شرایط و زمان ثبت نام کاردانی بدون آزمون آزاد

دفترچه ی ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد






دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد

دفترچه ی ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد در سایت دانشگاه آزاد برای پذیرش داوطلبان دوره کاردانی با مدرک دیپلم منتشر می شود. نا گفته نیست که دانشگاه آزاد چند سالیست پذیرش رشته های دوره ی کاردانی و کارشناسی را به سمت پذیرش بدون کنکور سوق داده است. بنابر اظهارات مسئولین دانشگاه آزاد، بیش از 90 درصد پذیرش دانشگاه آزاد تا دوره ی کارشناسی بدون کنکور انجام می شود. از دیگر نکات قابل توجه در دوره ی کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد تقسیم بندی دوره ی کاردانی به دو گروه کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته است که دوره ی کاردانی پیوسته ، دوره ی ارائه شده برای داوطلبان هنرستانی که با مدرک دیپلم تمایل به پذیرش دارند، می باشد و دارای تنوع رشته ی کمتری نسبت به دوره ی کاردانی ناپیوسته است و دوره ی کاردانی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد مختص به داوطلبانیست که دوره ی پیش دانشگاهی گذرانده اند و یا دارای مدرک کاردانی معادل سازی شده با پیش دانشگاهی هستند. 

دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

برای داوطلبین دوره ی کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد دفترچه ای منتشر می شود که شامل شرایط ثبت نام، نحوه ثبت نام، لیست رشته ها و کد رشته/ محل های دانشگاهی می باشد. داوطلبان برای دریافت این دفترچه کافیست به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کنند و پس از مطالعه ی دفترچه و انتخاب کد رشته / محل مورد نظر دوباره با مراجعه به سایت azmoon.org با خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام به ثبت نام کنند. خالی از لطف نیست اگر شرایط اختصاصی پذیرش دوره ی کاردانی پیوسته آزاد را بررسی کنیم. این شرایط مختصراً بدین شرح اند: 1- داوطلب باید در یکی از شاخه های هنرستان و یا سه ساله ی نظری و یا دوره ی 4 ساله نظام قدیم دیپلم داشته باشد. تذکر: داوطلب می تواند دارای مدرک کاردانی معادل سازی شده باشد. 2- اگر داوطلب تمایل به تحصیل در دوره ی تربیت بدنی داشته باشد، می بایست از توانایی کامل جسمی برخوردار باشد. 3- هر داوطلب تنها در رشته ی متجانس با رشته ی دوران تحصیلی خود می توانند ثبت نام کنند. البته رشته ی تربیت بدنی شامل این قانون نمی شود و داوطلبان می توانند علاوه بر رشته ی خود، تربیت بدنی را نیز انتخاب کنند.
نکته: شرایط فوق برای داوطلبان و در صورتی صدق می کند که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند.

دفترچه ی ثبت نام بدون کنکور کاردانی آزاد

از نکات قابل توجه در دفترچه ی ثبت نام می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- ترخیص سربازان برای شرکت در دوره ی کاردانی مجاز نیست. 2- سنوات مجاز تحصیل برای سربازان در دوره ی کاردانی 2.5 می باشد. 3- اتباع خارجی فقط در شهرهایی که کارت تردد دارند، می توانند تحصیل کنند. (لیست شهرهای مجاز برای تحصیل داوطلبان اتباع خارجی در دفترچه درج شده است).  

زمان انتشار دفترچه ی ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد

دفترچه ی ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد دو بار برای ورودی مهر و بهمن منتشر می شود. دفترچه ی نوبت اول در اواخر مردادماه و دفترچه ی دوم در اواسط آذرماه منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
در این مقاله به بررسی دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کاردانی بدون کنکور آزاد بزنید. 
اگر سوالی در زمینه دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *