98 و انتخاب رشته ای درست و انتخاب بهترین دانشگاه بسته به سوابق تحصیلیتان به شما پیشنهاد میکنیم از مشاوران آیدانیتو مشاوره بگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *