آیدانیتو > دفترچه ثبت نام دکتری 98
ثبت نام آزمون دکتری

دفترچه ثبت نام دکتری 98

دفترچه ثبت نام دکتری 98

قبل از اینکه آزمون دکتری سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد ادغام شود، دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر می شد. اما پس از ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد از سال 96 فقط یک دفترچه ثبت نام دکتری از طریق سایت سنجش منتشر می شود.اگر تمایل دارید از اطلاعات منتشر شده در دفترچه ثبت نام دکتری 98 و شرایط ثبت نام دکتری سراسری 98 آگاهی یابید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام دکتری سراسری 98

در دفترچه ثبت نام دکتری سراسری 98 اطلاعات مهمی از جمله زمان و نحوه ثبت نام دکتری سراسری 98، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، مقررات وظیفه عمومی، سهمیه ها و تسهیلات و … مطرح شده است که در این قسمت شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه دکتری سراسری 98 را بررسی می کنیم. شرایط ثبت نام دکتری سراسری 98 شامل دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان می باشد.

شرایط عمومی مندرج در دفترچه دکتری سراسری 98

  1. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  2. التزام به احکام علمی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات)
  3. نداشتن عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  4. نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری
  5. عدم احراز فساد اخلاقی
  6. عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه دکتری سراسری 98

  1. داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای که تا تاریخ 98/06/31 و یا 98/11/30 فارغ التحصیل شوند.
  2. دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورتی که تا پایان مهلت ثبت نام دکتری 98 انصراف از تحصیل ندهند، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون دکتری 98 نمی باشند.
  3. مطابق ضوابط پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون دکتری سراسری 97، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سراسری 98 جهت انتخاب رشته دوره روزانه نخوهند بود.
  4. فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های پزشکی متقاضی شرکت در آزمون دکتری 98 باید وضعیت خود را نسبت به طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص نمایند.
  5. داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت محل کار خود را جهت ادامه تحصیل دریافت کنند.
  6. رشته امتحانی داوطلبان می بایست با رشته ی تحصیلی آنها در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای، متناسب باشد.
  7. داوطلبانی که دارای مدرک معادل هستند، می بایست دارای شرایطی که در آئین نامه دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتری ذکر شده باشند.
  8. داوطلبان می بایست برابر با طول مدت تحصیل در دکتری در هنگام ثبت نام تعهد بدهند تا در صورت نیاز در محل تعیین شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری خدمت نمایند.
  9. داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند، می بایست معدل دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای خود را در قسمت های تعیین شده وارد نمایند و داوطلبانی که تا تاریخ 98/06/31 فارغ التحصیل می شوند، علاوه بر درج معدل کارشناسی باید میانگین نمرات واحدهای درسی گذارنده شده در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای را حداکثر تا تاریخ 97/06/31 در تقاضا نامه ثبت نام درج نمایند.

در این مقاله به بررسی دفترچه ثبت نام دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید. 

اگر سوالی در زمینه دفترچه ثبت نام دکتری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *