دکتری

رساله دکتری دانشگاه آزاد






رساله دکتری دانشگاه آزاد

در هر سال تحصیلی تعداد زیادی از دانشجویان در شمار زیادی از رشته های دانشگاهی به دنبال نوشتن پایان نامه و دفاع از آن در مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد هستند. همان گونه که از نام پایان نامه مشخص است این رساله در حقیقت آخرین مرحله از فعالیت و تلاش یک دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و آخرین نمره ای است که دانشجو در دانشگاه به دست می آورد. به وسیله مطالعه یک پایان نامه می توان متوجه میزان  تسلط دانشجو به مطالب و محتوای درسی خوانده شده توسط وی در طول دوران تحصیل پی برد. تمامی مهارت های مطالعاتی، تحقیقاتی و علمی فراگرفته شده توسط دانشجو در طول دوران تحصیل را می توان تا حد زیادی در رساله وی جستجو کرد و قابلیت های تجربی و علمی وی را به سادگی دریافت. در ابتدا و جهت آشنایی بیشتر شما دوستان بهتر است تعریفی هر چند مختصر را در مورد پایان نامه خدمتتان عنوان کنیم. پایان نامه نوشته ای است که توسط داوطلب نگاشته می شود و در آن سؤال یا موضوعی مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت فرد از طریق آزمایش، تجربه علمی و تجزیه و تحلیل پاسخی را برای آن می یابد. نوشتن و تحقیق در مورد این پروژه بزرگ مدت زیادی حتی چندین ماه به طول می انجامد و انجام آن در گرو داشتن نظم و انضباط است. باید عرض کنیم که تمامی دانشجویان مقاطع مشغول به تحصیل در دانشگاه های آزاد و سراسری و در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله ارشد و دکتری موظف به نوشتن رساله یا پایان هستند. در این مقاله، به طور اخص به ذکر مطالبی در مورد رساله دکتری دانشگاه آزاد برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با رساله دکتری دانشگاه آزاد به دست آورید.

پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد

پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد به فعالیتی پژوهشی گفته می شود که تمامی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد جهت اخذ مدرک دکتری نیاز به انجام و دفاع از آن دارند. در زمان انتخاب موضوع رساله دکتری دانشگاه آزاد انتخاب موضوعی جدید ضرورتی تام دارد. پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد پژوهش دانشجو باید از نوآوری و اصالت خاصی برخوردار باشد و بتواند به بیان تحلیل ها، تفسیرها و اندیشه های خود در مورد اطلاعات جمع آوری شده بپردازد.

رساله دکتری آزاد

بر طبق قانون جدید رساله دکتری دانشگاه آزاد تمامی پذیرفته شدگان در آزمون جامع این دانشگاه موظف به مراجعه به سامانه پایش آزاد این دانشگاه و دریافت عناوین رساله های خود از این سامانه هستند. علاوه بر این، آیین نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد در سال 1396 به اطلاع دانشجویان رسید. بر طبق این شیوه نامه استادی که خواستار بر عهده  گرفتن راهنمایی رساله دکتری است لزوماً باید دارای مدرک دکتری باشد و از مرتبه علمی استادیاری برخوردار باشد. به علاوه، این فرد باید سابقه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی و هدایت در پایان نامه کارشناسی ارشد را داشته باشد و دو مقاله علمی معتبر و یا آی اس آی را نیز در مجلات علمی پژوهشی به چاپ رسانده باشد.

مطابق این شیوه نامه، دانشجوی پذیرفته شده در این مقطع تحصیلی در کنار دروس مصوب مقطع دکتری در صورت پایین بودن نمرات آموزشی باید به تأیید گروه تخصصی دو درس جبرانی را نیز پیش از شروع آموزشی سپری نماید. جهت آشنایی با موارد دیگر در این شیوه نامه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

پایان نامه دکتری آزاد

شاید اطلاع از نمره در نظر گرفته شده برای رساله دکتری دانشگاه آزاد نیز برایتان ضرورت داشته باشد. باید عرض کنیم که نمره 19 تا 20 در رساله دکتری آزاد عالی، 18 تا 99/18 خیلی خوب، 16تا 99/17 خوب و پایین تر از 16 نیز مردود اعلام می شود. در صورت مردود اعلام شدن ارزشیابی رساله فرصتی دوباره برابر با یک سال و نیم به دانشجو داده می شود تا بتواند یک بار دیگر در جلسه دفاع شرکت کند و از رساله خود دفاع نماید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی رساله دکتری دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رساله دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه رساله دکتری دانشگاه آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *