آیدانیتو > ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور مجازی, مجازی

ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98

ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98

ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98

دانشگاه های مجازی هم یکی از گزینه های پیش روی داوطلبانی هستند که به دلایل متعدد شخصی و شغلی نمی توانند حضوری در دانشگاه تحصیل کنند. این امکان که به لطف پیشرفت تکنولوژی فراهم شده متقاضیان و علاقه مندان خاص خود را دارد که مشتاق هستند درباره رشته های ارائه شده، دانشگهای پذیرنده، ظرفیت پذیرش، زمان و شرایط ثبت نام اطلاعات کسب کنند. در مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98 به این سوال ها پاسخ می دهیم. 
به اولین سوالی که در مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98 پاسخ خواهیم داد ، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه مجازی است. برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های مجازی داوطلب می بایست دارنده مدرک دیپلم نظام قدیم متوسطه، مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید و یا کاردانی پیوسته باشد. مدرک آخر مربوط به افرادی است که در شاخه فنی حرفه ای یا کاردانش تحصیل کرده اند. پذیرش داوطلبان بدون کنکور مجازی براساس سوابق تحصیلی دبیرستان آنها صورت می گیرد. نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه مجازی هیچ تفاوتی با دوره های بدون کنکور دیگر ندارد؛ یعنی ثبت نام را سایت سازمان سنجش انجام می دهد و اینترنتی است. ثبت نام و انتخاب رشته همزمان است برای انجام این مراحل باید کارت اعتباری خریداری کرد. داوطلبانی که قبلا در کنکور سراسری 98 ثبت نام کرده باشند لازم نیست دوباره ثبت نام کنند و صرفا وارد کردن اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری کفایت می کند. هر داوطلب مجاز است حداکثر 150 کد رشته انتخاب کند. یک نکته کوچک در رابطه با انتخاب رشته بدون کنکور مجازی وجود دارد. داوطلبانی که قبولی در رشته های مجازی برایشان در اولویت است، این رشته ها را اول در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند و کد رشته های دیگر را باز هم براساس اولویت بندی علاقه در جایگاه های بعدی قرار دهند.

لیست رشته های بدون کنکور مجازی

می توان گفت رشته های بدون کنکور مجازی محدود هستند و فقط در 12 رشته مجازی پذیرش بدون کنکور انجام می شود. رشته های بدون کنکور مجازی عبارتند از

رشته های بدون کنکور مجازی

مهندسی برق

مهندسی کامپیوتر

مهندسی پزشکی

مهندسی مواد و متالورژی

جهانگردی

معارف اسلامی

معارف اسلامی و کلام

معارف اسلامی و تاریخ

معارف اسلامی و علوم قرآنی

معارف اسلامی و اخلاق

معارف اسلامی و ادیان

معارف اسلامی و علوم تربیتی

لیست دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور مجازی 98

پیش از توضیح ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98 ، لازم است به دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور مجازی هم اشاره کنیم. لیست دانشگاه های مجازی هم مانند لیست رشته هایش بسیار محدود است و فقط دانشگاه شیراز، دانشگاه سهند تبریز و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رشته مجازی را ارائه می کنند.

ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه مجازی

در دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی رشته های مجازی وجود دارد. بیشترین ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98 در گروه آزمایشی ریاضی است. ظرفیت پذیرش رشته های مختلف مجازی در گروه های آزمایشی مختلف در جدول ها قابل مشاهده است.
گروه آزمایشی ریاضی
نام دانشگاهرشتهظرفیت
  دانشگاه شیرازمهندسی برق200
مهندسی کامپیوتر200
جهانگردی20
  دانشگاه صنعتی سهند تبریزمهندسی پزشکی150
مهندسی موادو متالورژی150
    موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قممعارف اسلامی12
معارف اسلامی و تاریخ12
معارف اسلامی وکلام12
معارف اسلامی وعلوم‌قرآنی7
معارف اسلامی و اخلاق7
معارف اسلامی‌وعلوم‌تربیتی7
معارف اسلامی و ادیان7

 

گروه آزمایشی تجربی
نام دانشگاهرشتهظرفیت
دانشگاه شیرازجهانگردی60
    موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره قم)معارف اسلامی36
معارف‌اسلامی‌وتاریخ36
معارف‌اسلامی‌وکلام36
معارف‌اسلامی‌وعلوم‌قرآنی22
معارف اسلامی و اخلاق22
معارف‌اسلامی‌وعلوم‌تربیتی22
معارف اسلامی و ادیان22

 

گروه آزمایشی علوم انسانی
نام دانشگاهرشتهظرفیت
دانشگاه شیرازجهانگردی120
    موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره قم)معارف اسلامی72
معارف‌اسلامی‌وتاریخ72
معارف‌اسلامی‌وکلام72
معارف‌اسلامی‌وعلوم‌قرآنی43
معارف اسلامی و اخلاق43
معارف‌اسلامی‌وعلوم‌تربیتی43
معارف اسلامی و ادیان43

زمان ثبت نام بدون کنکور مجازی 98

بدون کنکور مجازی 98 زیر مجموعه پذیرش های بدون کنکور محسوب می شود و زمان آن مهر و بهمن هر سال است. زمان ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر ماه از اسفند 97 تا شهریور 98 است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98 و مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه مجازی با مشاوران مجرب و باسابقه آیدانیتو تماس بگیرید.
در نهایت پس از بررسی ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98 ، مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور مجازی 98  را نیز پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *