آیدانیتو > شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98
شرایط و زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98





شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98

رشته مترجمی زبان انگلیسی از بهترین و جذاب ترین رشته های دانشگاهی بوده که طرفداران پر و پا قرص بسیاری علی الخصوص در بین علاقه مندان به زبان انگلیسی دارد. امروزه داشتن زبان انگلیسی از ضروریات بوده و هر فردی باید سعی در بالا بردن سطح دانش خود در این رشته را داشته باشد. شاید باور نکنید اما زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری چندین کشور دنیا (12 یا 13 کشور) شناخته شده است. در این مقاله، به بحث پیرامون شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98 می پردازیم. در کنار موضوع مهم و بحث بر انگیز شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98، مختصری در مورد رشته زبان انگلیسی، توانمندی ها و مهارت های لازم برای بدست آوردن شغلی در این زمینه، بازار کار این رشته جذاب و دوست داشتنی و تمامی درس های موجود در این رشته نیز توضیح داده می شود. به جرأت می توان گفت که رشته مترجمی زبان انگلیسی در ردیف پر مخاطب ترین و پرکاربردترین رشته های موجود در دانشگاه های سراسری ایران قرار دارد. دانشجوی این رشته در طول دوران تحصیل خود فوت و فن و اصول ترجمه از زبان انگلیسی به فارسی و بالعکس را به طور کامل فرا می گیرد. توجه داشته باشید که رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقاطع مختلف کارشناسی، دکتری، کارشناسی ارشد و کاردانی در بسیاری از دانشگاه های ایران تدریس می شود.

توانمندی ها و مهارت های لازم برای بدست آوردن شغلی در زمینه مترجمی زبان انگلیسی

توجه به این نکته بسیار مهم است که آشنایی با زبان انگلیسی و داشتن اصول اولیه این رشته پیش از ورود به دانشگاه و مطالعه رشته مترجمی زبان انگلیسی کاملاً ضروری به نظر می رسد. علاوه بر این تسلط کافی به زبان فارسی و آشنایی با فنون نگارشی آن از دیگر ملزومات اساسی پیش از اقدام به تصمیم گیری در مورد تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی است.

بازار کار و درآمد حاصل از فعالیت در زمینه رشته مترجمی زبان انگلیسی

خبر خوش این که بازار کار رشته مترجمی زبان انگلیسی در کشورمان ایران بسیار گسترده بوده و این موضوع از احتیاج شدید افراد و سازمان های مختلف به این رشته نشأت می گیرد. برخی از زمینه های کاری یک فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان عبارتند از:

  • کار در آموزشگاه های زبان انگلیسی به عنوان معلم
  • اشتغال در مراکزی همچون وزارت امور خارجه
  • استخدام در دارالترجمه ها به عنوان مترجم
  • فعالیت در شرکت و سازمان ها به عنوان مترجم و تولید کننده محتوا در زمینه های مختلفی همچون فناوری اطلاعات، گردشگری، لوازم خانگی و …

باید بدانید که در آمریکا فارغ التحصیل رشته مترجمی در ایران چه در مقاطع کارشناسی و چه مقاطع بالاتر بسیار بالا بوده و تنها با کمی سعی و تلاش می توان به درآمد بسیار قابل توجهی در این رشته دست پیدا کرد. گفتنی است که حرفه ترجمه یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران شناخته شده و بنابراین افراد نباید نگرانی بابت کسب درآمد در این رشته داشته باشند.

لیست کامل ارائه دروس رشته مترجمی زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله مرتبط با شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98 ارائه لیست تمامی درس های این رشته خالی از لطف نیست.

کلیات زبان شناسی 2اصول و مبانی نظری ترجمه
اصول و روش ترجمهبررسی آثار ترجمه شده اسلامی 1
آشنایی با ادبیات معاصر ایرانبررسی آثار ترجمه شده اسلامی 2
بیان شفاهی داستان 1بررسی مقابله ای ساخت جمله واژه شناسی
بیان شفاهی داستان 2ترجمه انفرادی 1
ترجمه متون سادهترجمه پیشرفته 1
خواندن و درک مفاهیم 2ترجمه پیشرفته 2
خواندن و درک مفاهیم 3ترجمه شفاهی 1
درآمدی بر ادبیات انگلیسی 1ترجمه شفاهی 2
درآمدی بر ادبیات انگلیسی 2ترجمه متون ادبی
دستور نگارش 2ترجمه متون مطبوعاتی
ساخت زبان فارسیترجمه متون مطبوعاتی 1
فنون یادگیری زبانترجمه مکاتبات و اسناد 1
کلیات زبانشناسی 1ترجمه نوار و فیلم
گفت و شنود 1خواندن متون مطبوعاتی
گفت و شنود 2روش تدریس زبان انگلیسی
مقاله نویسیزبان در ترجمه
نامه نگاریکاربرد اصطلاحات و تعبییرات
نگارش پیشرفتهنمونه های شعر ساده انگلیسی
نمونه های نثر ساده انگلیسی

 

تاریخ ثبت نام بدون آزمون کاردانی به کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی در رشته مترجمی زبان انگلیسی

در مورد تاریخ ثبت نام بدون آزمون کاردانی به کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی و در رشته مترجمی زبان انگلیسی (سال 98) باید بدانید که زمان تعیین شده توسط سایت سازمان سنجش مهر و بهمن 1398 است. نخستین مرحله در فرآیند ثبت نام در دوره بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی خریداری کردن کارت اعتباری از سایت به نام سازمان سنجش بوده که باید در قبال پرداخت مبلغی آن را دریافت کنید. پس از وارد کردن شماره سریال این کارت اعتباری صفحه ثبت نام و انتخاب رشته برای شما باز شده و امکان انتخاب رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کاردانی به کارشناسی برای شما فراهم می شود.

در زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی سال 98، توجه به چه شروطی ضروری است؟

راجع به شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98 باید بگوییم که زمان ثبت نام در دوره کارشناسی بدون آزمون مترجمی زبان باید مدرک فوق دیپلم خود را از دانشگاه محل تحصیلتان اخذ کرده باشید. این مورد از مهم ترین شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 98 است که باید به آن توجه شود.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *