آیدانیتو > دوره زبان در آلمان
مهاجرت به آلمان

دوره زبان در آلمان






 


دوره زبان در آلمان

تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی است و در مقطع کارشناسی ارشد به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی امکان پذیر است. اگر کسی قصد تحصیل به زبان آلمانی داشته باشد، حتماً برای دریافت ویزای تحصیلی، به مدرک زبان آلمانی در سطح B 1 نیاز دارد.

زبان آلمانی دارای سه سطح ابتدایی (A1 , A2)، میانی (B1 , B2)، و پیشرفته (C1 , C2) است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمان باید مدرک DSH  یا   TestDaf داشته باشند. معمولاً افرادی قادر به دریافت این مدارک هستند که معلومات زبان آلمانی شان در سطح B2 یا C1 باشد.

در صورتی که معلومات کسی در زبان آلمانی در سطح B1 باشد، می تواند مکالمات روزمره را به خوبی انجام دهد و نظرات، علائق و سلایق خود را بیان کند و در محیط های عمومی و دانشگاهی نیازهای خودش را برطرف کند.

متقاضیان ایرانی تحصیل در آلمان ، موظف هستند که در ایران تا سطح B1 زبان آلمانی را یاد بگیرند و اگر نه سفارت آلمان در ایران به آن ها ویزای دانشجویی نمی دهد. فقط مدارک مؤسسه گوته تهران و انجمن فرهنگی اتریش در ایران از نظر سفارت آلمان معتبر هستند. با ارائه مدرک سطح B1، متقاضی می تواند ویزای تحصیلی را دریافت کند و باقی سطوح را با شرکت در دوره زبان در آلمان یاد بگیرد و با شرکت در آزمون های زبان آلمانی، مدرک DSH یا TestDaf را دریافت کند.

شرایط پذیرش در دوره زبان در آلمان

امکان اخذ پذیرش در دوره های زبان آلمانی در مؤسسات زبان آلمانی، کالج ها و دانشگاه ها ممکن است. اما متأسفانه افراد ساکن ایران نمی توانند یادگیری زبان آلمانی را از صفر در این کشور شروع کنند و از ابتدا وارد یک دوره زبان در آلمان شوند.

بدون داشتن مدرک سطح B1 امکان یادگیری زبان آلمانی در کشور آلمان، برای ایرانیان داخل ایران وجود ندارد.

شرکت در دوره زبان در آلمان برای دانشجویان مقیم خارج از ایران

اگر یک دانشجوی ایرانی مقیم کشوری خارج از ایران باشد می تواند در دوره زبان در آلمان ثبت نام کند و از پایین ترین سطح شروع به یادگیری این زبان کند. آن ها بر خلاف ساکنان ایران برای ورود به این دوره ها نیازمند هیج معلومات آلمانی ای نیستند.

کلاس های زبان برای یادگیری همه سطوح A1 , A2 , B1 , B2 , C1 یک سال طول می کشند.

تفاوت DSH و TestDaf

TestDaf  شبیه به آزمون IELTS در زبان انگلیسی است و با یک فرم استاندارد و در روزهای مشخص برگزار می شود اما آزمون DSH توسط دانشگاه های آلمانی برگزار می شود. و در هر دانشگاهی فرم خاص و میزان سطحی یا آسانی خودش را دارد.

در ادامه مطالعه مقاله «هزینه تحصیل در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در انواع دوره زبان در آلمان و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمانی، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *