مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه دکتری 98






زمان مصاحبه دکتری 98

یکی از مراحل ورود به مقطع دکتری، مصاحبه دکتری می باشد. داوطلبان بعد از شرکت در آزمون کتبی دکتری در صورت قبولی در آزمون وارد مرحله انتخاب رشته دکتری 98 می شوند. انتخاب رشته از حساسیت ویژه ای برخوردار است و توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته دکتری به مقالات درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید و دفترچه راهنمای انتخاب رشته که از جانب سازمان سنجش در زمان ثبت نام انتشار می یابد را به طور کامل مطالعه کنید. مصاحبه دکتری 98 از نگرانی های بزرگ داوطلبان دکتری است که بعد از آزمون و اعلام نتایج اولیه به سراغ آنان می آید. اما برای اطلاعات کامل و نحوه ی مصاحبه دکتری می توانید همراه ما باشید. در این مقاله به موضوع زمان مصاحبه دکتری 98 پرداخته ایم.

مصاحبه دکتری 98 چه زمانی است؟

زمان مصاحبه دکتری 98، زمان دانشگاه های دعوت کننده به مصاحبه مشخص می شود. داوطلبان بعد از مشاهده نتایج انتخاب رشته در صورت مجاز شدن، می توانند خود را برای مصاحبه آماده کنند. حدود یک هفته بعد از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه ها شروع به برگزاری مصاحبه کردند. داوطلبان دکتری 98 مطلع باشند که در صورت اعلام دقیق زمان مصاحبه دکتری 98 این مقاله به روز رسانی خواهد شد و داوطلبان می توانند با مراجعه به این مقاله، اطلاعات جامع تری را کسب کنند. توصیه می کنیم داوطلبان دکتری بعد از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته، مدارک مورد نیاز خود را که در سایت دانشگاه ها منتشر می شود، آماده کنند.

نحوه مصاحبه دکتری 98

برای موفقیت داوطلبان دکتری 98 در تمامی رشته ها و گرایش ها لازم می دانیم راجع به نحوه برگزاری مصاحبه دکتری 98، شرایط و سؤالات مصاحبه توضیحات مختصری داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه ی انتخاب رشته به مقاله درج شده در آیدانیتو با عنوان نحوه مصاحبه دکتری 98 مراجعه کنید. داوطلبان عزیز می توانند مقالات سؤالات مصاحبه دکتری 98 و مصاحبه دکتری 98 و سایر مقالات که مرتبط با رشته مورد نظر داوطلبان در مقطع دکتری می باشد. را در آیدانیتو مشاهده کنند تا اطلاعات دقیق تری را از مصاحبه به دست آورند.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری 98 چیست؟

  • داشتن صلاحیت عمومی و عدم منع قانونی تحصیلی
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • کسب تراز قابل قبول دانشگاه ها برای دعوت به مصاحبه

جدول امتیازات

آزمون دکتری 98

مصاحبه و سنجش علمی
50%

50%

 

سوابق آموزشی پژوهشی

مصاحبه علمی و سنشج علمی
20%

30%

  همان طور که مطلع هستید، تأثیر مصاحبه دکتری از سال 96 به بعد در پذیرش دانشگاه ها به 50 درصد درسید. از این رو داوطلبان دکتری برای ورود به دانشگاه های آزاد و سراسری ملزم به شرکت در مصاحبه دکتری هستند. برای کسب 50 درصد نقش مصاحبه نیاز است از فعالیت هایی که در مصاحبه بررسی می شود، اطلاع کافی داشته باشید. همان طور که مشاهده می کنید، سوابق آموزشی – پزوهشی 20% نقش مصاحبه را به خود اختصاص داده است. اما فعالیت هایی که این 20% را تشکیل می دهد، شامل موارد زیر می باشد:
  • مقالات علمی – پژوهشی مرتبط با رشته
  • مقالات چاپ شده معتبر
  • تألیف یا ترجمه کتاب و مقاله مرتبط با رشته
  • کیفیت پایان نامه
  • معدل و کیفیت دانشگاه کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • طول مدت تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی
  • مدرک معتبر زبان

مؤفقیت در مصاحبه دکتری را با مشاوران آیدانیتو تجربه کنید!!!

مصاحبه دکتری همواره با فراز و نشیب ها و نگرانی هایی برای افراد و داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری همراه است. اما در کنار مشاوران آیدانیتو می توان تا حجم زیادی از این نگرانی ها و دلواپسی ها کم کرد و به مؤفقیت در مصاحبه دکتری دست پیدا کرد. پس کار را به کاردان بسپارید و به هیچ وجه نگران قبولی در مصاحبه دکتری نباشید. 

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم در مورد نحوه مصاحبه دکتری نیز بیشتر بدانید.
اگر سوالی در زمینه زمان مصاحبه دکتری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *