شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98





زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98

هر چه به زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد نزدیک تر می شویم، تکاپو و جست و جوی متقاضیان ورود بدون آزمون به این دانشگاه بیشتر می شود. یکی از رشته هایی که سوالات زیادی در رابطه با آن مطرح می شود، رشته مهندسی عمران که همواره یکی در شمار یکی از محبوب ترین رشته های گروه ریاضی و فنی محسوب شده است. رشته ای که به دلیل بازار کار خوبی که برایش وجود دارد جایگاه خود را در میان رشته های محبوب سال هاست که حفظ کرده است. از وقتی که در دانشگاه آزاد امکان پذیرش بدون کنکور در رشته های مختلف و از جمله مهندسی عمران فراهم شده است، خیال داوطلبان از بابت شرکت در کنکور راحت شده و بیشتر تمایل دارند درباره شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور اطلاعات کسب کنند؛ به همین سبب این مقاله را به موضوع زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 اختصاص دادیم. با ما همراه باشید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد تقریبا در 90% رشته هایش،به جز رشته های پرطرفدار مانند رشته های گروه علوم پزشکی، بدون کنکور از متقاضیان تحصیل در دانشگاه پذیرش می کند. مقطع های تحصیلی که پذیرش بدون کنکور در آنها انجام می شود عبارتند از  کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری. فقط دو مورد آخر شرایط خاصی دارد و مخصوص دانش آموخته های استعدادهای درخشان این دانشگاه آزاد است، در مقطع های تحصیلی دیگر داوطلبان براساس سوابق تحصیلی شان پذیرفته می شوند.

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد عمران

مهم ترین شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 این است که داوطلبان می بایست دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم، مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی در رشته ریاضی و یا مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته داشته باشند. همان طور که اشاره شد پذیرش براساس سوابق تحصیلی انجام می شود و داوطلبانی که معدل بالاتری داشته باشند در اولویت قبولی قرار دارد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته مهندسی عمران

اولین موضوعی که در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 مطرح می شود، شیوه ثبت نام است. نحوه ثبت نام بدون کنکور در رشته مهندسی عمران مشابه تمام رشته های کارشناسی بدون کنکور  دانشگاه آزاد است؛ به این معنا که به صورت اینترنتی و در سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org انجام می شود. متقاضیان باید به این سایت مراجعه کرده و کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنند و با وارد کردن شناسه ثبت نام، رمز ثبت نام و کد امنیتی به صفحه ثبت اطلاعات وارد شوند. پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، انتخاب رشته را براساس دفترچه انجام دهند. هر داوطلب با خرید یک کارت اعتباری می تواند تا 20 رشته را از یک گروه آزمایشی انتخاب کند. چینش کد رشته محل ها با توجه اولویت علاقه بسیار مهم است و قبولی یا عدم قبولی داوطلب در رشته و محل موردنظرش را تحت تأثیر قرار می دهد. برای مثال داوطلبی که هدفش قبولی در رشته عمران در یک دانشگاه یا شهر خاص است، کد رشته محل مربوطه را باید در بالای لیست قرار دهد و اولویت های بعدی را پس از آن بچیند.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران

در ادامه مقاله زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 ، قصد داریم به سوال متداول درباره زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 پاسخ دهیم. دانشگاه آزاد برای نوبت مهر و بهمن برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور از متقاضیان دعوت می کند. زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران در نوبت مهر، اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه است. برای مشاوره در زمینه زمان، شرایط، میزان تأثیر معدل و نحوه پذیرش و ثبت نام بدون کنکور در رشته مهندسی عمران می توانید از مشاوران مجرب و حرفه ای آیدانیتو راهنمایی بگیرید. در پایان مقاله زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 98 پیشنهاد می کنیم مقاله کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 را هم مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *