آیدانیتو > شرایط خرید سربازی
خرید سربازی

شرایط خرید سربازی

شرایط خرید سربازی 

 


معافیت از فعالیت های سخت و طولانی مدت خدمت سربازی از آرزوهای مشمولینی است که سربازی را امری وقت گیر و بی فایده می بینند اما خرید سربازی به سادگی انجام نمی شود و تنها بخش کمی از مشمولین می توانند در این طرح شرکت کنند.

  در این مقاله به شرایط خرید سربازی می پردازیم. برای اطلاع از جزئیات شرایط خرید خدمت، قوانین و ضوابط موجود در خرید خدمت، حذف خرید خدمت و … در این مقاله با آیدانیتو همراه باشید. از سال 1304 که قانون نظام وظیفه برای مردان بالای 18 سال به تصویب رسید، تمامی افراد اجبار به حضور در دوره ی سربازی می باشند به جز موارد استثنا که در این مقاله به طور مفصل راجع به یکی از آن موارد اشاره خواهیم کرد.

شرایط و ضوابط خرید خدمت 98

اولین بار (در سال 1377) در دوره ای 3 ساله سربازان توانستند با پرداخت 1.800.000 هزار تا 3.100.000 هزار تومان سربازی خود را بخرند. اما در سال های بعد طبق بند “ط” تبصره 16 در دولت یازدهم فروش دوره سربازی تنها برای افرادی با شرایط خاص انجام می شد. در همان سال طبق قوانین اولیه فروش دوره سربازی برای افراد که 10 سال غیبت داشتند، با دریافت جریمه مدت زمان غیبت انجام می شود. در سال بعد یعنی در سال 1395، دولت طی پیشنهادی معافیت با پرداخت جریمه (خرید خدمت سربازی) را افرادی با 5 سال غیبت مطرح کرد که این پینشهاد با مخالفت از جانب ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شد و پیشنهاد غیبت 8 سال، در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، و اما شرایط خرید سربازی 98 را در ادامه مقاله مشاهده خواهید کرد.

شرایط خرید خدمت سربازی

  1. افرادی که تا پایان سال 97 (تا تاریخ 29/12/97) 8 سال غیبت آنها کامل می شود.
  2. سربازان حین خدمت سربازی که قبل از شروع خدمت پایان سال 97، 8 سال غیبت دارند.
  3. سربازان فراری که اززمان فرار تا پایان سال 97، 8 سال غیبت آنها کامل شود.
  4. دانشجویان اخراج شده و یا انصرافی که از تاریخ انصراف و یا اخراج به مدت 8 سال غیبت داشته باشند.

شرایط خرید خدمت سربازی

بنابراین مشمولان خدمت وظیفه که به مدت 8 سال به بالا غیبت دارند، با پرداخت مبلغی به عنوان هزینه جریمه غیبت در سربازی مجاز به خرید خدمت می باشند تا به طور کامل از شرایط خرید خدمت برخوردار شوند. هزینه ی پرداختی برای افراد متفاوت است. این تفاوت بر اساس مدارک تحصیلی تعیین می شود و مدارک تحصیلی در مقاطع بالاتر، میزان جریمه ی بیشتری خواهند داشت. لازم به ذکر است بر اساس بند (ب) تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه به ازای هر سال غیبت بعد از 8 سال، 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه خواهد شد که رکن اصلی شرایط خرید سربازی می باشد.

مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور : 

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا آن دسته از هموطنانی که از شرایط خرید خدمت سربازی (8 سال غیبت از خدمت) برخوردار هستند ، می بایست تا پایان سال جاری اقدام به خرید یا رفع غیبت خود (انجام خدمت سربازی) کنند همانطور که می دانید این دسته از افراد با محدودیت هایی مراجع به تردد به کشور مواجه خواهند شد.

 

انصراف از درخواست خرید خدمت :

مشمولانی که برای معافیت و پرداخت جریمه 8 سال غیبت خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده بودند، می توانند بعد از اعلام زمان انصراف به همان دفاتر مراجعه و درخواست انصراف را ارائه دهند و به ثبت درخواست جدید اعزام به خدمت به غیبت خود پایان دهند.

شرایط خرید خدمت مشمولین 8 سال غیبت شامل موارد زیر می شود:

1- ملاک محاسبه شروع زمان غیبت 8 سال تمام می باشد.
2- از شرایط کاهش جریمه (تخفیف) برای افراد متأهل، داشتن فرزند قانونی و همسر دائم است.
3- زمان غیبت سربازان فراری، از زمان غیبت در سربازی (فرار) تا پایان سال 97 محاسبه خواهد شد.
4- در صورتی که تا پایان سال 97 بیش از 8 سال غیبت را شامل شوند، در این دسته جا می گیرند.
5- دانشجویانی که از تحصیل انصراف داده اند، زمان غیبت آنان از تاریخ تحصیل مقطع قبلی آنان محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال دانشجویی که در مقطع کارشناسی ارشد از تحصیل انصراف داده است، غیب وی از زمان دوره کارشناسی محاسبه می گردد.
6- دانشجویانی که با 8 سال غیبت موفق به اخذ مدرک تحصیلی شده باشند، مبنای اخذ جریمه از آخرین مدرک تحصیلی وی خواهد بود.
7- دانشجویانی که در طول 8 سال غیبت فارغ التحصیل شده اند، تاریخ غیبت آنان از تاریخ فارغ التحصیلی همان مقطع محاسبه خواهد شد. در صورتی که تا پایان سال 97، 8 سال غیبت تمام شود، مشمول معافیت قرار خواهند گرفت.
8- داوطلبانی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت از کشور خارج می شوند، زمان غیب آنان از زمان رسیدن به سن مشمولیت محاسبه می گردد و بر اساس مدرک کسب شده (در خارج از کشور) میزان جریمه وی مشخص می شود. 

شرایط خرید خدمت سربازی جدید

خوشبختانه با اجرایی شدن قانون جدید ایثارگران، شرایط خرید سربازی جدید برای مشمولانی که دارای سهمیه ایثارگران هستند به وجود آمد مهمترین نکته در این قانون جدید عدم وجود غیبت سربازی مشمولان خدمت است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقالات مرتبط مراجعه کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله شرایط خرید سربازی ، برای کسب اطلاع از شرایط خرید سربازی جدید مقاله ی خرید سربازی ایثارگران را ببینید.
اگر سوالی پیرامون نظام وظیفه و شرایط خرید سربازی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “شرایط خرید سربازی

  1. هریوندی گفت:

    بند ۴قسمت داوطلبین مجاز به خرید خدمت با بند ۵ قسمت شرایط مشمولین 8 سال غیبت تناقض دارد.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تناقضی وجود ندارد…

  2. علی گفت:

    سلام شرایط خرید خدمت تغییر نکرده یا همینه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، امکان خرید خدمت در سال 98 وجود ندارد.

  3. Ashkan گفت:

    سلام، من متولد سال ۷۳ هستم زیر دیپلم تا بحال هیچ اقدامی برای رفتن به خدمت نداشتم تقریبا از سال ۹۰ ترک تحصیل کردم افسردگی شدید داشتم آخه چطور نمیشه سال ۹۸ خدمت رو خرید؟ دولت جیب ش پر میشه بفکر مردم نیست

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، قانون خرید خدمت (جریمه مشمولان غایب سربازی) از تاریخ 31\1\1398 برداشته شد؛ و در حال حاضر شما تنها میتوانید از طریق معافیت پزشکی بیماری های اعصاب و یا اگر به بیماری جسمی دیگری مبتلا هستید از طریق معافیت پزشکی بیماریهای دیگر برای معافیت خود اقدام کنید؛ در ضمن قانون جدید معافیت ایثارگران برای سربازان غایب تا برج 6 بیشتر مهلت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *