انتخاب رشته کنکور

زمان انتخاب رشته سراسری 98

 

زمان انتخاب رشته سراسری 98

در این مقاله به موضوع زمان انتخاب رشته سراسری 98 خواهیم پرداخت. داوطلبان کنکور سراسری 98 می توانند با مطالعه مقاله پیش رو از زمان انتخاب رشته سراسری 98 و جزئیات این موضوع مطلع شوند. همان طور که می دانید کنکور سراسری از بزرگترین، مهم ترین آزمون در طول زندگی داوطلبان است. بنابراین توجه به جزئیات و زمان های مراحل مختلف آزمون سراسری امری ضروری است.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبان عزیز همانطور که مطلع هستید ، زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98 در حال حاضر و از اسفند ماه سال 97 فرا رسیده است و تا شهریور ماه 98 ادامه دارد. داوطلبان عزیز برای مشاهده کارنامه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه خواهند کرد و در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند و در صورت غیر این صورت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز نمی باشد.

نحوه انتخاب رشته سراسری 98

همان طور که گفته شد، داوطلبان در تاریخ گفته شده برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه خواهند کرد. در فرم انتخاب رشته، 150 محل برای درج کد رشته ها وجود دارد که داوطلبان می توانند بر اساس علایق خود و با توجه به شرایط اخذ رشته، کد رشته ها را درج کنند. اما توصیه می کنیم قبل از انجام انتخاب رشته کنکور 98، دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در روزهای قبل از انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد را مطالعه کنید و از نحوه ی انتخاب رشته مطلع شوید. داوطلبان عزیز می توانند برای اطلاع از شرایط انتخاب رشته سراسری 98، علاوه بر دفترچه به مقاله درج شده در آیدانیتو نیز مراجعه کنند. 150 انتخاب داوطلبان می تواند در دانشگاه و دوره های مختلف دانشگاه سراسری (روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان) دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی باشد. اما نکته ای که در انتخاب رشته همیشه قابل بحث و بررسی است، نحوه چینش کد رشته های انتخابی است. داوطلبان باید انتخاب های خود را اولویت بندی کنند و با توجه به اولویت ها از گزینه 1 تا 150 را پر کنند، در صورتی که بر اثر بی دقتی و یا بی توجهی کد رشته ای که اولویت چندان بالایی نداشته باشد در گزینه های اول درج شود. در صورتی که داوطلب رتبه قبولی آن کد رشته و کد محل را کسب کند، سایر انتخاب های او مورد بررسی قرار نمی گیرد. بنابراین شانس قبولی در دانشگاه و رشته بهتر (از نظر اولویت بندی داوطلب از بین می رود. پیشنهاد می کنیم برای اولویت بندی رشته ها علاوه بر مطالبی که تا به این جا گفته شد، از مواردی که در ادامه گفته خواهد شد نیز کمک بگیرید.)
  1. توجه به سطح علمی دانشگاه
  2. بازار کار و علاقه مندی به رشته
  3. شهر و مسافت محل دانشگاه
  4. توجه به شهریه دوره های مختلف
  5. توجه به رتبه کسب شده و رتبه قابل قبول رشته و دانشگاه
  6. شناخت کامل رشته ها و انتخاب رشته هایی متناسب با توانایی و روحیه داوطلب
  7. در نظر گرفتن مقاطع بالاتر رشته (در صورت وجود و اهمیت داشتن برای داوطلب)
به داوطلبان عزیز توصیه میکنیم بعد از مطالع مقاله زمان انتخاب رشته سراسری 98 به مقاله شرایط انتخاب رشته کنکور سراری 98 مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *