آیدانیتو > دکتری رشته مشاوره
دکتری مشاوره

دکتری رشته مشاوره





دکتری رشته مشاوره

دکتری مشاوره از جمله رشته های مطرح امروزه است و بسیاری از افراد مایل اند در این رشته تحصیل کنند. آن چه ذهن برخی را برای تحصیل در دکتری رشته مشاوره درگیر می کند، این است که در وزارت بهداشت تحصیل کنند تا وزارت علوم ؟! تحصیل در دکتری مشاوره هر کدام مزایا و محدودیت هایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

دکتری مشاوره وزارت علوم، فاقد گرایش است و تمام زمینه های مشاوره به مانند مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و… را در بر می گیرد. اما دکتری مشاوره وزارت بهداشت تنها دارای یک تخصص است و آن هم مشاوره توانبخشی است. مشاوره یک بخش  جدایی ناپذیر در توان بخشی است و نقش بسیار بالایی در درمان دارد. زیرا در هنگام درمان جسمی درمانی زمان بر است. بسیاری از بیماران امید و انگیزه خود را از دست می دهند. در این حین تنها مشاوران توانبخشی هستند که می توانند به آن ها مشاوره دهند و آرامش روحی و روانی و انگیزه و امید را در دل بیماران زنده کنند.

رشته های مجاز برای دکتری مشاوره

رشته مشاوره با سلامت روان و حل مشکلات زندگی افراد در ارتباطات است و برای تحصیل در دکتری رشته مشاوره داشتن تخصص و توانایی و آشنایی با این رشته لازم است به همین دلیل است که شرکت در دکتری رشته مشاوره محدودیت هایی نیز دارد. این محدود به مدرک دوره کارشناسی ارشد بر می گردد. مدارک مورد قبول برای شرکت در دکتری رشته مشاوره وزارت بهداشت و علوم متفاوت است، در جدول زیر مدارک مورد پذیرش دکتری مشاوره را آورده ایم.

با توجه به متفاوت بودن دروس امتحانی مشاوره وزارت علوم و بهداشت ، منابع دکتری مشاوره نیز متفاوت است. برای اطلاع از منابع دکتری مشاوره میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مشاوره توانبخشی وزارت بهداشت

ارشد مشاوره در روانشناسی-فیزیوتراپی-گفتاردرمانی-شنوایی شناسی-رفاه اجتماعی-روانشناسی سلامت-روانشناسی نظامی-کودکان استثنایی- مدیریت توانبخشی- اعضای مصنوعی- وسایل کمکی- پرستاری- بهداشت روان- دکتری عمومی پزشکی

دکتری مشاوره وزارت علوم

علوم تربیتی- روان شناسی- مشاوره و راهنمایی- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

 

مشاوره خانواده

اگر بخواهیم یک نگاه فوق تخصصی به دکتری مشاوره داشته باشیم باید دکتری رشته مشاوره را به سه گرایش خانواده، تحصیلی و شخصی و درمانی تقسیم کنیم. اما در دفترچه دکتری سازمان سنجش این رشته بدون گرایش ارائه شده است و این امر به معنای آن است که هر یک از مشاوران که در مقطع دکتری تحصیل می کنند می توانند در تمام زمینه های فوق مشاوره دهند. و آن چه ایجاد تمایز می کند سبک و علاقه کاری توانایی این مشاوران است که به کدام سمت کشیده می شوند.

در مشاوره خانواده، مشاور پیرامون روابط میان اعضای خانواده، مشکلات ایجاد شده، بهبود و روابط، ارتقاء شخصیت و مسائل این چنینی مشاوره ارائه می دهد.

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی و شخصی نیز اهمیت بالایی دارد. بسیاری از افراد در زمان انتخاب رشته و تحصیل مایل اند رشته ای را انتخاب کنند که متناسب با استعدادهایشان است. این افراد به فارق التحصیلان دکتری مشاوره تحصیلی مراجعه می کنند تا نتیجه ای مناسب را کسب کنند. بنابراین این که شما به عنوان فارغ التحصیل دکتری مشاوره در کدام زمینه کار می کنید، مراجعین شما را مشخص می کند. هر چند که قدرت بیان، علم و توانایی شما در این زمینه بسیار زیاد است.

برای مشاوره انتخاب رشته دکتری مشاوره می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین میتوانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران آیدانیتو بخواهید.


0 دیدگاه در “دکتری رشته مشاوره

  1. امید خداوردی گفت:

    وقت بخیر.
    کسی که دکتری رشته مشاوره خونده امکان نسخه نوشتن و مهر نظام پزشکی داره ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقت شما هم بخیر
      خیر فقط کسانی می توانند مهر نظام پزشکی دریافت کنند که در رشته روانشناختی تحصیل کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *