آیدانیتو > راهنمای انتخاب رشته
انتخاب رشته کنکور

راهنمای انتخاب رشته

راهنمای انتخاب رشته

راهنمای انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور سراسری از جمله دغدغه های اصلی هر یک از داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه ها پس از اعلام نتایج آزمون سراسری ورودی دانشگاه هاست. موضوعی که شاید بتوان گفت به اندازه آزمون سراسری دانشگاه برای داوطلبان اهمیت دارد.

داوطلب در صورت داشتن انتخاب رشته ای غیر اصولی می تواند موجب به هدر رفتن منابع انسانی، اقتصادی، افت سطح علمی کشور، مشکلات و اختلالات روحی و روانی در زندگی اجتماعی و فردی در فرد شود. داشتن انتخاب رشته درست و منطقی منوط به داشتن اطلاعات و آگاهی کافی در رابطه با فوت و فن انتخاب رشته است. حال این اطلاعات در رابطه با نحوه انتخاب رشته دانشگاه ها چگونه به دست می آید؟ نوشته حاضر به عنوان راهنمای انتخاب رشته در گروه های مختلف آزمایشی می تواند کمک بزرگی به شما بکند.

ورود فرد به شماری از رشته های خاص و پرطرفدار گروه علوم انسانی همچون دانشگاه تهران و علامه طباطبایی امری است مشکل که به کسب رتبه و تراز خوبی از جانب فرد داوطلب نیاز دارد.

انتخاب رشته کنکور انسانی در سال جاری یعنی سال 98 نیز دقیقاً مشابه سال های قبل برگزاری کنکور انسانی با رقابت شدیدی در بین داوطلبان همراه بود. ولی دقت داشته باشید که برای مؤفقیت در رشته حقوق و زدن دفتر وکالت مهم نیست که از کدام دانشگاه مدرک خود را دریافت کرده اید مهم قبولی در آزمون وکالت است که باید حد نصاب نمره را به دست آورید. در نتیجه، بازار کار و آینده شغلی رشته دلخواه شماست که در انتخاب رشته انسانی مهم است. علاوه بر این، هدف شما از ادامه تحصیل در یکی از رشته های گروه انسانی نیز بسیار اهمیت دارد.

راهنمای انتخاب رشته در گروه علوم تجربی

رشته علوم تجربی به عنوان یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی امسال هم عنوان پرجمعیت ترین گروه آزمایشی از جهت تعداد شرکت کنندگان به خودش اختصاص داد. یکی از متداول ترین سؤالاتی که هر کدام از داوطلبان گروه تجربی از خود می پرسند این است که با مرتبه ای که به دست آورده ام در کدام دانشگاه می توانم پذیرفته شوم. ولی از نظر من بهتر است این داوطلبان صورت سؤال را کمی تغییر دهند. یعنی از خودشان سؤال کنند که با رتبه به دست آمده و با داشتن انتخاب رشته ای منطقی و خوب چگونه مؤفق به قبولی در بهترین دانشگاه و رشته می شوم؟

در این قسمت، تحت عنوان راهنمای انتخاب رشته گروه تجربی باید عرض کنیم که برای داشتن انتخاب رشته ای عالی و بی نقص در گروه علوم تجربی باید از مواردی همچون تأثیر سهمیه های مختلف، رتبه های مورد نیاز جهت قبولی در دانشگاه های مختلف و همین طور موارد مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تجربی اطلاعات کافی را داشته باشید. راستی یادتان نرود که کمک گرفتن از یک مشاوری با تجربه و همه چیز تمام در این میان می تواند به سؤالات شما در موارد یاد شده پاسخ دهد و به میزان زیادی از استرس و نگرانی شما در زمان انتخاب رشته گروه علوم تجربی کم کند.

راهنمای انتخاب رشته گروه ریاضی فیزیک

کنکور ریاضی فیزیک تحت عنوان سومین گروه آزمایشی با جمعیت بالای شرکت کننده شناخته شده است. پذیرش در رشته های گروه فنی مهندسی را می توان اصلی ترین هدف متقاضیان و داوطلبان جهت ثبت نام و شرکت در انتخاب رشته گروه ریاضی فیزیک در نظر گرفت. ولی در اینجا موضوع مهم این است که با رتبه ای که در کنکور ریاضی به دست آورده اید چگونه بهترین انتخاب رشته را جهت قبولی در باکیفیت ترین دانشگاه و بهترین رشته تحصیلی انجام دهید. جهت دستیابی به این موضوع، ابتدا باید اطلاعاتی دقیق از نحوه انتخاب رشته تمامی دانشگاه های پذیرنده رشته مورد نظرتان و موارد مهم از این قبیل داشته باشید. یکی از راه های موجود برای حل این مشکل مطالعه جزء به جزء و ریز به ریز مطالب مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ورودی دانشگاه هاست. روش دیگر که اتفاقاً می تواند بسیار کار او مؤثر باشد مشورت با مشاوری کاردان و خبره در حوزه تحصیلی و کنکور است. شخصی که تمامی اطلاعات مورد نیازتان در رابطه با کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها را در اختیارتان قرار دهد و مسیر انتخاب رشته ای اصولی را به شما نشان بدهد.
نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با راهنمای انتخاب رشته خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه راهنمای انتخاب رشته ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *