کارشناسی بدون کنکور آزاد

زیست شناسی بدون کنکور آزاد






زیست شناسی بدون کنکور آزاد

رشته زیست شناسی یکی از رشته های گروه آزمایشی تجربی بوده که در حال حاضر در 5 گرایش مختلف علوم سلولی مولکولی، ژنتیک، زیست فناوری و بیوشیمی در مقطع کارشناسی و در دانشگاه های مختلف ایران تدریس می شود. علاوه بر دانشگاه های سراسری، این رشته تحصیلی، البته در گرایش سلولی مولکولی، در دانشگاه های آزاد نیز مورد تدریس قرار می گیرد. در صورت علاقه به رشته تحصیلی زیست شناسی سلولی مولکولی می توانید بدون نیاز به شرکت در آزمون و تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود، به تحصیل در مقطع کارشناسی آن در دانشگاه آزاد بپردازید. در این مقاله، بحث زیست شناسی بدون کنکور آزاد را مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا تمامی اطلاعات ضروری در ارتباط با زیست شناسی بدون کنکور آزاد را کسب نمایید.

زمان ثبت نام زیست شناسی بدون کنکور آزاد

ثبت نام زیست شناسی بدون کنکور آزاد هر ساله در ماه مرداد انجام می گیرد. امسال نیز همچون سال قبل در همین ماه شاهد انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و ثبت نام تعداد زیادی از داوطلبان در رشته زیست شناسی بدون کنکور آزاد بودیم.

نحوه ثبت نام زیست شناسی بدون کنکور آزاد

هر یک از داوطلبان باید در زمان های ذکر شده به سایت دانشگاه آزاد اسلامی (به نشانیAzmoon.org) مراجعه و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد را دانلود و به طور کاملاً دقیق مورد مطالعه قرار دهند. پس از این کار و استخراج لیست کد رشته محل های زیست شناسی بدون کنکور آزاد از دفترچه راهنمای ثبت نام می توانید دست به انتخاب رشته زیست شناسی بدون کنکور آزاد بزنید. جهت ورود به صفحه انتخاب رشته ملزم به خرید کارت اعتباری و وارد کردن شماره قید شده بر روی آن در  فیلدی مخصوص هستید. هر یک از متقاضیان شرکت در زیست شناسی بدون کنکور آزاد ، حق انتخاب 20 کد رشته محل را دارند. دقت داشته باشید که الویت بندی رشته های انتخاب شده، بهتر است که بر طبق علاقه مندی شما باشد.

نحوه پذیرش زیست شناسی بدون کنکور آزاد

باید بدانید که پذیرش در زیست شناسی بدون کنکور آزاد تنها بر طبق سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می گیرد، در نتیجه معدل کتبی شما نقشی اساسی در پذیرش شما در زیست شناسی بدون کنکور آزاد دارد. اگر نوع دیپلم شما رشته ای به غیر از تجربی باشد، درصد اعمال معدل کتبی دیپلم شما کمتر است، اما در صورت تطابق رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی با رشته دوران دبیرستان شما داوطلبان، سوابق تحصیلی شما به میزان صد در صد در قبولی شما در زیست شناسی بدون کنکور آزاد اثر خواهد داشت.

شرایط پذیرش زیست شناسی بدون کنکور آزاد

برای پذیرش در زیست شناسی بدون کنکور آزاد شرایطی چند در نظر گرفته شده که در میان آن ها داشتن مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم کامل نظام قدیم و یا گواهی نامه کاردانی ناپیوسته یا پیوسته مهم تر است. مورد دیگر، وضعیت نظام وظیفه آقایان بوده که فرد باید تا پیش از ثبت نام در زیست شناسی بدون کنکور آزاد کارت معافیت دائم یا موقت و یا کارت پایان خدمت خود را دریافت کند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با زیست شناسی بدون کنکور آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با زیست شناسی بدون کنکور آزاد با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *