سادیسم جنسی

سادیسم جنسی چیست؟





 

سادیسم جنسی

سادیسم جنسی یکی از اختلالات روانی است که در دسته‌ی انحرافات جنسی قرار می‌گیرد. انحرافات جنسی، انحرافاتی هستند که با علائق، ترجیحات، تصورات و رفتارهای جنسی ناهنجار مرتبط هستند.

کسی که مبتلا به سادیسم جنسی است با رفتارها و فعالیت‌هایش در حین عمل جنسی در دیگران درد ایجاد می‌کند، آن‌ها را تحقیر می‌کند، می‌ترساند یا انواع آسیب‌های فیزیکی و روانی را به آن‌ها وارد می‌کند تا خودش لذت ببرد. کسی که به صورت مدام در رابطه جنسی، رفتارهای سادیستی از خود نشان بدهد، به دیگران صدمه بزند و عملکردش در حوزه‌های مختلف زندگی مختل شود، از جانب متخصصان به عنوان کسی که مبتلا به اختلال سادیسم است، شناخته می‌شود.

علائم و نشانه‌های سادیسم جنسی

برای اینکه بتوانیم با اطمینان بگوییم که کسی سادیست (دگرآزار جنسی) است، آن شخص باید به صورت پیوسته رفتارهای دگرآزاری جنسی مثل کتک زدن، شلاق زدن، گاز گرفتن، زندانی کردن دیگری و دگرآزاری‌های کلامی مثل توهین کردن و تحقیر کردن شریک جنسی را در رابطه جنسی انجام دهد.

این علائم باید حداقل 6 ماه در فرد دیده شوند و عملکرد او را در حوزه‌های فردی و اجتماعی زندگی‌ مختل کنند. وقتی سادیسم جنسی با خصوصیات دیگری مثل اختلال شخصیت ضد اجتماعی، توانایی کنترل ضعیف در برابر محرک‌ها، دروغ گویی و عدم هم‌دلی همراه شوند، این اختلال از همیشه خطرناک تر می‌شود و نیاز به درمان جدی دارد.

 

علل و عوامل سادیسم جنسی

با اینکه نمی‌توان با اطمینان گفت که دلیل اصلی ابتلا به دگرآزاری جنسی چیست اما تئوری‌های بسیاری در ازین زمینه وجود دارند.

پژوهشگران اعتقاد دارند کسانی که احتیاج دارند حس کنند قدرتمند هستند در حالی که در دنیای واقعی هیچ قدرتی ندارند، دیگران را در رابطه جنسی آزار می‌دهند. بعضی هم ریشه‌ی سادیسم را در گذشته‌ی فرد می‌بیند. ممکن است این افراد در گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند یا تحقیر شده باشند و در بزرگسالی خشم‌هایی که سرکوب کرده‌اند را در رابطه جنسی تخلیه کنند.

 

درمان سادیسم جنسی

معمولاً این اتفاق به‌ندرت می افتد که یک دگرآزار جنسی در صدد درمان خودش بربیاید. گاهی خشونت افراد مبتلا به سادیسم جنسی ممکن است به جایی برسد که دست به قتل بزنند و دستگیر شوند. به همین دلیل درمان این افراد می‌تواند به جلوگیری از وقوع جرم کمک کند.

درمان دگرآزاری جنسی معمولاً شامل دارو درمانی و روان درمانی است. درمان شناختی – رفتاری به این افراد کمک می کند که با الگوهای تحریک جنسی در خودشان آشنا بشوند و واکنش‌های جدید و سالم‌تری را یاد بگیرند. یک تکنیک درمانی به نام بازسازی شناختی می‌تواند به افراد دگر آزار جنسی کمک کند تا الگوهای تحریف شده‌ی افکارشان را بشناسند و بر آن‌ها غلبه کنند.

داروهای ضد افسردگی محتویات شیمیایی مغز را در تعادل قرار می‌دهند و رفتارهای ناگهانی و تکانشی را کاهش می‌دهند. داروهای کاهش‌دهنده‌ی هورمون‌های جنسی مردانه هم می‌توانند میل جنسی مردان دگرآزار جنسی را کاهش دهند.

سادیسم جنسی یک بیماری و اختلال جنسی است که موجب آزار فرد و شریکش جنسی‌اش می‌شود و حتی گاهی ممکن است تبدیل به یک جرم اجتماعی شود. با شناخت علائم و نشانه‌های آن می‌توانیم، با ارجاع افراد مبتلا به این بیماری به یک متخصص و مشاور، به آن‌ها کمک کنیم.

در ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی مازوخیسم جنسی چیست؟ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از آنجایی که هر فرد، تاریخچه زندگی اش و علل و عواملی که او را مبتلا به یک انحراف جنسی کرده اند منحصر به فرد هستند، درمان انحراف برای آدم های مختلف به روش های متفاوتی اتفاق می افتد.

برای آگاهی از مراحل درمان سادیسم جنسی ، می توانید با مشاوران باتجربه و حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *